SkyscraperCity banner

1 - 15 of 15 Posts

·
Gouda's Glorie
7,821 Posts
Discussion Starter #1
Hoewel er slechts 50 kilometer tussen Glasgow en Edinburgh ligt, kan het contrast niet groter zijn. Laatstgenoemde is het centrum in Schotland voor overheid, diensten, cultuur en financiën. Daarnaast is het een belangrijke toeristische bestemming.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

34.

35.

36.

37.

·
AstroNout
4,826 Posts
Ja een prachtige stad absoluut. Een beleving om rond te lopen... dat ook. Dank voor het ophalen van enkele prachtige herinneringen :).

·
Moderator
16,742 Posts
Leuke foto's. Ik zie dat de kaders van liwadden populair worden :lol:

·
Breda parel v/h zuiden!
587 Posts
Mooie foto's zeg en wat een mooi weer!
Ik ben er dit jaar in februari geweest maar de foto's die ik gemaakt heb waren haast stereotypisch Schotland haha.

Op foto nr 8 staat mijn 2e hoteladres van februari.

·
MP
8,399 Posts
Edinburgh, daar ben ik verleden jaar ook geweest :) Erg toeristisch, en eigenlijk ook erg grauw - ik vond de stad toen wat tegenval;en. Maar het station is fijn zo, en dat hele groene stuk tussen de binnenstad en de latere uitbreidingen, waar de treinen doorheen gaan en waar het museum is, vond ik erg mooi. De zichten op het zeewater vanuit de binnenstad... Jammer dat je het Schots Parlement niet hebt vastgelegd, dat vond ik 'n mooi modern gebouw. Er staat ook nog 'n wonderlijke kerk aan Canongate, gebouwd door 'n Schotse architect die zich liet inspireren door De Keyser en andere Nederlandse bouwmeesters, en dat is goed te zien!

·
Ab Urbe Condita MCMLXVIII
535 Posts
Ben er in de laatste twee jaar twee keer geweest, De stad + Highlands zijn meteen één van m'n favoriete bestemmingen geworden.
Dat parlement is zeker een bezoek waard. Is van dezelfde architect die de uitbreiding van het Utrechtse stadhuis ontwierp. Het parlement is vele malen beter geslaagd, mag overigens ook wel voor bijna een half miljard pond (700% overschrijding)!!

·
Registered
7,794 Posts
Mooie serie!!! Ik vind de eenheid van de stad zo mooi met die grauwe steenkleur. De stad en Schotland in zijn algemeen staan hoog op mijn verlanglijstje. Hoe ver zijn de highlands vanuit de stad?

Dat parlement is overigens van de Catalaanse architect Miralles. Volgens mij misschien wel zijn laatste werk. Hij overleed helaas op veel te jonge leeftijd. In eerste instantie haatte velen het bouwwerk maar in de loop van de tijd is men er toch wel van gaan houden zo lijkt het.

·
Ab Urbe Condita MCMLXVIII
535 Posts
^ Over de weg is het zo'n 50-60 mijl van Edinburgh naar de highlands. Er is een groot aanbod eendaagse tours vanuit Edinburgh naar de highlands en andere delen van Schotland. Rabbies is een aanrader.

1 - 15 of 15 Posts