SkyscraperCity banner

401 - 419 of 419 Posts

·
Registered Abuser
5,410 Posts
Ja, daar heb ik mij altijd over verbaast. Wat is dat voor gebouwtje bovenop? Ziet er uit als een kerkje maar het is vast iets anders aangezien het én te klein is én de laatste kerkgangers in dit land die helling vanwege de leeftijd echt niet meer op komen.

·
Registered Abuser
5,410 Posts
Leidschenveen heeft wel meer van die anomalieën die je niet direct verwacht in een Vinexwijk. Op het stukje fietspad tussen de Veenweg en Tedingeroord waan ik mij altijd zo'n 100 meter in het Oosten van het land.

·
Geregistreerd gebruiker
3,216 Posts
Nieuw driemanspolder ben ik in oktober vorig jaar nog geweest. Natuur moet nog groeien, maar is een fijn gebied geworden met al dat water en als toetje een mooi uitzicht op de haagse skyline.

·
Registered
340 Posts
Ik ben laatst ook voor het eerst in de driemannspolder geweest. Wordt mooi denk ik, zeker als het groen opkomt.
Alleen die weg van leidscheveen naar Zoetermeer vond ik erg storend. Zou mooi zijn als daar iets van een aarden geluidswal tussen zou kunnen.

·
Registered
807 Posts
Absoluut toppunt van dit project zijn de gevelzonnepanelen in de kopgevels, mooi weggewerkt in dezelfde kaders welteverstaan.
Sowieso wel leuk torentje aan het worden als je weet dat het enkel sociale huur betreft.

·
the double dude!
1,944 Posts
De Ley , regentesse , adagio , bolero , ypenburg etc etc , allemaal ' gamma ' torentjes .
Stebru, klunder hebben het gevonden, het ideale concept.
Fletse prefab/vinex gevels , eenheidsworst.
Wanneer nou is een echt stijlvolle luxe toren??
Steeds maar weer hetzelfde, net als mijn posts ...pfffffff
RD net ook weer mooi definitief ontwerp van
Rotta nova gezien weliswaar 70 mtr maar wel mooi !
Nu DH weer is hoor.....

·
Registered
807 Posts
Begrijp je post Flap en ben het ook vaak met je eens.
Alleen voor een 100% sociale huur toren op een vinex locatie (incl. zwaarbelaste gevels = €€) kun je natuurlijk niet veel verwachten.

Vooral Adiago en Bolero is zeer kwalijk op zo'n prominente plek en A locatie, al wacht ik daar ook het eindresultaat nog van af want die top met soort van kantelen kan het net een flink betere uitstraling geven. Die 70m blijft een hekel punt en ben echt benieuwd wanneer die veiligheidsklasse eens verandert gaan worden en meer trapsgewijs. Als je niet uitkijkt staat heel Nederland dadelijk vol met 70m torens incl. lelijke glazenwasinstallatie in het zicht 73m.

·
Unregistered User
4,231 Posts
Alleen voor een 100% sociale huur toren op een vinex locatie (incl. zwaarbelaste gevels = €€) kun je natuurlijk niet veel verwachten.
Dat waag ik in twijfel te trekken. Sociale huurwoningen worden zwaar gesubsidieerd. De overheid legt geld bij voor de bouw ervan en sponsort via huurtoeslag. En allicht krijgt een woningcorporatie (soms/vaak) korting op grondprijzen. Feit is dat omwille van concurrentiebescherming van de bouwers/ontwikkelaars niemand precies weet wat de ware kosten zijn en of het niet goedkoper kan. Zo nu en dan laat iemand zich een cijfer ontvallen.

Torens KJ plein Den Haag: De corporatie zou die afnemen voor 180.000 euro per stuk. Maar in 2019 werd duidelijk dat de ontwikkelaar de woningen aan een belegger kon verkopen voor 250.000 euro per stuk. Die kon daarvoor meer betalen omdat de woningen na twintig jaar zouden worden verkocht.

Conclusie: Je kan dus prima een appartement bouwen op een toplocatie voor minder dan 180.000 euro, waarbij ik vermoed dat ook in dit bedrag winst zit voor de bouwer/ontwikkelaar. Ga nu niet vertellen dat de andere (dure) appartementen in dit plan een deel van de kosten betalen van de sociale huurwoningen, want daar is geen bewijs voor. Wél kan je ervan uit gaan dat die sociale huurwoningen met overheidssubsidie worden gebouwd. Tenslotte verkocht de ontwikkelaar de sociale huurwoningen aan een belegger door voor 70.000 (extra) winst, wat mij vertelt dat winsten bij woningbouw wel degelijk zo hoog liggen op dit moment. 40 procent winst op een product vind ik extreem hoog. Over twintig jaar, indien die woningen dan direct leeg zouden worden opgeleverd, moeten ze toch eerst worden gerenoveerd. Dat gaat ook geld kosten. En tóch betaalt een belegger graag zo veel.

Dus een beetje fraai ontworpen gebouw moet prima betaalbaar zijn.

401 - 419 of 419 Posts