Skyscraper City Forum banner
1 - 9 of 9 Posts

·
Registered
1,216 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier wat foto's van mijn duo-trip naar Wenen en Bratislava:

Wenen
1. Zonsondergang bij de Karlskirche

2. Peterskirche in het centrum

3. Het dak van de Stephansdom

4. UNO-city, het gebouwencomplex van de Verenigde Naties op het Donau-eiland.

5. Ik bij de VN-gebouwen

6. Eén van de vele stadsparken aan de Ringweg. Op de achtergrond is het Raadhuis te zien.

7. Paardenkoets bij Hofburg

8. Hofburg

Bratislava
9. Winkelstraat in Bratislava, gelegen tussen station Hlavná stanica en het oude centrum

10. Eén van de vele kerken in de stad

11. Nationaal Theater en de Cow Parade

12. Verspreid over de stad vind je veel komische standbeelden zoals deze

13. Straatbeeld

14.

15. Oud trammetje en kasteel Pressburg

16. De nieuwe brug Nový Most, die het centrum van de stad met Petržalka verbindt

17. Petržalka is een stadsdeel volgebouwd met commieflats. Als het een zelfstandige stad zou zijn, dan zou het qua inwoners de derde stad van Slowakije zijn

18. Uitzicht

19. Presidentieel paleis Grasalkovičov

·
-
3,632 Posts
Leuke foto's van twee steden die ik nog hoop te bezoeken. Ben je nog in die brug (foto's 16 en 17) geweest?

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Wauwww...mooie foto's. De eerste is super, met mooie lichtval. Mooi gedaan dat dak met die motieven, zoiets zouden ze best vaker mogen doen, ook in NL. Dat geeft een hoop creatieve mogelijkheden.

Petržalka ziet er gek uit zeg met die mooie brug en die vele commieblocks erachter, doordat er zoveel staan geeft het gelijk iets aparts. Normaal gesproken vind ik ze afschuwelijk.

·
Registered
1,216 Posts
Discussion Starter · #6 ·
^^ Bedankt voor de reacties! Bovenin de brug zit een panorama-restaurant. Ben er zelf niet in geweest. Heb wel een stukje over de brug gelopen, maar het uitzicht op die flats is toch het mooist vanaf de burcht denk ik :)

·
Carpe Diem
1,183 Posts
Wenen is toch wel een van de mooiste steden van Europa denk ik.. zal niet iedereen het mee eens zijn maar goed:cheers:

Bedankt voor je foto's! had deze trouwens al wel ooit gezien..

1 - 9 of 9 Posts