Skyscraper City Forum banner
1 - 18 of 18 Posts

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Zaterdag 23 juni was de jaarlijkse, landelijke 'Dag van de Architectuur'. Vooral Tilburg had een mooi programma waarbij het mogelijk was enkele torens te beklimmen. En dus trok ik op initiatief van DvW samen met hem naar mijn buurstad, waar een qua weer 'wisselvallig' Tilburg op ons zat te wachten. In de Stadsheer kwamen we ook nog Michiel tegen. En voor de rest van de wereld: hierbij een 'sfeerimpressie' van de DvdA Tilburg.

Stadskantoor (35 m.)

1 / Vanaf de officiële 'ontvangstruimte' van de gemeente Tilburg heb je een mooi uitzicht over het centrum.

2 / En de dus camera wordt gelijk tevoorschijn gehaald.

3 / 's Lands hoogste woontoren: de Westpoint (142 m.)

4 / Doordat je slechts op een 9e verdieping staat heb je een mooi overzicht over het centrum. Dat contact gaat in de loop van de serie verloren kan ik je melden.

5 /

6 /

7 /

8 /

9 / Marktkramen, neem aan dat dit weekelijks is.

10 /

11 /

12 / Zoek het station!

13 / Stad & land

14 /

15 /

16 / Op naar de volgende bestemming: de Stadsheer

17 / Donkere wolken boven de... uh... is dit al de Spoorlaan?

Stadsheer (101 m.)

18 / Vanuit het penthouse

19 /

20 / Doodlopend pad

21 / Net bij de AH geweest.

22 / Ah, het Stadskantoor weer.

23 / Richting noord-west

24 /

25 /

26 / Cenakels in de achtergrond

27 / Interpolis, het enige echt hoge gebouw van Tilburg dat zich 'mooi' mag noemen... :angel:

28 / Miniatuurtreintjes

29 / Station Tilburg

30 / Ah, dat zeg ik.

31 / Loeren

32 / De Giant

Westpoint (142 m.)

33 /

34 / Hoog!

35 / Speciaal voor Kruik

36 / Donkere wolken zweefden voorbij de toren, wonderwel bleef het tot 6 uur, 'sluitingstijd', droog.

37 / Plezier op grote hoogte

·
--------------
2,761 Posts
Bedankt voor dit mooie verslag! Zelf zat ik vandaag is lang het stadhuis te bestuderen en heb zoveel waardering voor dat gebouw de plint aan de kant van de heuvelstraat is echt prachtig! en hij is zo tijdsterkt nogsteeds hedendaags en dat voor een gebouw uit de jaren 70.

·
Willem II Tilburg
2,232 Posts
kom net terug uit Eindhoven en dan is er niets beter dan een fotoserie van je eigen stadje :)

home sweet home:lovethem:

mooie foto's, alleen jammer dat het weer niet mee zat :)

·
Registered
7,658 Posts
Leuke serie! Zo te zien had ik ook beter eerst naar het stadskantoor kunnen gaan, want je hebt daar nog aardig wat zonnige foto's gemaakt (op dat moment stond ik bij de Westpoint in de rij). Wat uitzicht betreft was er bij het stadskantoor eigenlijk ook meer te zien dan bij de Westpoint.

·
I am sterdam
4,762 Posts
Wauw, wat een hoogte op de Westpoint ongekend (nog) voor Nederland. Alsof je zweef boven Tilburg. Geinige zooms ook. Bedankt voor de tour, genieten deze foto's. :)

Het valt me op dat Westpoint niet meer zo kleurvol (gekleurde lamellen) was als zijn eerste jaren. Of het lag aan het weer.

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Goh, jammer dat je het weer tegen had maar je hebt dat in je repo aardig weten te compenseren door op straatniveau van boven de pics te maken..de miniatuurtreintjes en de fietsers :)

·
Registered
4,042 Posts
Het uitzicht vanaf het stadskantoor vind ik het mooiste. Hier heb je nog wat contact met het straatniveau. Bij de Stadsheer is dat wat minder, om nog maar te zwijgen over dat van de Westpoint.

Favo 32, mooie compositie

·
Registered
5,413 Posts
^ Vanaf het Stadskantoor was die dag zeker het mooiste uitzicht. Bij helder weer zou vanaf Westpoint (en Stadsheer) ook schitterend zijn, dan zou je Eindhoven en Rotterdam moeten kunnen zien, nu kon je slechts vaag Den Bosch zien liggen, helaas.

Desalniettemin erg geslaagde foto's! Je hebt er een aantal mooie detailplaatjes bij zitten, ik merk dat ik daar minder op gelet heb. Leuk om te zien dus! Favo's: 13, 24 en 32 :eek:kay:

-edit-

Kleinigheidje: Stadskantoor is volgens die folder 41 meter.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #13 ·
^ Oh, okay, ik kon de hoogte nergens meer terug vinden op het wereld wijde web, maar dacht in diezelfde folder gelezen te hebben dat 't 35 meter is. Mooi niet dus. Maar op die verdieping zelf sta je natuurlijk lager dan dat je op 41 meter, het dak, zou staan. ;)

Bedankt voor het commentaar! :cheers1:

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Tering, dat is echt hoog zeg :eek:

Het contact met de stad is welhaast helemaal verloren, als je daar woont... Ik vraag me af op ik op zulke 'eenzame' hoogte zou willen wonen.

Mooie foto's trouwens, vooral de zoomers! :eek:kay:

1 - 18 of 18 Posts