SkyscraperCity banner

Dijkzigt Ziekenhuis moet behouden blijven

• Ja

Votes: 47 61.0%
  • Nee

Votes: 30 39.0%
1 - 20 of 73 Posts

·
Sonam Plomp
484 Posts
Oh, maar hier hebben we het al veelal over gehad. Volledig met je eens, doodzonde van dit gebouw; een schitterend stukje haast brutalistische architectuur, zeker niet mooi, maar wel zeer krachtig en karakteristiek in zn uitdrukking. Een gebouw dat altijd blijft boeien.

Is waarschijnlijk van binnen hopeloos verouderd, en sloop zal de goedkoopste optie zijn. Maar ik ben het volledig met je eens, ongelofelijk dat dit gebouw aan de slopershamer ten prooi valt.

·
Crooswijkert
5,785 Posts
Het ergste is nog, dat er op die plek niets voor terugkomt!

·
Crooswijkert
5,785 Posts
Volgens mij hebben wel daar al genoeg van in deze stad.

·
Registered
2,478 Posts
Een uiterst deprimerend ziekenhuisgebouw, ook van binnen zeer onaangenaam. Dit heeft de toets des tijds niet doorstaan. Past qua architectuur in de afdeling communistische flatgebouwen. Een eventuele "controlled demolition" lijkt me een passend einde voor dit slachthuis.
De zeer gecompliceerde onoverzichtelijke nieuwbouwplannen zijn me trouwens totaal onduidelijk, enfin, we zien wel wat er komt.

·
Prachtig gebouw dat helemaal thuishoort in het rijtje bouwkundige hoogstandjes in de buurt zoals het GEB-gebouw, Hogeschool Rotterdam en de Maastunnel (mn de ventilatieschachten). Het zou enorm stom zijn wel het PostCS gebouw op te knappen, maar deze niet. Het gaat ook niet zozeer om pure schoonheid, maar om een typisch Rotterdams gebouw.

Absoluut behouden - wellicht kan het nog.

·
Bas
14,378 Posts
Dijkzicht moet behouden blijven.

Dit gebouw dient absoluut behouden te blijven. Misschien is een inrichting als wooneenheid voor HBO-verpleegkundigen een optie, of andere studentenhuisvesting. Het gebouw is vies en achterhaald door de tijd, maar een opknapbeurt kan helpen. Veel mensen hebben waarschijnlijk nog een emotionele binding met dit ziekenhuis.

Ik reed laatst door Schiedam, waar momenteel het oude ziekenhuis in rap tempo wordt (inmiddels is?) gesloopt. Mijn tante zei dat het haar aan d`r hart ging, want haar twee dochters waren daar geboren. Soortgelijke geluiden hoorde ik ook hier in Leeuwarden, waar ze zo nodig het gehele Bonifatiushospitaal met de grond gelijk maakten, had helemaal niet gehoeven. Ziekenhuizen sloop je niet! Behalve als het echt nodig is. Maar als er ook nog een staaltje wederopbouwarchitectuur in het geding is, laat je een gebouw echt in zijn waarde. In Rotterdam staan relatief al zo weinig gebouwen van 50 jaar of ouder!

·
Registered
497 Posts
Dit gebouw komt in bijna al mijn nachtmerries voor. Ik moet er niet aan denken dat ik in dit horrorhuis zou moeten wonen, ik slaap nog liever op een begraafplaats. De halve Rijnmond is doodgegaan in dit gebouw, vooral die met enge ziekten.

·
Registered
725 Posts
Ik heb ja gestemd. Het zou eigenlijk moeten. Veel beter als die lijnbaan troep. Realistisch.. Gewoon slopen, tis zo verouderd, je kan er niks mee.

·
Crooswijkert
5,785 Posts
De plannen voor na de sloop laten een schitterend grasveld zien op die plek. Precies wat we nodig hebben! :eek:kay:

·
Registered
1,099 Posts
Slopen dat betongedrocht. Armoedige utiliteitsbouw van het lelijkste soort.....
Geen enkele architectonische waarde.

·
met heimwee...
1,785 Posts
Actie is te laat jammer genoeg maar een gebouw van grote schoonheid!
We zullen zien.... eerdere acties voor Erasmus Verzekeringen Gebouw en onderwijzerswoning op Oranjeboomstraat hebben ook gewerkt.... houd jullie op de hoogte!!! Dit gebouw mag zéker niet plat, doe dat maar met het GAK en UWV gebouw ernaast...

1 - 20 of 73 Posts