SkyscraperCity banner

Ee-burg, Leeuwarden

• Total voters
    43
1 - 20 of 36 Posts

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Naam: Ee-burg
Gebruik: Woontoren
Hoogte: 50 meter / 15 verdiepingen
Oplevering: 2006
Architect: Zwarte Hond

© Ramses

·
D’r is mor ain Stad!
3,393 Posts
Leuk torentje. Eerlijk gezegd kende ik deze helemaal niet!

Een 7.5. :)

·
Registered
3,832 Posts
Een 8.5. Ik heb 'm vaak in het echt gezien, vind het een leuke toren. Soms vind ik de gevel wat minder, maar soms juist ook erg mooi. Als ie wat hoger was, vond ik 'm een hoger cijfer waard. Een klasgenoot van mij zijn vader heeft een appartement ergens 1 van de hoogste etages.

·
Bas
13,630 Posts
Een dikke 8. Leuke toren. Ik heb ooit gewoond op deze plek. In mijn archief zat nog een aardige plaat, heb ik gemaakt vanaf het talud beneden bij de Dokkumer Ee. Ik had niet gedacht dat ik `m er in zijn geheel op zou krijgen, maar het is gelukt. Vandaar even deze toevoeging :) :

·
Moderator
16,777 Posts
Een 8! Geslaagde toren. Goed zichtbaar als je aan komt rijden op de A32 :) Heb trouwens de Achmea toren vandaag gespot op een zeer grote afstand. Heb m nog niet eerder van zover gezien. Ik zag m vanaf de weg tussen Oldeboorn en Tijnje in. Ik denk dat de afstand zo'n 25/30 km is.

·
Bas
13,630 Posts
De noordzijde.

En deze zijde is tot nu toe nog niet op de foto gezet. Vanwege de noodstop (ambulance in mijn nek) even snel gekiekt, de Eeburgh van haar vierde kant:

18-07-09.

·
Registered
4,042 Posts
Discussion Starter #19

·
Bas
13,630 Posts
Om de meningen nog even bij te stellen: Je woont hier aan een drukbevaren doorgaande route, voor zowel beroeps-als pleziervaart. Als je in de Ee-burgh woont, hoef je je op het balkon niet te vervelen:

Komt een schip:

En nog één:

En nog één!:

1 - 20 of 36 Posts