SkyscraperCity banner

41 - 60 of 233 Posts

·
Moderator
19,836 Posts
STRAF! GVA verwacht files :lol:

gva.be

Groot fileleed verwacht op E313 tussen Ham en Ranst

09:25 De Vlaamse overheid start vandaag met ingrijpende herstellingswerkzaamheden op de E313. Het Vlaams Verkeerscentrum verwacht ernstige hinder, in een eerste fase ook op de E34.

Het Agentschap Wegen en Verkeer start met het vervangen van zo’n 25 km wegdek op de E313 tussen Ham en Ranst, in beide richtingen. De arbeiders beginnen aan de kant van Ranst en schuiven zo de volgende weken richting Limburg op. Midden april moeten ze zo de hele autosnelweg op Kempens grondgebied hebben aangepakt.

De herstellingen starten morgenochtend pas, maar de aannemer begon in de afgelopen nacht al met het klaarzetten van de signalisatie tussen Massenhoven en Ranst. Daardoor moet het verkeer er nu al over twee versmalde rijstroken. Vooral voor de avondspits worden er vanaf woensdag problemen verwacht.

In de nacht van woensdag op donderdag wordt de E313 ter hoogte van Massenhoven zelfs even volledig afgesloten in de richting van Hasselt.

Planning

- Van 28 februari (avond) tot 7 maart (ochtend): tussen Ranst en Massenhoven, op- en afritten Massenhoven afgesloten.
- Van 8 tot 14 maart: tussen Massenhoven en Herentals-West (Grobbendonk), op- en afritten Grobbendonk afgesloten.
- Van 16 tot 21 maart: tussen Herentals-Industrie en Herentals-Oost (Olen), op- en afritten in Olen afgesloten.
- Van 23 tot 28 maart: tussen Herentals-Oost en Geel-West.​

·
Moderator
19,836 Posts
nieuwe manier om wegenwerken te bekostigen? :)

demorgen.be

Snelheidsbeperking op E313 wordt massaal genegeerd
08/03/11, 16u23

Naar aanleiding van de werken aan de E313 worden nog tot half april extra snelheidscontroles gehouden door de wegpolitie. Uit de eerste cijfers blijkt dat de snelheidsbeperking van 75 km/u er door de meeste bestuurders wordt genegeerd. Vanmorgen alleen werden 476 overtredingen vastgesteld. Dat meldt de verkeerspost van Grobbendonk.

De controles staan volgens de politie los van de ongevallen die vandaag plaatsvonden op de E313 in de richting van Hasselt nabij Ranst en Geel-West. Bij dat laatste ongeval kwam een Poolse vrachtwagenchauffeur om het leven toen hij te laat zag dat het verkeer vertraagde aan de afrit Oevel en een andere vrachtwagen op hem inreed. De snelheidscontroles waren reeds lang gepland op vraag van de firma die de werken aan de brug van Geel uitvoert, en hebben plaats sinds de start van de werken op 1 maart.

De wegpolitie stelt wel vast dat bestuurders zich absoluut niet houden aan de snelheidsbeperking die er geldt tot het einde van de werken half april. Vanmorgen tussen 6 en 10 uur reed liefst 95 procent er te snel, hoewel de beperking heel duidelijk gesignaliseerd staat. In totaal 476 personen mogen een proces-verbaal verwachten, waarvan zelfs 50 hun rijbewijs dreigen kwijt te raken. (belga/sps)​

Gaat het daar werkelijk om een snelheidsbeperking van 75km/h ?! Hoe komen ze aan dat getal?

