SkyscraperCity banner

381 - 400 of 419 Posts

·
Registered
809 Posts
Mbt het marketing gevel verhaal:
"In principe kunnen wij acht elementen op een dag plaatsen, dat betekent een verdieping per week. "

Iemand die weet wat er aan de hand is? Buiten dat de hele toren in 1x werd ingemeten voordat de elementen werden gesteld? (extra interval ruwbouw>gevel)
Kan ik me in ieder geval niet aan de indruk onttrekken dat het tempo voor de gevel van 1 week per laag bij lange na niet gehaald wordt.
Net zo min dat ik me kan voorstellen dat de bouwer hier winst op gaat maken met dit hele systeem en vertraging.

·
Registered
2,837 Posts
Nja het ze halen inderdaad de beloofde termijn niet, maar sinds 23 november hebben ze ~ 6 werkbare weken gehad en zijn er 6 lagen gedaan, dus laten we niet doen alsof het verschrikkelijk traag gaat (uitgaande van de bouwvak 18 dec - 4 jan).

·
Registered
809 Posts
Begin november was de ruwbouw op hoogte. "normaal" 2 of 3 lagen eronder HSB erin is die +/- eind november op hoogte? Nu zijn ze met de gevel gestart nadat de hele ruwbouw is ingemeten en halen ze het tempo van de gevel ook niet of tel ik verkeerd en zie ik geen 8 elementen per dag x 5 dagen = 40 elementen per laag / week.
Faalkosten teller is in ieder geval lekker aan het lopen dat kan niet anders. Heel het voordeel van een prefab gevel is zowat weg enige wat nog overblijft is geen steiger(huur).
Doet Boele het bij Adagio toch wat beter of dat studentending aan de A13.

·
Registered
425 Posts
Weet iemand waarom de bouw van de bioskoop stil ligt?
Waarschijnlijk omdat er nu helemaal geen inkomsten zijn voor Pathé en de bioscopen nog langer gesloten zullen blijven?
De kosten voor het personeel en de gebouwen blijven wel gewoon doortikken. Dan moet men een beslissing nemen waar het beschikbare geld als eerste naar toe gaat om de bioscoopketen nog draaiende te houden.

381 - 400 of 419 Posts