SkyscraperCity banner

81 - 100 of 233 Posts

·
Moderator
19,780 Posts
www.wegenenverkeer.be

Reizende infomarkt E313 en 2de spoorontsluiting Antwerpse haven

Het Agentschap Wegen en Verkeer trekt samen met Infrabel in februari en maart rond met een reizende infomarkt over 2 toekomstige mobiliteitsdossiers: de heraanleg van de E313 tussen Antwerpen-Oost en Ranst en de Tweede spoorontsluiting van de Haven van Antwerpen. Voor beide projecten loopt momenteel een gebundelde studie, in de vorm van 2 plan-MER's (Milieu Effecten Rapporten). Vanaf eind februari, begin maart ligt het kennisgevingsdossier voor beide studies ter inzage bij alle 11 betrokken steden & gemeenten.

Het zal ook online raadpleegbaar zijn op www.mervlaanderen.be. Infrabel en de Vlaamse overheid pakken de communicatie gezamenlijk aan en zetten daarbij ruim in op inspraak. Daarom komen we naar u toe met reizende infomarkten op 5 locaties:

Schoten vrijdag 10/02 14u-21u CC Podium Deurne
Antwerpse districten zondag 12/02 10u-17u CC Podium Deurne
Lier - Nijlen - Berlaar zaterdag 18/02 10u-17u CC Podium Deurne
Ranst - Wommelgem - Wijnegem zondag 19/02 10u-17u CC Den Boomgaard Ranst
Boechout - Mortsel - Borsbeek zondag 04/03 10u-17u CC De Vooruit Boechout

Als bezoeker krijgt u eerst 2 films te zien: over de heraanleg van de E313 en over de 2de Spoorontsluiting. Aansluitend kan u terecht op een infotentoonstelling die beide studies meer gedetailleerd in beeld brengt. Ook de projectverantwoordelijken van Infrabel/Tucrail en AWV zullen er aanwezig zijn. Daarnaast zal ook de Haven van Antwerpen van de partij zijn met een infostand. Breng ons zeker een bezoekje!​

·
Moderator
19,780 Posts
gva.be

Wegenwerken zullen opnieuw voor zware hinder zorgen op E313

08/02 Het agentschap Wegen en Verkeer (AWV) zal begin april het wegdek van de E313 heraanleggen tussen Herentals en Massenhoven, in de richting van Antwerpen. De werken zullen wellicht voor heel wat verkeershinder zorgen, zo blijkt uit een mededeling van het AWV.

Bij de werken zal een strook van zeven kilometer over de hele breedte van de rijbaan volledig vernieuwd worden. Het nieuwe wegdek zal bestaan uit tweelaags doorgaand gewapend beton, dat onderhoudsvriendelijker en duurzamer is dan asfalt.

Vanaf 24 februari gaan er al voorbereidende werken van start, die wellicht een beperkte hinder voor het verkeer zullen opleveren.

Maar van zodra de eigenlijke werken starten begin april - een exacte datum werd nog niet vastgelegd - worden er door Het Vlaams Verkeerscentrum in beide richtingen wel grote verkeersproblemen verwacht. De werken zullen wellicht eind augustus afgerond zijn.

In die periode zal het verkeer richting Antwerpen via doorsteken door de middenberm op de rijbaan richting Hasselt worden geleid. Er blijven steeds twee versmalde rijstroken in elke richting beschikbaar en er zal een snelheidsbeperking van 70 kilometer per uur gelden.

Ook zullen de op- en afrittencomplexen Herentals-Industrie en Herentals-West uit veiligheidsoverwegingen worden afgesloten, telkens voor een periode van ongeveer 2 maanden.

Om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen zal er volgens het agentschap Wegen en Verkeer dag en nacht worden doorgewerkt.​

·
Moderator
19,780 Posts
deredactie.be

Werken op E313 ter hoogte van Herentals

ma 07/05/2012 - 06:39 Op de E313 wordt vanaf vandaag gewerkt tussen Herentals en Massenhoven. Het wegdek wordt er over een afstand van 7 kilometer helemaal vernieuwd.

Wellicht zullen de werkzaamheden hinder veroorzaken. "Richting Hasselt moet het verkeer over 2 versmalde rijstroken", zegt Erika Decorte van Wegen en Verkeer. "Binnenkort wordt ook het verkeer richting Antwerpen teruggebracht op 2 versmalde rijstroken."
Het op- en afrittencomplex aan Herentals-Industrie is afgesloten. De werken duren nog tot oktober

·
Registered
489 Posts
2e keer in 2 jaar dat ze dat wegdek vernieuwen. 2e keer kan ik er in de file kan gaan staan..

·
Registered
612 Posts
^^ Ik heb gehoord dat dat stuk in beton ging uitgevoerd worden, net als in Tessenderlo.
Sterker nog, het staat hier enkele posts hoger en je hebt het zelf nog gequote :lol:

·
Registered
613 Posts
Ik vraag mij soms af waarom de ene snelweg wordt heraangelegd in beton, en de andere in asfalt. Geraken ze er weer niet aan uit ?

