Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

·
Registered
5,413 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Via een klein toeristisch omweggetje ben ik van Oss naar huis (Nistelrode) gefietst en heb ondertussen wat fotootjes genomen. Zoals gewoonlijk zijn reacties van iedereen gewenst. :)

Allen gemaakt op 20 – 04 - 2006

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

Alvast bedankt! :cheers:

·
arnhmember
1,490 Posts
Leuke, anders dan gewoonlijke foto's. Let op met het scherpstellen, foto 6 is netjes, foto 8 is minder.

Ik heb zin om keihard door foto 10 crossen man!

·
Banned
3,985 Posts
ik neem vnadaag ipv de bus maar es de fiets naar zwolle zuid :)
mooie foto's..maar is het of een goedkoop ding (denk niet wel mooie kleuren) of gebruik je geen macro en scherp stellen enzo? Alles is blurry, en 14 is gewoon mislukt. FF je camera boekje doorlezen en t komt wel goed :)

·
Registered
7,022 Posts
Mooie foto's ( ok ze zijn niet helemaal scherp,zo wat ? ) .

Het gaat me eigenlijk helemaal niet om hoe scherp die foto's zijn .
Maar wat een leuk en natuurrijk gebied heb je gefotografeerd :) .

·
Registered
2,880 Posts
Zeer mooie pics DWV!

Volgens mij mogen ze hier binnenkort wel iets aan de heide doen. Er onstaan hier zo een naaldbos zo te zien. Of dat de bedoeling is, ik denk het niet.

·
Registered
5,413 Posts
Discussion Starter · #8 ·
^Ik voel me echt vereerd om Lichtstad genoemd te worden :D. Maar deze man zit zo ongeveer 98232 niveaus hoger dan ik, maar dat maakt niet uit. Toch bedankt! :)

Ja, met die heide zijn ze al jaren aan het klungelen, want de berken schieten als bamboe uit de grond. Er is ook al een aantal hectare bos gekapt, zodat er meer zonlicht op de grond komt en dat heeft tot gevolg dat de lagere begroeing de kans krijgt zich te ontplooien. Mooi hoe het allemaal in z'n werk gaat, jammer dat de mens er zoveel invloed op heeft.

Het gebied heet trouwens de Maashorst, iemand ooit van gehoord?

·
Registered
2,880 Posts
Ik heb het maar even veranderd hierboven.. :D

Het is waar dat de mens er erg veel invloed op heeft. Zeker ook in de heide. Van echte natuur kan je vind ik in Nederland ook niet meer spreken.

·
Registered
5,413 Posts
Discussion Starter · #11 ·
im_from_zw038 said:
mooie foto's..maar is het of een goedkoop ding (denk niet wel mooie kleuren) of gebruik je geen macro en scherp stellen enzo?
Het is een goedkoop ding ja. Ik wil al een tijdje een fatsoenlijke kopen, maar het geld zit op het moment en voorlopig niet mee, dus moet ik het hiermee doen.

Bijna geen één foto is gemaakt met de auto-functie; d.w.z. dat ik de belichting steeds handmatig doe, anders ziet het er helemaal niet uit. Tjah en de scherpte is niet heel duidelijk op het display te keuren, dus maak ik veel te veel foto's van hetzelfde en kijk ik thuis welke enigsinds in de buurt komen. De macro functie had ik wel gebruikt, maar dat wil ook niet echt baten. Volgens mij kan ik de scherpte niet handmatig instellen. Bijvoorbeeld bij foto 6 was dat heel lastig, want dan stelt ie zichzelf scherp op de grond i.p.v. op het plantje dat ik wilde fotograferen.

Kortom, het is een primitief gevalletje, maar ik heb wel het idee dat ik op dit moment het meest uit het toestel haal van wat er in zit. Of heeft iemand soms nog tips? :)

·
Urban Struggle
5,241 Posts
Favorieten 12 en 13. Hadden we in Zeeland maar wat meer bos! Ik heb niks met het strand..

1 - 14 of 14 Posts