SkyscraperCity banner
1 - 11 of 11 Posts

·
Mapmaker
2,425 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Nieuwtje......... :)

http://customwire.ap.org/dynamic/st...ME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2006-05-24-05-19-03

NEW YORK (AP) -- The first destroyed skyscraper to be rebuilt since the Sept. 11 attacks opened for business with state-of-the-art security features and few tenants, but was celebrated as a symbol of downtown resurgence.

Developer Larry Silverstein officially opened the 52-story skyscraper for business Tuesday by unveiling a bright red sculpture called "Balloon Flower" outside his building and hosting a concert featuring Lou Reed and Suzanne Vega.

"We've come a very long way," said Silverstein, who built the first 7 World Trade Center nearly 20 years ago and has struggled to rebuild destroyed office space at the 16-acre site for more than four years.

The building was the third to collapse on Sept. 11, 2001, after the twin towers. Like the trade center, it is owned by the Port Authority of New York and New Jersey and leased by Silverstein.

The shimmering glass tower was redesigned by David Childs, the same architect who designed the 1,776-foot Freedom Tower, intended as the symbolic replacement to the trade center. Silverstein, in an elaborate renegotiation of his 99-year lease to the towers, agreed last month to shift control of the Freedom Tower and another building to the Port Authority, while retaining control of three other buildings at ground zero.

Tenants have not been clamoring to return to the area, which lost more than 10 million square feet of office space on Sept. 11. Silverstein has rented less than a fifth of 7 World Trade's 1.7 million square feet.

Ameriprise Financial Inc., a spinoff of American Express, and the New York Academy of Sciences plan to move in by fall. A Chinese developer, Beijing Vantone Real Estate Co. Ltd., signed a tentative agreement to rent the top five floors.

"It's going to be filled and it's going to be filled soon," said Kenneth Ringler, the Port Authority's executive director.

Following recommendations to make high-rises safer and sturdier after the terrorist attacks, the skyscraper adheres to "a set of standards unique to any high-rise office building in America," Silverstein said.

The building is narrower and lets in more sunlight than its original version. An artist installed a glass screen in the lobby with oversized, moving text that tells New York stories. It is the first commercial tower in New York to be certified as green because it uses less electricity and high-efficiency cooling and heating systems.

It also has adopted newer safety standards, with wider stairwells and 2-foot-thick concrete walls.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Oh, ik dacht dat deze al langer in gebruik was. Het is een leuke, maar kleine (voor NY, valt niet op in de skyline van Lower Manhattan), toren is het geworden. Beetje de Kennedytoren in kwadraat. Dat de top verlicht is is top, dat wist ik nog niet.

·
The only way is up
86,597 Posts
Ik vind het geen spectaculair ontwerp, maar het innovatieve zit hem zo te zien meer aan de binnenkant. :)
(groen certificaat, veiligheidsvoorzieningen) De verlichte top vind ik wel leuk.

·
...
3,313 Posts
Het is maar wat je 'sloom' noemt.

In september 2001 werd het gebouw verwoest en nog geen 5 jaar later staat er een nieuwe 226m hoge toren.

In Nederland zie ik ze dat nog niet zo snel doen. Maar goed, Nederland is ook niet het juiste vergelijkingsmateriaal...;)

·
-
3,628 Posts
Ik neem aan dat Souf met "sloom" verwijst naar de Freedom Tower en co. En we kunnen niet ontkennen dat het hele project gruwlijk traag gaat.

·
Registered
4,206 Posts
Sorry hoor, ook 5 jaar voor dit gebouw vind ik sloom
Het ESB is in iets maar dan een jaar gebouwd.(oke krommevergelijking verschillende tijdsperiodes..)

Maarja ik bedoel. De trots van Amerika werd neergehaald, vernietigd. Datgene wat Amerika is, is er niet meer. Kapotgemaakt door terroristen.
En als je dan echt wilt laten zien dat je sterk staat, dan bouw je gewoon supersnel iets anders en groters. Om te laten zien 'You cant bring us dwon' ofzo iets.

Zo sloom bouwen laat toch een beetje zien dat de teroristen winnen....

·
hemelschraper
2,022 Posts
909 said:
Ik neem aan dat Souf met "sloom" verwijst naar de Freedom Tower en co. En we kunnen niet ontkennen dat het hele project gruwlijk traag gaat.
Dat wordt mede veroorzaakt doordat het hele project nogal gevoelig ligt natuurlijk. De ontwerpen zijn bijvoorbeeld al meerdere malen aangepast.

Plus de enorme ravage die eerst opgeruimd moest worden en de lijken die moesten worden geborgen. Ze hebben letterlijk stukje voor stukje alles weggehaald en onderzocht op menselijke resten en eventuele aanwijzingen.

Het is best imposant wat er voor terugkomt, maar het nog best iets meer kunnen zijn, inderdaad, om de terroristen de middelvinger te geven.

1 - 11 of 11 Posts