SkyscraperCity Forum banner

DUBAI | EP/AC Towers | ~600m | 5x100+ fl |

2968 Views 18 Replies 15 Participants Last post by  FJ
Ik open zelden nieuwe threads maar in het internationale forum is een topic geopend over wat nieuwe projecten in Dubai en dat wou ik toch ook even hier plaatsen. Toen ik dat zag was ik toch wel even stil. Volgens mij is dit een heel nieuw soort type gebouw wat we tot nu toe alleen zagen in films als star wars en op discovery channel. Ik heb het voornamelijk over dat eerste gebouw met die 3 torens met allemaal skybridges ertussen. De rest van de torens zijn ook erg bijzonder maar van dat eerste gebouw viel mn mond tcoh even open. Helemaal als je je voorstelt dat het ook nog 600 meter hoog is.

Some larger renders:

AC Towers - 3 x 100+ floors

EP 07 Tower - 125 floors

EP 09 and EP 15 Towers

EP 15 Tower - 101 floors

De gebouwen zullen ongeveer 600 meter hoog worden.
Hier is meer informatie te vinden in het internationale topic: klik

Ik vraag me zelf heel erg af of het gaat lukken om het te bouwen, en of het echt nodig is. Ik ben er benieuwd!
1 - 19 of 19 Posts
^Het zal wel lukken maar ik vind het zelf een beetje over de top allemaal. Het eerste ontwerp vind ik niet echt mooi. Die andere 3 zijn anders wel heel erg mooi!
Over de top zegt die :):), dit zijn gewoon "geen woorden maar daden" ontwerpen, die ons allen versteld doen staan.
Of heeft niemand, die hier van hoogbouw houdt, ooit gedacht aan de Skylines van "Star Wars" achtige praktijken zoals Zicyx hierboven al aangaf !!
Dit zijn toch wonderbaarlijke ontwerpen, waarvan we in Nederland alleen maar mogen dromen .......
Ja ik las het een paar dagen geleden al op UAEinteract. Ik vind het fantastische ontwerpen. Die eerste doet me overigens een beetje denken aan een cactus.
^^Nou je het zegt, een cactus idd :)
Buitenissig, maar ik kan de durf en de dadendrang wel waarderen.
EP07 vind ik het elegantste ontwerp.
Naast het bijzondere ontwerp vind ik het feit dat niemand verbaast reageert op maar liefs 600!!! meter het meest bizar....
Er staan momenteel al 7 torens van meer dan 500 meter in de planning in Dubai. Verder is de Burj Dubai al op 650 meter en zijn de grondwerkzaamheden van de Al Burj al begonnen.

Het is natuurlijk super bijzonder. Alleen voor Dubai begrippen begint het normaal te worden. Het zal natuurlijk straks wel een fantastische surrealistische skyline opleveren, die bijna niet geevenaard kan worden.
Ik had de plannen ook al gezien op het Internationale Forum. Ik vind ze echt geweldig, al passen ze zeker niet in elke grote stad in de wereld. In Dubai passen ze echter perfect gezien de overige (bijna ongelofelijke) ontwikkelingen die daar gaande zijn. De geen woorden maar daden mentaliteit daar spreekt mij bijzonder aan. Een flinke portie daarvan mag het Nederlandse besluitvormingsproces wat mij betreft revolutionaliseren! Daar kunnen we nooit echt slechter van worden.
^^Idd. Al is men maar in staat om één zo'n soort toren de Rotterdamse Skyline hier op te laten sieren, dan zal dat al een hele vooruitgang zijn.
Wat dat betreft kwam de Jungerhanstoren qua revolutionair-zijn, nog het dichtst in de buurt hiervan.
Er staan momenteel al 7 torens van meer dan 500 meter in de planning in Dubai. Verder is de Burj Dubai al op 650 meter en zijn de grondwerkzaamheden van de Al Burj al begonnen.

Het is natuurlijk super bijzonder. Alleen voor Dubai begrippen begint het normaal te worden. Het zal natuurlijk straks wel een fantastische surrealistische skyline opleveren, die bijna niet geevenaard kan worden.
Ja ok, maar als een New York of Hong Kong 10 gebouwen van 600 meter of hoger neerzet wordt dubai compleet gepwnd!
Tering, wat is die eerste lelijk zeg! Wolkenkrabber in de vorm van een cactus, hoe bedenk je het. :clown:
Wat een bende allemaal dit wil je toch niet op je planeet hebben.
Ja ok, maar als een New York of Hong Kong 10 gebouwen van 600 meter of hoger neerzet wordt dubai compleet gepwnd!
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren:)

Dan eerder Shanghai nog.
Die eerste render klopt ook helemaal niet, als ik dat zo moet bekijken, zijn de mensen veel te groot of de toren is te klein op schaal v/d mensen. Die mensen lijken wel 8 meter land anders :p
^^ Volgens mij klopt ie gewoon wel. Vergelijk de bomen naast die mensen eens met de bomen direct aan de voet van de toren.
EPA001 said:
De geen woorden maar daden mentaliteit daar spreekt mij bijzonder aan. Een flinke portie daarvan mag het Nederlandse besluitvormingsproces wat mij betreft revolutionaliseren!
Tja, ik denk dat het selecte clubje mensen met de absolute macht aldaar, erg blij is met dit soort opmerkingen. Beeldvorming geslaagd.
Ik vraag me zelf heel erg af of het gaat lukken om het te bouwen, en of het echt nodig is. Ik ben er benieuwd!
Het zal in ieder geval wel lukken om het te bouwen :)

Of het echt nodig is ... tja :eek:hno:

Die EP07 is trouwens wel een mooi ontwerp :)
1 - 19 of 19 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.