SkyscraperCity banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Moderator
47,172 Posts
Dit kan mooi worden, alleen is dat met deze plaatjes nog niet echt te zeggen. Maar met al dat glas heeft het wel potentie om mooi te worden, maar dat hangt helemaal af van de afwerking.

70m voor deze locatie is trouwens ook geen probleem, zeker met de "Poort van Den Haag" in de buurt.

·
Registered
2,013 Posts
Die plannen zijn al heeeeel lang geleden bekend gemaakt... Maar steeds zonder planning/renders, dus heel goed gevonden: bedankt!

·
Banned
1,698 Posts
Dat werd tijd dat er is wat baar buiten kwam hier over. Jammer van die 140m die daar niet door ging.

·
Registered
267 Posts
^^ Vind je? Lijkt me echt veel te hoog voor die locatie.
Jammer dat het van die crappy sketchup renders zijn, maar het heeft potentie. :)

·
Registered
9,298 Posts
We zijn inmiddels redelijk ver gevorderd in het jaar 2009. Weet iemand hier de stand van zaken? Ja ja, ik haal weer eens een oud lijk uit de kast.

·
Registered
129 Posts
Nou niet echt een heel spannend ontwerp maar voor die lokatie maakt dat ook niet zoveel uit.
MAar ik zie 2007 er staan dus hoe zal het nu staan met deze plannen?

·
The only way is up
86,673 Posts
Ik had hem ook nog niet gezien maar daar heb ik iid niks aan gemist. Misschien / hopelijk een ander en mooie project in de toekomst op die plek?

·
Registered
7,621 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Dit project is gestopt, zie het onderstaande bericht van een half jaar terug. Ik wist overigens niet dat het al zo serieus was en dat ze werkten aan tijdelijke behuizing.

Woonzorg Nederland stopt bouw CoornhertCentrum
6 juli 2010

Woonzorg Nederland trekt de stekker uit het nieuwbouwplan voor het CoornhertCentrum in Den Haag. De corporatie vindt het plan te riskant. Het CoornhertCentrum bereidt een claim voor.

Woonzorg Nederland vindt het plan van zestig miljoen euro “onder de veranderde omstandigheden te duur”, meldt woordvoerder Jasper Klapwijk. Het plan voor het nieuwe CoornhertCentrum bestond uit 40 verzorgingshuisappartementen, groepswoningen voor 42 verpleeghuisbewoners en een zorghotel met 20 plaatsen, plus 120 huurappartementen in de sociale en vrije sector. Onderdeel van het plan was ook een boulevard met ruimte voor zorgverleners zoals een apotheek en fysiotherapeut, en welzijnsvoorzieningen zoals een verenigingsruimte en een restaurant.

Kapitaallasten
“Dit plan wordt te risicovol”, zegt Klapwijk. “Sociale huurwoningen zijn duur, de vrije sector gaat niet zo goed en ook het zorgcentrum is een risico omdat het vergoedingensysteem voor de kapitaallasten niet helder is.” Ook speelt onzekerheid over overheidsbezuinigingen op de zorg en de woningmarkt een rol.

Minder nieuwbouw
Het CoornhertCentrum is het eerste nieuwbouwplan dat Woonzorg Nederland afblaast, maar naar verwachting niet het laatste. Klapwijk: “Er komt zwaar weer aan voor de zorg en dat zal betekenen: minder nieuwbouw. Dit zal niet het laatste plan zijn dat afgezegd wordt, daar moeten we eerlijk in zijn.”

Verbijstering
Bij het CoornhertCentrum heersen “verbijstering en ongeloof”, zegt directeur Marga Snijder. “Wij zijn hier al dertien jaar mee bezig. Vorige week zouden we het contract tekenen voor de interim-voorziening, over een jaar zouden we daarheen verhuizen. Wij hebben vanaf het begin van de crisis gevraagd of die een effect zou hebben op onze plannen, maar kregen steeds te horen van niet.”

bron: Zorgvisie

·
Registered
4,296 Posts
12 jaar terug was er al een verbazingwekkend over-the-top plan van HVE architecten.
Me lijkt dat de exploitant geen enkel idee heeft van wat er goed is voor zijn bewoners –en dus op sleeptouw genomen is door ge-avonturier ook van Woonzorg Nederland... Wat zuur is dat deze ontwikelingskosten verdampen van de spaartegoeden van de exploitant/de bewoners...
Crisis is heel heilzaam. Het bestaande gebouw, was dat niet van architect Romke de Vries? helemaal niet gek daar.

1 - 16 of 16 Posts