Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
7,022 Posts
Je kunt bijna de boot zien liggen waar ik laatst op geweest ben ;) .

Prachtige luchtfoto, van een unieke stad in Nederland :) .

·
Weestwel?
1,713 Posts
Een unieke stad, zo kun je het ook zeggen... Den Helder is een shithole. Wel een mooie foto trouwens.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
@ De Snor: ooit van Google Earth / Maps gehoord? Héél Nederland staat daar mooi op de kaart, dus deze foto is bij mij al niet bijzonder meer.

·
Bas
14,544 Posts
Kijk, daar vaar ik a.s. zondag ook uit om er te gaan zeevissen met `De Zaak`.
Bedankt voor de foto, Den Helder is inderdaad een uniek waaigat, waar je alleen maar komt als je weer eens de zee op moet. Of naar het strand van Julianadorp gaat, best wel mooi.

·
Registered Abuser
6,302 Posts
Mijn vader is er geboren en tot een jaar of 8 getogen als zoon van een marineman en een echte Helderse moeder. Ik moet echter bekennen dat ik er nog nooit geweest ben en het ook niet van plan ben.

·
Administrator
30,142 Posts
Zo ongeveer de enige hoek waar vanuit Den Helder nog wel wat lijkt te hebben. Staat samen met Zaandam al jaren stijf bovenaan mijn lijst van lelijkste steden van Nederland.

·
Registered
7,022 Posts
"Nederlanders" kunnen soms toch echt een raar volkje zijn, wat een boer niet kent dat vret die niet gaat misschien hier ook wel op ;) .
Den Helder is inderdaad niet de mooiste stad van Nederland, maar het heeft heel wat bijzondere insteken waardoor het ook haar eigen charme heeft.
Wat te denken van de Marinehaven, Marinevliegveld de Kooy, het Maritieme Erfgoed, de wijken, de jachthavens en niet te vergeten de prachtig op een bijna schiereiland gelegen Gemeente ( zijn weinig steden in nederland die aan 3 kanten omringt worden met een Zee (of water).
En verder is Den Helder een relatief kleine plaats met een hoge naamsbekendheid, het heeft nog geen 60.000 inwoners, en toch aardig bekend.
Dus om het nu allemaal af te doen als oninteressant is ook een beetje teveel van het goede.
Waardeer ook eens iets wat niet meteen op het eerste ogenblik aantrekkelijk lijkt.
Aangezien ze dat wereldwijd ook wel doen !!

PS: Hier zie je dus ook eens een keer dat ik niet altijd alleen 1 stad als Uniek ervaar ;) , herken ook wel degelijk de unieke eigenschappen van andere steden zoals Den Helder.
Of ben ik nu zo vreemde vogel, en zie ik overal de schoonheid van in ..........

·
Registered
1,361 Posts
@ De Snor: ooit van Google Earth / Maps gehoord? Héél Nederland staat daar mooi op de kaart, dus deze foto is bij mij al niet bijzonder meer.
kun je het nóg negatiever brengen Effes? Mooie foto's horen gepost en gedeeld te worden, niet iedereen zit de hele dag NL op google earth te bekekijken.
Wist niet dat er nog veel bollenvelden in dit gebied liggen. En ik zie twee forten! :banana:

·
Registered
6,375 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Bedankt voor je info maar als er iets is die me geen bal interesseert dan is het wel al dat gedoe met Google én Wikipedia.

·
Bas
14,544 Posts
Ik ben vandaag in Den Helder voor het zeevissen geweest, het is inderdaad een zeer lelijke stad. De skyline is al helemaal niet de moeite waard: Je zien vanaf de Noorderhaaks voor de kust het platte Gemini-Ziekenhuis, daarnaast een standaard watertoren, de lelijke Teso-boten en de terminal, vervolgens enkele standaard koekendozen van de Koninklijke Marine, met twee maal een overdekte scheepswerf en tweemaal een kantoorgebouw. En op één daarvan staat ook nog een lelijke bolradar. Tja, als je Den Helder verlaat, zou je zó naar Harlingen willen varen, die stad heeft het net wèl!:lol:

Ik weet niet wat ik met Den Helder aan moet. Ik denk, dat ik toch de binnenstad maar weer eens moet bezoeken. Misschien krijg ik dan een positiever beeld.

