SkyscraperCity Forum banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Registered
5,479 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Gisteren ging ik met wat vrienden de stad in om wat foto's te maken en wat te winkelen, en heb meteen wat foto's gemaakt van het centrum. Dit keer ook wat onbekenede steegjes :| Het was lekker warm weer.

Marktplein.

Weer het marktplein.

En dit is de andere kant van het marktplein.

Leuke auto.

Onbekend steegje.

Het nieuwe stadhuis :| enorm lomp gebouw.

Een onbekend steegje bij het oude stadhuis.

De Zijl voor het stadhuis met het Blokhuis.

De Hoogstraat. 1 van de drukste winkel straten in het centrum.

Dit is een andere straat in het centrum. Weet de naam niet.

De Waag in het centrum waar nu een restaurant in zit. Ze verbouwen de Waag weer eens.

Mijn ouders die we tegen kwamen.

De kleine Breedstraat richting de Waag.

Dit is een onbekend steegje

Dit is de straat voor het stadshuis. Inmiddels begint het al rustiger te worden want de winkels sluiten rond 17:00.

De hoogstraat weer.

Vanaf de hoogstraat richting de Zijl bij het stadhuis.

Nieuwe stijgers bij de kant van het water voor de bootjes bij de Zijl.

Het oude stadhuis met de Hoogstraat rechts er van.

Een straat voor het stadhuis.

De laatste mensen doen de spullen in de auto. Hier een molen.

1 van de 5 in ingangen van het centrum (rechts) Woudpoortbrug

Dit is vanaf de brug bij de vorige foto genomen.

Dit is de molen weer. 1 van de molens.

Dit is 1 van de 6 kanten van het bolwerk.

De Woudpoortbrug.

Zicht op de grote kerk.

Sommige mensen wouden de Bonifatius Kapel zien. Dus hierbij.

·
Bas
27,100 Posts
Oh, wat mooi hè, dat Dockum. Een juweeltje. Het hele kleine broertje van Leeuwarden. Ik ken elk plekje op de foto`s en dat op nog geen uurtje fietsafstand van mijn huis. Ik ga er ook wel eens heen, maar al te graag. Je kunt er gewoon eens anders je inkopen doen en bij De Posthoorn hebben ze lekkere koffie. Mijn lievelingswinkel nabij de Woudpoort staat er ook nog op, dat is het pand met het Märklin-uithangbordje. Binnenkort maar weer eens heen.

En dan die Bonifatiusbron, het klopt helemaal dat als je er doorheen loopt, je van bepaalde kwalen sneller geneest dan je ooit voor mogelijk houdt. Veel mensen weten dat niet, maar bij mijn familie heeft de bron driemaal een zeer positieve invloed gehad. Gelukkig is niet iedereen op de hoogte van de geneeskrachtige werking van deze bron. Pssst, niet verder vertellen, hoor! :lurker:

·
Registered
5,479 Posts
Discussion Starter · #10 ·
...

Bedankt voor jullie complimenten.

Ik heb op Burgerschool gezeten vlak bij de bonifatius kapel en als ik uit school kwam, stonden er soms bussen vol met mensen die in het water wouden. Echt maf, want ik geloof niet echt dat het helpt. Het is gewoon grondwater

·
|/|/|\/|
13,867 Posts
Drukke zaterdag? Waar dan?

Dokkum is een geinig plaatsje, alleen dat laten deze foto's niet echt zien. Oke, tips, dan heb je er ook nog wat aan: 1) probeer foto's te maken bij mooi weer 2) zorg dat er geen halve mensen, verkeersborden of wat dan ook het hele beeld beheersen 3) probeer beter op dingen te letten waar je een foto van maakt. Die foto van je ouders had natuurlijk wat naar rechts gemoeten :), 4) betere composities (ongeveer gelijk aan tip 3). Gelukkig herhaal je niet meer steeds dezelfde foto's oneindig veel keer, dat doe je wel beter.

Oh, en ik vind het stadhuis wel oké.

·
Bas
27,100 Posts
Open Dag Watertoren, 20-05-06.

Aanstaande zaterdag > 20 mei 2006 < is de watertoren te Dokkum geopend voor het publiek. Van 10.00 uur tot 17.00 uur kan de nog in werking zijnde watertoren van Vitens op eigen kracht beklommen worden. Er wordt tevens door eigenaar Vitens een rondleiding verzorgd. Vanaf een hoogte van 39 meter kunnen bezoekers bij helder weer Ameland, Leeuwarden en Lauwersoog zien liggen. Dus, Hoogbouwfans, grijp deze kans. Toegang is gratis.

O ja, Dokkum ligt op slechts 255 kilometer afstand van Rotterdam. Da`s op een zaterdag toch wel te doen, of niet?

·
Registered
5,479 Posts
Discussion Starter · #14 · (Edited)
...

Dat is morgen dus al? Ik verwacht dat het weer niet mee zit, maar ik ga er dan wel heen. Voorgaande jaren waren er ook open dagen, alleen helaas was er vorig jaar geen open dag omdat er iets was met de veiligheid. Als ik morgen er heen ga, zullen jullie zoals gewoonlijk mijn foto's van Dokkum zien :)

Bedankt voor de melding Railway stick! Hieronder zelfgemaakte foto vanuit oude stadhuis in centrum van watertoren.

1 - 19 of 19 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.