SkyscraperCity Forum banner

Dj Tiësto: muziekspektakel op Nieuwe Maas

4203 Views 58 Replies 27 Participants Last post by  Skyscrapercitizen
ROTTERDAM - Dj Tiësto onderbreekt deze zomer zijn wereldtournee voor een gratis openluchtoptreden in Rotterdam.

DJ Tiesto
's Werelds meest succesvolle dj verzorgt zijn muziek vanaf een drijvend ponton op de Nieuwe Maas in het kader van de Volvo Ocean Race. Zijn concert 'Nature Challenge' wordt omlijst met een show met vuurwerk, laser en videoprojectie, begint om tien uur en duurt tot half twaalf.
Dj Tiësto heeft in 2004 tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Athene de muziek verzorgd tijdens de atletenparade. Op dit moment is hij op tournee in Zuidoost-Azië, waarna hij in mei door de Verenigde Staten toert. Speciaal voor de 'stop over' van de Volvo Ocean Race in Rotterdam onderbreekt Tiësto zijn reis. ,,Rotterdam heeft voor mij een speciale plek,'' zegt de uit Breda afkomstige Tijs Verwest. ,,Ik verleg graag grenzen en een show als deze is in Nederland nog nooit gedaan.''
Het is al weer vijftien jaar geleden dat er in Rotterdam op de Nieuwe Maas een echt groot muziekspektakel was te zien. In de zomer van 1991 trok een optreden van synthesizervirtuoos Vangelis vele tienduizenden mensen naar de Maasoevers.
Nature Challenge is een multimediaal muziekspektakel waarbij Tiësto vanaf een drijvend podium midden in de Maas ter hoogte van de Cruiseterminal een 75 minuten durende show zal verzorgen. Tiësto draait een exclusieve dj-set geïnspireerd door de etappes die de schepen van de Volvo Ocean Race afleggen. De omliggende gebouwen zoals het World Port Center, de Cruiseterminal, het KPN-gebouw, de Erasmusbrug, de Hoge Erasmus en het Wereldmuseum vormen het immense decor voor deze show en zullen speciaal voor deze avond op theatrale wijze worden uitgelicht.
Ondersteund door laser, vuurwerk en videoprojecties vanaf en op de gebouwen neemt Tiësto de toeschouwer mee op reis. Van Vigo naar Kaapstad, Melbourne, Wellington, Rio de Janeiro, Baltimore, New York, Portsmouth en via Rotterdam naar de finish in Gotenborg.
De elementen van vuur, water, licht, geluid en beeld worden door de modernste technieke aangestuurd en met elkaar gesynchroniseerd, waardoor de skyline van Rotterdam zelf de hoofdrolspeler in een ongekende muziekshow wordt.
De deelnemers aan de Volvo Ocean Race worden vanaf 6 juni in Rotterdam verwacht. Op zaterdag 10 juni varen zijn voor de kust van Hoek van Holland de 'in port'-race. Aan het einde van de middag zijn dan de schepen terug bij de Veerhaven.
See less See more
1 - 20 of 59 Posts
Ik ben geen fan van 's mans muziek, maar dit lijkt me toch wel erg gaaf om te gaan zien. Mooi moment voor een hoogbouwmeeting. :cheers:
Ja, lijkt me best gaaf en dan neem ik die monotone computergeluidjes* wel voor lief :)

*) Geen boze reacties a.u.b., sommige mensen vinden dit wél muziek en houden hier wél van, maar die houden misschien weer niet van mijn muzieksmaak. Daar zullen we dus maar niet over gaan discussiëren.
Nexxd said:
Ja, lijkt me best gaaf en dan neem ik die monotone computergeluidjes* wel voor lief :)

*) Geen boze reacties a.u.b., sommige mensen vinden dit wél muziek en houden hier wél van, maar die houden misschien weer niet van mijn muzieksmaak. Daar zullen we dus maar niet over gaan discussiëren.
Nexxd, van wat voor muziek houd je? :D.
Wel gaaf ja. OP welke dag is dit nou? Ik haal dat niet uit de tekst.
Van off. site Volvo Ocean Race over Rotterdam data:

IN PORT RACE - 10 JUNE, 1300 LOCAL

The In Port race will be held in the North Sea, off Den Haag, immediately to the north of the Mass waterway into Rotterdam

LEG 9 START – 15 JUNE 2006
The race start from Rotterdam will be from a line set up on the river outside the Royal Mass Yacht Club if weather allows. It is planned that the start will be live on Dutch TV. Start time is 1300 local time.

