SkyscraperCity banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Moderator
15,252 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Na mijn bezoek aan Valthe is het nu tijd voor het fraaie Exloo.

Alle foto's 26-05-2012.

1. De Exloërweg in Valthe heet Valtherweg in Exloo

2.

3.

4.

5.

6.

7. Hoofdstraat

8. 't Wapen van Exloo

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15. Fabrieksstraat

16.

17.

18.

19.

20.

21. Terug in de Hoofdstraat

22.

23. Diner-Cafe Bussemaker

24. Gemeentehuis van de gemeente Odoorn-Borger

25. Schaapscheerdersfeest

26.

27.

28. Nog een keer het gemeentehuis

29. OBS de Zweng

30.

31.

32. Boslaan

33.

34. Oude Kampweg

35.

36.

37. Zuiderhoofdstraat

38.

39.

40.

41.

42. Valtherzandweg

43. Zuideinde

44.

45. Leewalweg

46.

47.

48. En via de Exloërweg op weg naar het volgende dorp: Odoorn

·
mentula agricolæ vulgaris
1,334 Posts
Fantastisch, die dorpen. Heerlijk rustgevende serie.

Zo'n monster in de geest van Alberts & Van Huut? Ook gij, Borger-Odoorn...

·
Bas
14,404 Posts
Tja, Exloo, ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Overigens, wel mooie foto`s, zoals vanouds en zoals we gewend zijn, maar, zucht!, dat dorp zeg. We hebben daar vorig jaar eerst op de heide rondgelopen en zijn daarna in Exloo zelf geweest. Als ik dat dorp moet beoordelen, dan krijgt het een 4 als schoolcijfer. Voor de bebouwing en voor de mensen.

Gelukkig ziet het er op de foto`s van Topaas een stuk beter uit. Misschien moet ik Exloo over enkele jaren nog maar eens bezoeken, als een soort herkansing. Ik zal mijn eigen 6-7 Exloo-archieffoto`s nog maar eens raadplegen.

·
MP
10,146 Posts
"Het Kralensnoer van Exloo", zo heette een tekst die ik ooit voor begrijpend lezen heb moeten doorspitten op de lagere school. Dat is verder ook mijn enige associatie met Exloo. Aan de foto's te zien is het een aardig Drents dorp, zoals heel veel Drentse dorpen zijn. Maar dan dus met een kralensnoer.

·
Urbanist
3,282 Posts
Exloo is een leuk esdorpje, ooit ontstaan in een bosrijke omgeving. Dat is ook af te lezen aan de naam 'Exloo' wat zoiets betekent als eikenbos. De omgeving van Exloo kenmerkt zich ook nu nog door bossen maar ook veen, akkerland en weide zie je terug in het landschap.

·
Registered
34,673 Posts
Fantastisch, die dorpen. Heerlijk rustgevende serie.
Dat zijn de juiste woorden om deze hele fijne series van Topaas te omschrijven. :eek:kay:

·
Registered
2,880 Posts
"Het Kralensnoer van Exloo", zo heette een tekst die ik ooit voor begrijpend lezen heb moeten doorspitten op de lagere school. Dat is verder ook mijn enige associatie met Exloo. Aan de foto's te zien is het een aardig Drents dorp, zoals heel veel Drentse dorpen zijn. Maar dan dus met een kralensnoer.
Komt door de heuvelrug, als het goed is heb je dat ook geleerd? ;) De streek rond de Drentse Aa vindt ik nog fraaier. Rond Exloo heb je inderdaad veel bos, en dan met name aangeplant naaldbos.

Prachtige foto's, en als in Drenthe opgegroeid persoon heel herkenbaar. :cheers:

1 - 10 of 10 Posts