wat heeft dit in godsnaam met urbanetics te maken en wat is de nieuwswaarde van dit bericht?
Maar goed ik sta dan ook niet te springen omdat zich hier nu een consulaat gaat vestigen.De nieuwswaarde van zo`n bericht is wel degelijk aanwezig: Vestiging van een consulaat brengt een zeker aanzien van de stad in kwestie. Zo heeft een stad als Hamburg de meeste consulaten van heel Europa en daar zijn ze best trots op. Brengt ook wel wat leven in de brouwerij. Ik denk, dat binnenkort Groningen kans maakt om een Pools consulaat te mogen begroeten. Bovendien, bezoekers van een consulaat komen meestal niet zo uit de buurt en blijven nog even hangen in de stad. Zou ik ook doen, als ik voor zaken een uurtje in Enschede moet zijn, pak ik de rest van de dag toch wel mee in deze gezellige Hoofdstad van het Oosten! Zeker met mooi weer....:cheers:
Er wonen ontzettend veel Nederlanders net over de grens bij bijvoorbeeld Enschede.
Bad Bentheim, Gildehaus, Schuttorf, Gronau, Epe, Ahaus en Alstatte zijn zomaar wat plaatsen die erg in trek zijn bij ons Nederlanders/Twentenaren.
Laat maar.Vandaar, en het is niet zo dat de meeste mensen gewoon forenzen zijn die met de stad Enschede bekend zijn.
Er zijn er heel wat die niks met Enschede te maken hebben.