SkyscraperCity banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
3,851 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vandaag ben ik op de watertoren in Dokkum (Friesland) geweest en heb een heleboel foto's genomen. Verder heb ik nog een paar foto's vanuit de stad zelf, en een filmpje :) Helaas was het niet zulk mooi weer, maar dat maakt niet zoveel uit.

De foto's vanuit de watertoren!

1. Watertorenbuurt.

2. Industriegebied Betterwird.

3. Centrum.

4. Weer.

5. De grote kerk en het oude stadhuis.

6. De 2 beroemde molens van Dokkum op het bolwerk.

7. Buurtje.

8. Het hele centrum. Van links de kleinere kerk tot de molen rechts.

9. Grote kerk.

10. Zicht over een deel van de stad.

11. Overzicht over stad en centrum.

12. De grote mast bij Eneco Energie Dokkum.

13. Zoom op grote kerk, met ver daarachter een kraan. Daar bouwen ze een nieuwe Aldi.

14. Weilanden met betterwird voor.

15. Eneco in de verte bij de mast, en daarachter zit nog een woonwijk verstopt in de bossen.

16. In de verte bij het groene gebouw van Unilever bouwen ze een nieuw gebied vol met bedrijven. Zuiderschans heet dat. Er komt ook nog een nieuwe woonwijk daar.

17. Verkeersrotonde.

18. Grote kraan in de verte op Zuiderschans.

19. Weilanden en voor Betterwird weer.

20. Betterwird weer

21. Overzicht over stad met links (Orange strepen) het ziekenhuis complex.

22. Nogmaals

23. Weer de rotonde.

24. Overzicht over de stad.

25. Via het witte touw rechts gaan ze naar beneden.

26. Uitzicht naar centrum.

27. Buurtje.

Bonus foto's!

28. De binnenstad.

29. De watertoren zelf.

30. De grote kerk links en het oude stadhuis rechts.

31. De Zijl voor het oude stadhuis.

32. Foto buiten het centrum.

Filmpje vanuit de watertoren!

Klik hier

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Jammer dat het zulk slecht weer was.... anders had je Leeuwarden (Achmea) en misschien Groningen (Martinitoren / Gasunie) ook kunnen zien liggen.
Volgende keer beter!

Toch bedankt voor de foto's :eek:kay:

·
Edmontonian
6 Posts
ooowjaaaa wat was dat mooi vanmorgen op de toren..ZEG!!! waar was jij RailwayStick?? ik was de eerste vanmorgen:p laat ik me daar natregenen bij de deur..wel leuk even mn geboortestadje zien...jaja rondweg noord nr 44 was waar ik woonde..kon het mooi zien:D

Mooie toren..minder trappen dan verwacht...infrastructuur lijkt me goed behalve die rotonde bij DeZeeuw(FORD)....wie rijd daar nou netjes in de baan..niemand toch?:)

·
Bas
14,397 Posts
Denk je nou werkelijk dat wij bij 13 graden celcius, stortregens, stormbuien en een zicht van 5 km de watertoren in Dokkum gaan beklimmen? Galgelapper had er gisteravond al geen zin meer in. En ik dus ook niet. Volgend jaar maar weer.

Al viel het nog wel mee, zo op de foto`s van Sims te zien. Waarvoor hartelijk dank, misschien is er binnenkort wel weer een opening voor toeristen. Kunnen we ook eens bij De Posthoorn op het terras rondhangen. Dan schijnt de zon en wij zijn er bij. Tis toch maar twintig minuten van hier.....
Hey Sims, dankzij jouw foto`s weet ik nu waar de Action zit. :)

Ennuh, Edmontonian, werk jij toevallig ook op Rijksweg 163?

·
Edmontonian
6 Posts
Hey RailwayStick jazeker..ik heb me weer even aangemeld mn oude account was denk ik verlopen want kon dr niet meer op:( Ik was even iets te vroeg in Dokkum maaruh de JUMBO kon wel een bezoekje van me gebruiken om half 10..ff de kas spekken.

Beetje jammer RailWayStick...in de auto zit je toch droog en in die toren ook..behalve aan de buitenkant.

Maandag weer gezellig naar onze Rijksweg!!!