Commercial operations will be halted for a couple of hours so that the race fleet can get out to sea without any interesting confrontations with shipping. The plan is to have a rolling exclusion zone around the boats as they move down river. Given the narrowness of the waterway, it is to be hoped that the wind on start day is not from the north east or a million tiny tacks will be the order of the day.

Spectators will have a field day, with vantage points all down the waterway. The best place to watch the start itself will be from close to the Royal Mass Yacht Club or from the banks of the river. If the weather is not suitable, the start might well be out in the North Sea and if this is the case, then the departure and start timings will be changing. Check back for more information as negotiations progress. If the start ois outside the river and port area, it will be in the North Sea, just outside the port, to the north of the entrance waterway, in the same position as the In Port race. The same spectator arrangements will apply as then.

Waarschijnlijk op één van deze data dus (ik denk 15 juni, overigens meldt Tiësto.com nix)
See less See more
Ik doe ook mee :cheers:
Heb d'r nou al zin in :banana:
Dit wordt echt een wereldzomer!!!
Laat die hittegolven nu maar komen dan kan rdam los...
Tim de Bruijn said:
Ondersteund door laser, vuurwerk en videoprojecties vanaf en op de gebouwen neemt Tiësto de toeschouwer mee op reis. Van Vigo naar Kaapstad, Melbourne, Wellington, Rio de Janeiro, Baltimore, New York, Portsmouth en via Rotterdam naar de finish in Gotenborg.
De elementen van vuur, water, licht, geluid en beeld worden door de modernste technieke aangestuurd en met elkaar gesynchroniseerd, waardoor de skyline van Rotterdam zelf de hoofdrolspeler in een ongekende muziekshow wordt.

Als ze snel doorbouwen, kan hij de toeschouwer mee op reis nemen naar New Orleans, Baltimore, Havanna, Boston, etc. etc. etc. ;)
SkyBridge said:
Als ze snel doorbouwen, kan hij de toeschouwer mee op reis nemen naar New Orleans, Baltimore, Havanna, Boston, etc. etc. etc. ;)
Montevideo zal wel lukken. (Je zou bijna vergeten dat dat ook nog een stad is.)
Zijn hier nog mensen naar dat concert van Vangelis geweest? Dat viel me toen nogal tegen, slecht geluid en bovendien allemaal playback.
Afterparty in The Ace Residential! :dance:
ZWAAR **T dat ik er niet bij kan zijn!!! :( :bash:

Wel goed voor de stad, Tiësto is bijna nog meer een brandnaam nu... Dat de muziek en lasershow zo goed mag zijn als destijds in gelredome 2005.
Ik verwacht ook gewoon een goede show want thijs gooit zijn goede naam niet te grabbel!!! En dat Rotterdam maar al te mooi in beeld mag komen...
Laat hem maar mooi ook een dvd er van maken of zo...:D ;)

Vangelis was destijds "ondanks de gemaakte hype" inderdaad best een afknapper!
Dit kan haast geen Sof worden. Alleen al niet door de achtergrond. Kunnen we die gozert gelijk niet claimen voor over een jaar of 5, als alles zo'n beetje af is?
10 juni, waarom moet dat weer net tijdens mijn examens zijn :cry:
Monotoon is Tiësto helemaal niet hoor, zijn meer techno-tracks misschien wel, zijn trance-tracks niet. Misschien hou jij gewoon niet van Dance...
Michiel said:
Zijn hier nog mensen naar dat concert van Vangelis geweest? Dat viel me toen nogal tegen, slecht geluid en bovendien allemaal playback.
Michiel, ik ben destijds ook geweest. Had een prachtige plek op het Noordereiland, maar verder staat me er weinig van bij, behalve dan dat het niet veel voorstelde. Ik sla dit gedoe dus ook maar over, denk ik.
Mooie datum, mooi weer, mooi decor, wat wil je nog meer op 10 juni. Staat in onze agenda`s, we zijn erbij hoor! Ach, en Tijs Verwest is toch ook wel een BEETJE beroemd, dacht ik zo.
ƒƒ said:
10 juni, waarom moet dat weer net tijdens mijn examens zijn :cry:
Monotoon is Tiësto helemaal niet hoor, zijn meer techno-tracks misschien wel, zijn trance-tracks niet. Misschien hou jij gewoon niet van Dance...
Juist, helemaal gelijk in.
Ik maak zelf ook trance muziek en weet hoe moeilijkl het is om n 3 of soms wel 6 stemmige melody uit 1 synth. moet trekken, en dat terwijl ik minnimaal toch we n 15 sporen gebruik dusja.
Daar ben je zo al ff n uurtje of 3 mee bezig terwijl je n hardcorenummer in 3u in elkaar zet.

Ik ben iig van de partij, al is t maar om insperatie op te doen.
1 - 20 of 59 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.