·
Registered
1,367 Posts
Bedankt voor je info maar als er iets is die me geen bal interesseert dan is het wel al dat gedoe met Google én Wikipedia.
Dan mis je toch e.e.a...
Het lijkt er ook wel een beetje op alsof je het achterste tegen de krib zet, zogezegd. :)

·
Mien Stad
1,228 Posts
Ik kom alleen in Den Helder als ik naar Texel ga, verder zou ik ook niet weten wat ik daar te zoeken heb. De locatie is overigens wel mooi, maarja dat maakt de stad niet echt mooier.

·
Banned
6,813 Posts
Schijtstad inderdaad.

Bedankt voor de mooie foto van de kop van Noord-Holland, Texel en de waddenzee trouwens:)

·
Registered
214 Posts
@ railway stick

Blijf ook maar weg uit die binnenstad, die bestaat uit hele kleine afbrokkelende huisjes met hooguit 1 verdieping, en wat grotere gebouwen die doen denken aan de slechtste Rotterdamse wederopbouw. De straten zijn er overdekt met een soort kap van verweerd kunststof (terwijl Den Helder bovengemiddeld veel zonuren heeft en weinig regen). De Willemswerf is een mooi opgeknapt oud marinecomplex, waar een Japans VOC schip ligt (terwijl Den Helder niet eens een VOC stad is). Als het je interesseert zijn de jaarlijkse open dagen bij de Marine wel de moeite waard.

·
Registered
7,022 Posts
Hmmmmm toch maken jullie een stad wel snel tot Lelijk, ik bedoel maar ik ben vaker in Den Helder geweest dan in Maarssen.
Maar een schijtstad wil ik het niet noemen ? Lijkt me dan ook vreemd dat iemand die amper uit een stad komt zoiets zegt !!
En vooral omdat beide steden eigenlijk kwa inwoners niet zoveel schelen, al is Maarssen een dorp en Den Helder een stad met stadse voorzieningen.
Ook is Den Helder vele malen bekender bij meningeen dan Maarssen, zelfs ik ken Maarssen niet (wat moet ik er zoeken?).
Voor Den Helder neem ik gerust een dagje vrij of kom ik via deze stad op Texel uit.

Ik bedoel maar wie dit als lelijk bestempeld, moet zich toch echt even na laten kijken.

Ik zeg dan ook weleens, een stad herken je niet alleen vanuit de lucht en vanaf het stationsplein.
Ook niet vanuit de auto, een stad moet je ervaren.
En al zou Den Helder bij lange niet niet de schoonheidsprijs verdienen, het heeft nog altijd bijzonder eigenschappen met vooral de Marinebasis als hoofdonderdeel.
Hé verdorie wat kom ik toch weer op voor andermans stad ;).

·
Registered
6,375 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Dan mis je toch e.e.a...
Helemaal niet.Ik zit al lang genoeg op het internet om te weten als je de échte info wil hebben je deze zeker op het net niet zult vinden.
Sedert decennia hou ik me bezig met infrastructuur van HST en OV van bepaalde steden.
Wil ik bepaalde info hebben voor mijn persoonlijke collectie dan heb ik één ding geleerd: dat je met het bedrijf/orgaan zelf moet bepaalde zaken afspreken ter plaatse , zo bekom je zaken die je nooit op webpagina's gaat vinden.

Door contacten te onderhouden met mensen ter plaatse wordt je ook veel beter op de hoogte gehouden maar je moet het er wel voor over hebben om er heen te gaan én dat doe ik met grote regelmaat.
Zij sturen je verder naar andere instanties , zodoende word ik door hun zelf geholpen iets die noch Google noch Wikipedia kunnen doen voor me.

@ eusebius: MySpace... ? Nee bedankt

·
Registered
1,367 Posts
Dat geloof ik allemaal wel, alhoewel ik ook een handvol waardevolle internetcontacten heb.

Edoch, de betere internetdiensten kunnen je juist heel veel verkennende informatie verstrekken over onderwerpen waarin je je nog moet gaan verdiepen. Het verbreedt dus je blik. Ik ben met je eens dat het zelden je blik verdiept.

1 - 20 of 22 Posts