SkyscraperCity banner

1 - 20 of 208 Posts

·
Banned
1,698 Posts
Discussion Starter #1
Bovenop De Utrechtsebaan, gelegen tussen de ministeries van BuZa en LNV, Grotiusplaats en Malietoren, staan 2 appartemententorens van 100,60m. gepland van Rijk Rietveld.

Een korte beschrijving

De lokatie

Meer info volgt binnenkort :cheers:

Bron: http://www.rietveldarchitects.com/index.htm

·
Registered
4,846 Posts
Ontwikkelaar is Staedion zo te zien. Op zich wel wat zekerder dan een puur commercieel investeeerder in deze tijden.

·
Registered
4,846 Posts
Nee je begrijpt het niet, dit zijn de Appartementen Torens. Net zoals Petronas Towers twee woorden zijn.

·
Registered Abuser
4,872 Posts
Ik verwacht wel dat Snackbar de Vrijheid een plekje in de plint van de dichtst bij de Malietoren staande toren krijgt.

·
Banned
1,698 Posts
Discussion Starter #7
^ ^ ^ Gaan we mierenneuken? ;)

Het is nog niet zeker of deze torens er wel of niet komen, maar Rietveld had al 2x eerder plannen zowel voor de Laakhavens (studententorens Calandstraat), en 3 woontorens aan de Beatrixlaan (KPN lokatie), die beiden ,helaas, niet door zijn gegaan. Daarom hoop ik van harte dat deze 2 beauties voor hem en ons wel door gaan.

Lijkt me idd gunstig dat dit in handen is van Staedion.

·
Super Moderator
9,291 Posts
^^

Toch gaat het wel om meer dan slechts een detail. De Vrijheid moet natuurlijk blijven en het liefst op dezelfde plek.

·
Banned
1,698 Posts
Discussion Starter #9
Die lekkere patatjes wil ik wel blijven eten ja, tot in de kleine uurtjes. De Vrijheid, een begrip in Den Haag, krijgen ze niet zomaar weg.

·
T H E H A G U E
2,817 Posts
Het liefst blijft de vrijheid en dan inderdaad opnemen in de plint.
maar als het echt weg MOET?
Dan mag het wel, ik heb liever 2 torens dan een snackbar...

·
Registered
4,846 Posts
Ik mag toch aannemen dat een architect als meneer Rietveld goed heeft nagedacht over een verantwoorde inpassing van de Vrijheid...

·
Registered
4,357 Posts
waarom reageert bijna niemand positief. Voor mij is deze plaat compleet nieuw en ook de dat die Utrechtse Baan daar overdekt wordt. Dit gebied kan zeker meer inwoners gebruiken. Hopelijk ook levende plinten en je krijgt er een nieuwe hoogwaardige omgeving bij. Door architectuur ontstaat er wel een erg mooi clustertje met Nieuw Babylon, Malietorens en de andere torens in deze omgeving.

·
T H E H A G U E
2,817 Posts
en dan ook nog eens te bedenken dat BuZa weg gaat!!
als daar nou ook hoge torens komen dan wordt de skyline behoorlijk groot vanaf 't malieveld:D
het gaat de goede kant op!(al mochten ze van mij 30 meter hoger)

·
Registered
2,000 Posts
^^ ^^ Men is positief:

een mooie aanvulling voor de skyline
Op zich wel wat zekerder dan een puur commercieel investeeerder
maar je bent vergeven omdat het zo'n mooi project is :)
Daarom hoop ik van harte dat deze 2 beauties voor hem en ons wel door gaan.
ik heb liever 2 torens dan een snackbar...

En ik ook: want nu krijgt Den Haag misschien eindelijk een grootschalige Rietveld! Daarvoor moeten we nu toch echt helemaal naar Rijswijk. Overigens was er ook al een plan voor een aardige toren in de Binckhorst.

·
Registered
4,846 Posts
waarom reageert bijna niemand positief. Voor mij is deze plaat compleet nieuw en ook de dat die Utrechtse Baan daar overdekt wordt. Dit gebied kan zeker meer inwoners gebruiken. Hopelijk ook levende plinten en je krijgt er een nieuwe hoogwaardige omgeving bij. Door architectuur ontstaat er wel een erg mooi clustertje met Nieuw Babylon, Malietorens en de andere torens in deze omgeving.
Joh, ik ben hartstikke positief! :) deze tekening was al eerder langs komen waaien. Ik geloof dat Norder hem als teasertje had laten zien op een hoogbouwavond, en dat 070 hem daarna ook op internet wist te vinden. Perfect plan wat mij betreft maar ja, dat had ik dus al een keertje gezegd..

·
Registered
4,846 Posts
en dan ook nog eens te bedenken dat BuZa weg gaat!!
als daar nou ook hoge torens komen dan wordt de skyline behoorlijk groot vanaf 't malieveld:D
het gaat de goede kant op!(al mochten ze van mij 30 meter hoger)
Mwah, weet ik eigenlijk niet. Met deze hoogte beginnen ze binnen die toekomstige skyline wel leuk in te passen. Je begint dan langs het Spui met zo rond de 70 meter, dat gaat dan via de Kroon en de Ministeries naar de 135 en dan 145 meter, tikt een lekker eind omhoog bij het toekomstige Bellevue ondersteund door de Hoftoren om dan met de twee Babylon-torens via de 140 weer terug naar de honderd te gaan.

Best een mooie boog zo, toch? :)

·
Moderator
44,520 Posts
Het is zeker een mooi project, het heeft mijn zegen.

Nu maar wachten op meer nieuws van Staedion en/of de gemeente om te zien hoe concreet het is en welke tijdsplanning ze in gedachten hebben.

·
Registered
1,694 Posts
Het liefst blijft de vrijheid en dan inderdaad opnemen in de plint.
maar als het echt weg MOET?
Dan mag het wel, ik heb liever 2 torens dan een snackbar...
Ik mag toch aannemen dat een architect als meneer Rietveld goed heeft nagedacht over een verantwoorde inpassing van de Vrijheid...

ze kunnen er toch ook omheen bouwe net als het babylone:nuts::nuts:

Mwah, weet ik eigenlijk niet. Met deze hoogte beginnen ze binnen die toekomstige skyline wel leuk in te passen. Je begint dan langs het Spui met zo rond de 70 meter, dat gaat dan via de Kroon en de Ministeries naar de 135 en dan 145 meter, tikt een lekker eind omhoog bij het toekomstige Bellevue ondersteund door de Hoftoren om dan met de twee Babylon-torens via de 140 weer terug naar de honderd te gaan.

Best een mooie boog zo, toch? :)
of er een mooie 135 meter toren er achter zetten
inplaats van 2x 100 meter zou er ook niet slecht uit zien
eerst een 75 meter hogen Malietoren dan 1 van 100 en 135

·
Registered
4,846 Posts
ze kunnen er toch ook omheen bouwe net als het babylone
Dat zou eigenlijk best lachen zijn. Een stalen frame bovenop de Snackcar om deze constructie intact te laten. :lol

1 - 20 of 208 Posts