SkyscraperCity banner

361 - 380 of 420 Posts

·
Registered
809 Posts
Blokjes stapelen kun je het noemen inderdaad.
Toch is steigerloos bouwen met prefab sandwich elementen kostentechnisch wel de toekomst.
Moet zeggen dat ik de elementen in de onderbouw er behoorlijk goed uit vind zien.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is waarom de gevel van het hogere gedeelte zo laat opstart? Heeft dat te maken met het verhaal wat Life hier postte dat de opdrachtgever een maximale tolerantie in de gevel verlangd van < 0,5cm? Kortom we gaan de hele toren inmeten en dan pas de elementen produceren, stellen en aanbrengen zodat deze kleine tolerantie gewaarborgd blijft?
Nu heb je een grijze massa omhoog staan en gooi je als ik even zo snel tel 12 weken interval tijd in de planning weg = 3 maanden tijdgebonden kosten = ruim geschat 1,5 ton?

·
Registered
7,502 Posts
Discussion Starter #371
Op deze pagina staat een constructietekening van de Hofbadtoren. Het dak is 61,86m hoog, maar dat is gerekend vanaf de verhoogde ingang. Als je de laag eronder ook meetelt is het 64,86m.

·
Registered
83 Posts
Ik heb het idee dat de bouw van de bioscoop al weer enige tijd stil ligt. Heeft iemand enig idee of dat zo is en, zo ja, waarom?

·
HHF user
2,140 Posts
Ik heb het idee dat de bouw van de bioscoop al weer enige tijd stil ligt. Heeft iemand enig idee of dat zo is en, zo ja, waarom?
Was me ook al opgevallen, nergens is er iets over te lezen (Hercuton, Forum Architecten etc.), maar het zal ongetwijfeld met Corona te maken hebben (en in het verlengde daarvan, de recente overname van Euroscoop door Pathé...)

·
Registered
426 Posts
In het AD van 14-10-2020 wordt heel kort even Pathé Ypenburg genoemd en dat deze volgend jaar open gaat. Er wordt niets gezegd over waarom het momenteel stil ligt.

·
Registered
1,514 Posts
Weet alleen niet of de badgasten van het naastgelegen zwembad zitten te wachten op nog eens 162 sociale woningen. ;)

843036

·
Bart van de Velde
1,348 Posts
Er was toch zo'n zero tolerance beleid in de Haagse zwembaden? Als je je niet gedraagt, zwempasje inleveren en dan kom je er niet meer in?

361 - 380 of 420 Posts