·
tiptoe
240 Posts
Ik vind dat zelfs zeer storend. Zeker als je een eind moet rijden en de beton- en asfaltstroken zich afwisselen. Dat rijdt niet aangenaam en ik betrap me er vaak op als ik naar NL of Fr rijd er steeds een soort "stress" wegvalt. Dat komt niet alleen door de lawaaihinder van het slechte beton/asfalt, maar de ganse wagen schudt dan zelfs mee. Klinkt dom, maar rijd maar eens twee uur op Nederlandse of Franse wegen en daarna 2 uur op Belgische.... (Ben deze winter twee keer gaan snowboarden in Fr en we reden over Maastricht...vandaar deze ùss wat rare vergelijking :))

Op de site van het Agentschap Wegen en Verkeer staat ook niets vermeld van een streven naar gelijkvormingheid in materiaalkeuze voor het wegdek (of straatmeubilair, want hier kom je ook vaak afwisseling in tegen). Vreemd.

·
Registered
489 Posts
en in mijn quote nog eens onderlijnd voor de duidelijkheid

We waren weer aandachtig! Maar dus, net als in dat bericht vind ik dat dus een goede zaak :)
Ik vraag me gewoon af waarom er in niet onmiddelijk beton gelegt is dan. Nu gaan ze op 2 jaar tijd hetzelfde wegdek vernieuwen, besparingen zeggen ze dan.

·
Moderator
19,780 Posts
^^ De vorige keer is denk ik enkel de toplaag vervangen na de puttenslag in de winterperiode ervoor? Deze toplaag had het wellicht toch niet veel langer meer uitgehouden.

Nu gaat men de boel een halve meter en meer uitgraven en volledig opnieuw reconstrueren.

·
Moderator
19,780 Posts
De middenberm werd over een groot stuk reeds versmald en voorzien van nieuwe jerseys én nieuwe verlichtingspalen. Deze palen lijken mij hoger als normaal (en verder uit elkaar?) én zijn voorzien van nieuwe kleinere lichtarmaturen.

·
Registered
489 Posts
De middenberm werd over een groot stuk reeds versmald en voorzien van nieuwe jerseys én nieuwe verlichtingspalen. Deze palen lijken mij hoger als normaal (en verder uit elkaar?) én zijn voorzien van nieuwe kleinere lichtarmaturen.
Iemand idee wat de reden daarvan is dat die middenberm versmald is? Met oog op een 3x3 rijvakken ?

·
Registered
1,180 Posts
Iemand idee wat de reden daarvan is dat die middenberm versmald is? Met oog op een 3x3 rijvakken ?
Er liggen nu richting Brussel al 4 rijstroken, en richting Leuven 3.
Ik denk dat het op termijn de bedoeling is om er richting Leuven ook 4 van te maken.
Had eigenlijk gehoopt dat ze dat ineens gingen doen, want nu hebben ze er gewoon een enorm brede pechstrook gemaakt.

Vanaf aansluiting ring op E40 tot afrit Leuven om 4 rijstroken zou niet slecht zijn.
Maar dan zouden er vanaf Leuven tot Aarschot 3 rijstroken moeten komen, anders wordt het probleem verschoven.

·
Registered
612 Posts
Ik heb ook het idee dat het zoiets gaat worden.
Als je verderop in Tessenderlo en aan het klaverblad in Lummen ziet dat de pechtstrook breder is dan een gewoon rijvak, dan kan ik mij ook niet van de indruk ontdoen dat er vooruit gedacht wordt :)

Maar er was toch ergens een toekomstplan waarbij de E313 naar 3+3 ging en tussen Ranst en Brogerhout naar 5+5 of zo?

·
Moderator
19,780 Posts
gva.be

Asfalt komt omhoog op E313

19:05 Herentals (2200) Op de brug van de E313 over de Herenthoutseweg in Herentals kwam dinsdag de toplaag van het asfalt omhoog. Dat gebeurde in de zone waar het verkeer momenteel in beide richtingen over twee versmalde rijstoken op één rijbaan passeert, omdat het Vlaamse Gewest op de andere rijbaan werkzaamheden uitvoert.

Volgens de Vlaamse overheid vormde precies die verhoogde verkeersdruk (van vier in plaats van twee rijstroken) op het wegdek ervoor dat het asfalt op de brug omhoog kwam.

De wegbeheerder besloot om het omhoog gekomen asfalt weg te frezen en gaten weer op te vullen met koud asfalt. Daarvoor werd dinsdag om 16u even het verkeer op de snelweg stilgelegd. Rond 16.20u trok de verkeerspolitie het verkeer via blokrijden weer op gang.

Hans Otten​

·
Registered
612 Posts
^^ Dat is toch die brug waar ze enkele maanden geleden nog aan de structuur van de brug gewerkt hebben?
Er was toen tijdelijk een versmalling en de onderdoorgang is een hele tijd afgesloten geweest.
Is daar toen ook de toplaag niet (voorlopig) vervangen?

81 - 100 of 233 Posts