·
Registered
5,256 Posts
Daar is geen regel meer voor (dixit echtgenoot van een collega die bij de politie werkt): ze flitsen gedurende een bepaalde tijd (bv. 4 uur): als iedereen zich aan de snelheid houdt, dan mogen ze niet met lege handen terug komen en mag je zeker zijn dat zelfs 72 km/u beboet zal worden. Maar als iedereen dan weer te snel rijdt, dan worden enkel de hoogste overtredingen vervolgd. De reden: die paar man die die boetes - manueel - nog moeten verwerken, kunnen ook maar een bepaald aantal overtredingen behandelen: komen er 500 binnen: vergeet het dus maar. Dan wordt er dus gefilterd.
In Nederland (en ik denk ook Duitsland, maar niet zeker), worden de nummerplaten elektronisch gelezen en aan de snelheidsovertreding wordt automatisch een boete gekoppeld, die automatisch in een envelop terechtkomt en naar de eigenaar van het voertuig verzonden: daar mogen er 500 per namiddag binnenkomen, de computer verwerkt ze allemaal. Hier is het systeem nog ietsje antieker en in december ben ik geflitst door een vaste camera in Brussel: nooit iets van gehoord, maar ik reed ook maar +/- 6 km te snel. Mocht dit in NL gebeurd zijn, dan had ik al lang de rekening ontvangen...

focus1965

·
Registered
651 Posts
Gisteren is mij nog iets vreemd opgevallen bij de werken.
Als je richting Antwerpen rijdt, vlak voor afrit Massenhoven ligt daar de brug over het Netekanaal.
Wel bij de asfaltwerken heeft men de 4 voegen van die brug gewoon mee geasfalteerd. Voreger werden die mooi vrijgelaten en in de andere rijrichting zijn deze voegen bij vroegere werken ook mooi vrijgelaten.

Iemand een idee of is hier de aannemer in de mist gegaan?

·
Moderator
19,836 Posts
^^ lijkt me heel raar. Dan gaat de asfalt daar bijna zeker scheuren ten gevolgen van zettingen van de brug ...

De voegen aan een brug zijn meestal net de punten waar wegenwerken het langst om duren. In de krant stond er nochtans wel een foto van de wegenwerken aan de E313 waarbij er stond geschreven "wegenwerkers slijpen bruguitzettingsvoegen vrij..."

·
Registered
651 Posts
^^ Ik ben er gisteren en vandaag nog overgereden en ik kon niet zien waar de voegen waren, terwijl er in de andere rijrichting telkens een 2stroken beton van pakweg 20 cm zichtbaar zijn met een duidelijke voeg tussen.

Ik ben er natuurlijk niet gestopt om het eens grondig te bekijken, maar het viel mij toch erg op.

·
Registered
12,376 Posts
Daar is geen regel meer voor (dixit echtgenoot van een collega die bij de politie werkt): ze flitsen gedurende een bepaalde tijd (bv. 4 uur): als iedereen zich aan de snelheid houdt, dan mogen ze niet met lege handen terug komen en mag je zeker zijn dat zelfs 72 km/u beboet zal worden. Maar als iedereen dan weer te snel rijdt, dan worden enkel de hoogste overtredingen vervolgd. De reden: die paar man die die boetes - manueel - nog moeten verwerken, kunnen ook maar een bepaald aantal overtredingen behandelen: komen er 500 binnen: vergeet het dus maar. Dan wordt er dus gefilterd.
In Nederland (en ik denk ook Duitsland, maar niet zeker), worden de nummerplaten elektronisch gelezen en aan de snelheidsovertreding wordt automatisch een boete gekoppeld, die automatisch in een envelop terechtkomt en naar de eigenaar van het voertuig verzonden: daar mogen er 500 per namiddag binnenkomen, de computer verwerkt ze allemaal. Hier is het systeem nog ietsje antieker en in december ben ik geflitst door een vaste camera in Brussel: nooit iets van gehoord, maar ik reed ook maar +/- 6 km te snel. Mocht dit in NL gebeurd zijn, dan had ik al lang de rekening ontvangen...

focus1965
Leve de ouderwetse methodes dus. Als 95% te snel rijdt scheelt er iets met de regels, niet met het gedrag van de mensen.

·
Registered
95 Posts
Leve de ouderwetse methodes dus. Als 95% te snel rijdt scheelt er iets met de regels, niet met het gedrag van de mensen.
Bwa, die mensen (aannemers) zijn daar wel effectief aan het werk he, 24/7... Ik ben er al een paar keer 's nachts langsgereden met cruise control op 72, en je mag er zeker van zijn dat iedereen in je gat komt hangen omdat ze sneller willen rijden.

Maar uiteindelijk moet je een beetje gezond verstand gebruiken en denken aan de veiligheid van de werkmensen daar op een paar meter van je rijdende auto, zeker 's nachts...