·
Bas
14,397 Posts
Ja, maar wie Dokkum bezoekt, neemt de tijd. Want de stad is gewoon het slenteren waard, zo langzaam gaat het leven daar, zo rustig is het daar. Nou ja, morgen moet ik naar Delfzijl, dan kom ik ook langs Dokkum, ha ha ha.

Edit: Ik moet Jellybean wegbrengen naar de rand van Nederland, Delfzijl, inclusief FIETS, dus ik ga met de auto. Trouwens, wie gaat daar nou werken en wonen? Dockum is altijd nog veel mooier! :)

·
Registered
3,851 Posts
Discussion Starter · #10 ·
...

Het weer werd trouwens s' middags wel beter. Redelijk zonnig :) De action zat eerst in de binnenstad maar zit nu in de oude Leenbakker. Leenbakker is naar Zuiderschans verhuisd. Volgens mij komt er zeker nog een opendag. Het was best druk s' middags, alhoewel toen ik er was, was het nog rustig. Maar de mensen gingen allemaal zowat wachten tot het weer beter werd. Het was best wel een succesvolle opendag. Dus reken maar op een vervolg :) En dan eens met mooi weer. Ik wil de wadden zien en Leeuwarden en Groningen :)

·
Edmontonian
6 Posts
railway stick said:
Ja, maar wie Dokkum bezoekt, neemt de tijd. Want de stad is gewoon het slenteren waard, zo langzaam gaat het leven daar, zo rustig is het daar. Nou ja, morgen moet ik naar Delfzijl, dan kom ik ook langs Dokkum, ha ha ha.

Edit: Ik moet Jellybean wegbrengen naar de rand van Nederland, Delfzijl, inclusief FIETS, dus ik ga met de auto. Trouwens, wie gaat daar nou werken en wonen? Dockum is altijd nog veel mooier! :)
WTF is Jellybean...

Ik zou dr zo weer willen wonen...Ze hebben daar nog altijd FORTUIN PEPERMUNT~~ hahahhaha...hoor ik daar een nieuwe baan?:p

·
Registered
3,851 Posts
Discussion Starter · #15 ·
...

@Edmontonian; Nope, ik heb geen klein broetje. Ik was er alleen met m'n camera :)

@Dr. Dubai; Ja ik kom bijna elke week wel 'n paar keer buiten Dokkum :) Dokkum heeft alles wel, dus je hoeft hier niet zoveel weg.

·
Bas
14,397 Posts
Ga op reis (naar Dokkum) of blijf thuis (in Dokkum).

@ Dr Dubai: Kom eens een keertje naar Dokkum. Daar ben jij nog nooit geweest. Trouwens, vorige week op de Achmea was Sims ook even in Leeuwarden. Nederland is klein, dus je bent overal zomaar. Ik ga straks ook `even` naar Delfzijl. We maken er gewoon een touristische route van op de heenweg. Zie hoe mooi Noord Nederland is: We rijden van Leeuwarden over Dokkum via Lauweroog, Pieterburen en de Eemshaven naar Delfzijl. Terug natuurlijk over de stad Groningen.

De één heeft nu eenmaal meer behoefte om er op uit te gaan dan de ander, en als je nu eenmaal alle `benodigdheden`om de hoek hebt (Gamma, C1000 en de Burger King of zo) hoef je vaak niet zo nodig weg. Heel veel mensen zitten op voetballen of fokken konijnen, tja, en dan ben je ook aan huis gebonden. Je geeft dus om het wonen of om het reizen. Mensen die heel vaak verre reizen maken, wonen dan ook in een flat/appartement, mensen die liever thuis blijven, hebben vaak ook heel veel tijd over om hun huis en tuin te verfraaien. Hier op dit forum tref je beide soorten aan, de reizigers én de thuisblijvers.

Je kunt dus eigenlijk niemand op zijn gedrag beoordelen hier op dit forum. Doe je dat wel, dan ben je nogal egocentisch bezig. `Zoals ik het doe, hoort ook zo....` Soms komt een opmerking dan verkeerd aan en lok je hiermee een discussie uit. Open in dit geval dan maar een nieuwe thread met als thema `Ben je een thuisblijver of reis je liever?` Ik behoor gelukkig tot diegenen, die beide `gedragsvormen` kan combineren. Ben graag in Rotterdam of Bremen, maar ook weer blij als ik thuis ben......

Goed, ik stap nu in de auto, wegwezuh hier. :)

1 - 16 of 16 Posts