SkyscraperCity banner
1 - 20 of 118 Posts

·
Registered
1,146 Posts
In Amsterdam-Noord heb je een buurtje met straatnamen die iets met computers te maken hebben. Denk aan de Displaystraat en de Backupstraat. Erg hè?

Ananasplein is ook erg fout trouwens.

·
Kejje't hoore dan!?
205 Posts
@eusebius
Die vind ik juist wel cool klinken! Net alsof die straat telkens verandert als je er doorheen rijdt. :)

In Leiden zijn er met name in het centrum nogal wat maffe namen (de buitenwijken zijn vooral saai), maar de sufste vind ik nog altijd: Korte Langestraat...Ooit was er ook nog een Korte Langegracht, maar die heet sinds zo'n 150 jaar Lammermarkt.

Niet heel suf, maar niet bijster verstandig in studentenstad Leiden is de keuze voor deze gloednieuwe straatnaam in de Godenbuurt in VINEX-wijk Roomburg: Minervalaan. Hoe lang zou het duren voordat de pas opgehangen straatnaambordjes gejat zijn? (Voor de niet bekenden hiermee: de grootste en meest beruchte studentenvereniging van Leiden is het Leidsch Studenten Corps "Minerva").

·
Banned
7,712 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Dan schilderen ze de naam op een muur!

Ja, Tutti Fruttidorp, Amsterdam-Noord :banana:

·
Rick Bakker
5,321 Posts
Wil ik dat wel weten?;)

"Cule" komt iig van kuil wat een ander (oud) woord voor een wiel is, een overblijfsel na een dijkdoorbraak.
Daar is ooit een burcht bij gebouwd; Cule+Burcht =Culemborg

·
oemoemenemoe
1,496 Posts
Leienaar said:
(Voor de niet bekenden hiermee: de grootste en meest beruchte studentenvereniging van Leiden is het Leidsch Studenten Corps "Minerva").
Het is eigenlijk gewoon Leids Studenten Vereniging Minerva hoor, geen Corps. Het zit aangesloten bij het Studentencorps van Nederland, maar zo heet het niet ;)

·
a hacked brain
837 Posts
Glacius, in Amersfoort Schothorst hebben ze ook van die computernamen:

Bestaat de wegweg ook? zo ja dan nomineer ik deze straatnaam :)

·
Administrator
30,101 Posts
Van een andere categorie zijn straatnamen als ' Burgemeester Le Fevre de Montignylaan' in Rotterdam. Niet handig als je over de telefoon je adresgegevens moet doorgeven.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
CborG said:
"Cule" komt iig van kuil wat een ander (oud) woord voor een wiel is, een overblijfsel na een dijkdoorbraak.
Daar is ooit een burcht bij gebouwd; Cule+Burcht =Culemborg
Ja hoor, dat vind ik wel erg ver gezocht ;)

Hier in Eindhoven zijn ze kampioen in straatnamen van, jawel, licht :) bijvoorbeeld:

- Dwaallichtje
- Eeuwig Licht
- en de Lichtstraat met maar liefst 8 postcodes :eek:

g0nz0 said:
Bestaat de wegweg ook?
Nee, maar de Zoekweg wel!
De weg is weg! Zoek de weg! :)

Ook leuk dat andere plaatsen Eindhoven ergens in hun straten hebben verwerkt! Zoals:

Almere: Eindhovenstraat
Den Bosch: Eindhovenlaan
zelfs in Boxtel: Eindhovenseweg
Eindhoven: Eindhovenseweg (ook lekker eigendunk :D)

·
Abstract Musician
476 Posts
Amsterdamsestraatweg (straat en weg in 1 naam?)

1 - 20 of 118 Posts