Skyscraper City Forum banner
1 - 5 of 5 Posts

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Ik studeer HBO bouwkunde en kreeg de opdracht om in capelle a/d ijssel een nieuwe woonwijk te bouwen.
De locatie was de voetbalvelden langs de prinsalexanderlaan en tussen het IJsseland ziekenhuis in.
ik heb enkele beelden gemaakt met het programma archicad.
geef je mening! daar kan ik van leren ;)

Zijn er hier nog meer mensen die met archicad werken?
ik zou graag wat van hun voorbeelden zien. ben pas eerste jaars dus dat kan leerzaam zijn...

·
Moderator
53,405 Posts
Leuk. Doe je dat gewoon met dat programma archicad? Ik ga straks ook met zulke programma's werken, maar dan op verkeersgebied (rotondes, kruisingen etc).

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Leuk. Doe je dat gewoon met dat programma archicad? Ik ga straks ook met zulke programma's werken, maar dan op verkeersgebied (rotondes, kruisingen etc).
ja, teken dit gewoon met archicad...
maar ik denk dat je op het civiele gebied niet veel met archicad zal werken.

·
Banned
6,813 Posts
Wooooow, leer je dit allemaal met Bouwkunde!!:eek:

Ik ga vanaf volgend jaar bouwkunde aan de TU Delft studeren, ik ben benieuwd!:D

Ik vind het echt supermooi wat je gemaakt hebt, ziet er prachtig uit! Ik weet niet wat het niveau van de andere studenten is natuurlijk;)

Maar het is zeker erg mooi. Enig minpuntje vind ik dat het niet echt oogt als een woonwijk, meer als dat ziekenhuis waar je het over had.

Pluspunt vind ik natuurlijk foto 2, met de prachtige Rotterdamse skyline op de achtergrond!

·
Registered
304 Posts
Discussion Starter · #5 · (Edited)
Wooooow, leer je dit allemaal met Bouwkunde!!:eek:

Ik ga vanaf volgend jaar bouwkunde aan de TU Delft studeren, ik ben benieuwd!:D

Ik vind het echt supermooi wat je gemaakt hebt, ziet er prachtig uit! Ik weet niet wat het niveau van de andere studenten is natuurlijk;)

Maar het is zeker erg mooi. Enig minpuntje vind ik dat het niet echt oogt als een woonwijk, meer als dat ziekenhuis waar je het over had.

Pluspunt vind ik natuurlijk foto 2, met de prachtige Rotterdamse skyline op de achtergrond!
Klopt, dit is ook niet de woonwijk zelf maar het hart van de woonwijk met verschillende zorginstellingen. Er omheen liggen ongeveer 300 wonigingen, maar om die allemaal uit te werken ging me iets te ver ;)
Ik ben nog maar 1e jaars, het is allemaal een stuk makkelijker als dat het lijkt hoor... volgend jaar kunnen wij concureren tegen elkaar :p
Succes alvast voor volgend jaar!

Ik heb nog wel enkele impressies, voor een parkje dat ik in Rotterdam moest onwerpen...

1 - 5 of 5 Posts