Skyscraper City Forum banner
1 - 17 of 17 Posts

·
Registered
125 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Edinburgh, Schotland in het voorjaar en tijdens de bizarre hoeveelheid sneeuw!.

Het was een zomerse dag in mei, met hieronder het Schotse Parlement.

Paleisje van Queen Elizabeth, gebruikt ze nog elke zomer.

People's story museum.

Church Royal Mile

Edinburgh heeft geen boulevard of flaneerlanen, maar het heeft zijn eigen Royal Mile met zijn 'closes'.

Nieuwbouw in Edinburgh, jammer genoeg doen ze zelden zoiets in Nederland.

Meadows

Edinburgh castle

De schitterende tuinen Princess street gardens

The Mound

Dean village, een dorp/wijkje uit de middeleeuwen.

Edinburgh beschikt over de grootste Victoriaanse wijk ter wereld; New town.

Weer in het centrum.

Edinburgh ligt op verschillende heuvels, het wordt ook het 'Athene van het noorden' genoemd. Zelfs hierdoor hebben ze een Akropolis op de Calton Hill gebouwd.

Hier het prachtige gezicht op de Old town en Edinburgh Castle.

Het tweede grootste station van de United Kingdom (qua oppervlak); Waverly station.

De winter was in Edinburgh hevig! Ik heb er zelf een tijd mogen wonen en zoveel sneeuw had ik nog nooit gezien in de westerse wereld! Het leverde prachtige taferelen op maar de stad was onbereikbaar!

·
Registered
34,791 Posts
^^ Edinburgh is inderdaad een mooie, oude en aangename stad. Maar geen ouderwetse stad. ;)

·
MP
10,312 Posts
Mooi vastgelegd! 't Lijken haast analoge foto's, dat mag ik wel. Heerlijk licht en fris, het eerste deel van de reeks; het tweede deel is zwaar en donker. Goed gedaan.

De stad Edinburgh ervoer ik zelf als behoorlijk grauw, maar het groen zo dicht op het centrum is geweldig.

·
Registered
7,793 Posts
Mooie fotos van een hele mooie stad!

De eenheid in het straatbeeld vind ik bijzonder. De stad kijkt mij een paradijs voor fotografen. Zoveel sfeer en mooie uitkijkpunten vanaf de heuvels!

Het parlement is van de helaas jong overladen Catalaanse architect Miralles. Langzamergand is het geliefd geraakt geloof ik.

·
Registered
1,307 Posts
Ik heb gisteren een vriendin van me voor het eerst mee de Peperbus op genomen in Zwolle, maar ze was niet onder de indruk omdat ze net terug is gekomen uit Edinburgh, en na deze foto's snap ik haar volkomen. Prachtige plaatjes :) Wat een stad wauw!

·
kejje nagaan!
5,061 Posts
Ik had helemaal geen beeld bij Edinburgh totdat ik zo'n twee jaar geleden The Illusionist zag, een schitterende en met veel liefde gemaakte animatiefilm naar een script van en in de geest van Tati. Eigenlijk hoort het grootste deel van het verhaal zich in Praag af te spelen maar regisseur Sylvain Chomet verplaatste het Tsjechische stuk naar Schotland. Het verhaal zelf is soms een beetje traag en langdradig, maar de decors en de kleuren zijn werkelijk prachtig. Echt een aanrader!

Maar door deze film is deze stad dus hoog op mijn te-bezoeken-lijst terechtgekomen. Deze mooie foto's bevestigen dat beeld alleen maar.

372 Posts
Wauw, echt schitterend inderdaad. Wat een geweldige stad! Die zet ik zeker op mijn lijstje.
En inderdaad enorm jammer dat ze zulke "nieuwbouw in oude stijl" niet vaker uitvoeren in Nederland.

·
Registered
125 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Niet de beste foto, maar Arthur's Seat mag niet ontbreken bij Edinburgh. Een gigantisch park (gewoon natuur) midden in de stad.

·
Registered
5,995 Posts
Leuke serie.
In de zomer en als de zon schijnt ziet Edinburgh er aangenaam uit. Het lijkt me echter ook geweldig om op een mistige dag foto's daar te maken.

1 - 17 of 17 Posts