·
Moderator
19,836 Posts
nog wat extra files, men kiest duidelijk voor de korte pijn (toch voor eventjes, tot de herstellingen weer versleten zijn)

gva.be

E313 naar Hasselt gaat dit weekend dicht

10:11 Naast de lopende herstellingen op de E313 in Grobbendonk en Herentals plaatst een aannemer in Geel dit weekend ook een nieuw brugdeel over de snelweg. Daarvoor gaat hij richting Limburg vanaf vanavond voor twee dagen helemaal dicht.

De broodnodige herstellingen aan het verkommerde wegdek van de E313 hebben de twee voorbije weken al flink wat verkeershinder veroorzaakt.

Ook dit weekend wordt het moeilijk, want tussen Herentals-Industrie en Herentals-West (Grobbendonk) moet al het verkeer richting Antwerpen over één versmalde rijstrook. Omdat dit net een weekend is waarin veel mensen van sneeuwvakantie terugkeren, kan dit voor enorme files zorgen.

Het verkeer richting naar Limburg beschikt in de genoemde werfzone over twee versmalde rijstroken. Maar enkele kilometers wacht nog een groter obstakel.

Nieuwe brug

Een aannemer brengt in Geel de liggers aan voor een nieuwe brug (foto) over de snelweg, waarvoor de rijrichting naar Limburg een heel weekend wordt afgesloten. Kapotte Dat betekent dat alle voertuigen vanaf vanavond om 21u de E313 in Geel-West moeten verlaten.

“Van daar volgen ze de geeloranje borden van de calamiteitenroute met de letter F”, zegt Pieterjan Rynwalt van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV). “Die letter leidt hen via de industrieweg naast de E313 rechtstreeks naar de volgende oprit Geel-Oost.”

25.000 auto's

Dat is een heel eenvoudig traject, maar het grote nadeel is dat al het snelwegverkeer daarbij een van de drukste verkeersknooppunten van de Kempen moet kruisen. Op de N19 (Snelwegstraat) op de grens van Geel en Oevel (Westerlo) is het zo al continu aanschuiven geblazen.

Tel daarbij de meer dan 25.000 voertuigen die op een gemiddelde weekenddag over de E313 in Geel passeren –en nu daar allemaal de snelweg moeten verlatenen je hebt het perfecte recept voor een gigantische verkeerschaos.

“De politiezones Geel-Laakdal-Meerhout en Zuiderkempen proberen het verkeer in goede banen te leiden”, zegt commissaris Jef Van verlatenen Lommelen. “We zetten extra ploegen in om het verkeer op de knelpunten zo vlot mogelijk te laten verlopen. We raden aan om niet alleen de E313 in deze buurt, maar ook de omgeving van deze open afrit te mijden. Je kan indien mogelijk best voor alternatieve routes kiezen.”

De snelweg gaat ten laatste maandagochtend 14 maart om 5u weer open voor het verkeer.

Hans Otten​

·
Registered
362 Posts
Sinds wanneer is Hans Otten journalist.
Ook deze Hans drinkt duidelijk graag een pintje:

Het verkeer richting naar Limburg beschikt in de genoemde werfzone over twee versmalde rijstroken. Maar enkele kilometers wacht nog een groter obstakel.
afgesloten. Kapotte Dat betekent
en nu daar allemaal de snelweg moeten verlatenen je hebt het perfecte recept voor een gigantische verkeerschaos.
Jef Van verlatenen Lommelen.
Worden die teksten nu echt door niemand meer nagelezen voor ze op de site geknald worden?

·
Registered
5,256 Posts
neen.

Ik probeer wat te slapen, maar ver kom ik niet. Dommel ik toch wat in, dan wordt ik toch wel weer gewekt door een nieuwe naschok
Met dergelijke flaters werd men zelfs niet gedelibereerd: men mocht het jaar nadien terugkomen of een andere richting volgen.

Het was misschien een strenge school, maar de strafregels waren eenvoudig: 50x de vervoegingen schrijven bij het eerste trimester, 100x indien men in de fout ging na Nieuwjaar en 200x na Pasen. Die regels golden voor het Nederlands, Frans en het Engels. Het komt me nu allemaal goed van pas.

focus1965

·
Premium Member
10,772 Posts
Post door mij op de Belgische autowegen thread:

The E313 Highway between Ham end Beringen will be fully replaced. Budget= 20million EURO.
Works already began a 21 march and will end in oktober.
First 3 bridges will be renewed, those have already been done.

next:

-Breaking up of all the fundations
-Reconstruction of the fundation in continuous reinforced concrete.
-New sewer system
-New concrete noice barriers (across the whole E313 in Limburg, I noticed them being placed in Hasselt yesterday)
-New steel crash barriers

but no new illumination :(

The road will be fully broken op on both sides at Tessenderlo and trafiic wil have to take the parralell roads there. In other section the traffic wil pass at one side of the road and the shoulders will be widened to handle the traffic.

http://www.wegenenverkeer.be/images/stories/projecten/tessenderlo.gif

This is a pic that was in my newspaper today. couldn't find it on the internet so I scanned it...

·
Moderator
19,836 Posts
Het was daar in Tessenderlo gisteren inderdaad een drukte van gewelste. Ik schat 10-15 graafmachines, betonbrekers, buldozers en andere grellige machines die de volledige snelweg aan het opbreken waren. De betonijzers werden mooi uit de beton gesorteerd.

Handig dat men in Tessenderlo van de zijbanen kan gebruik maken natuurlijk...

Voor de rest moet gezegd worden dat het grootste deel van de snelweg er piekfijn bij ligt met dat nieuwe toplaagje! Hopelijk overleeft het de volgende winter...

·
Registered
651 Posts
Voor de rest moet gezegd worden dat het grootste deel van de snelweg er piekfijn bij ligt met dat nieuwe toplaagje! Hopelijk overleeft het de volgende winter...
Niet helemaal: richting Antwerpen aan de oprit Geel-Oost hadden de werken toch tot voorbij de brug mogen gaan, want dat is een stuk dat gegarandeerd de volgende winter niet overleeft als je de putten daar nu al bekijkt.

Eigenlijk best dom als je weet dat de oprit een week dicht is geweest om te herstellen, hopelijk is dit deel nog voorzien voor dit jaar te doen.

Trouwens enkele weken geleden postte ik hier dat de asfalt gewoon over de brugvoegen heen werd gelegd aan de brug over het netekanaal.
Enkele dagen later heeft men de voegen terug vrijgemaakt, ik wist niet dat men dat op die manier deed, maar het zal wel met de tijdsdruk te maken hebben.

·
Registered
5,256 Posts
E313 - Hinder verwacht thv knooppunt Antwerpen-Oost

Van maandag 6 juni tot eind augustus wordt verder gewerkt aan de inrichting van een spitsstrook op de E313 tussen knooppunt Antwerpen-Oost en Ranst. De werken verlopen in fasen, aangezien er aanpassingen op verschillende locaties nodig zijn.

In mei vond een eerdere reeks voorbereidingen plaats. Toen waardeerde een aannemer de huidige busbaan richting Antwerpen op en werden de nodige maatregelen getroffen om oprit Wommelgem richting Luik deze zomer te verlengen.
http://www.verkeerscentrum.be/verkeersinfo/werkzaamheden/2011/E313-110601-wommelgem

Moet ik hier uit begrijpen dat

1. er richting Ranst EINDELIJK een extra rijvak komt (nou ja: de pechstrook wordt dan opgeofferd, pech voor wie pech heeft of in een ongeval betrokken is, al is dit ook pech!)
2. de nieuwe laag asfalt richting Antwerpen niet alleen zal dienen voor de pechstrook en die enkele bussen die daar rijden (buiten de spits rijden ze natuurlijk gewoon mee in het verkeer), maar dat dit uitgebreid zal worden voor al het verkeer en die busstrook dan de facto verdwijnt?

Vlot verkeer richting Ranst betekent zonder meer ook vlot(ter) verkeer op de Ring... zolang er niets gebeurt op de E313/E34: zonder pechstrook is dit lastig.

Richting Antwerpen zal het verkeer, zonder bijkomende Ring/Oosterweel..., blijven vastlopen in Antwerpen Oost: het zal het fileprobleem niet oplossen.

focus1965

41 - 60 of 233 Posts