SkyscraperCity banner

1 - 20 of 109 Posts

·
UP's and Downsss
2,085 Posts
^^:lol: Yep, nu nog een fotootje van de bejaarden achter de geraniums om het topic definitief te kunnen sluiten ;)

·
Oh Eindhoven is wonderful
289 Posts
Zoals te lezen in de posting van 'de bauers' (in het oude Parade-topic) is De Parade afgelopen vrijdag op het hoogste punt aangekomen. 62 meter, 73 centimeter en 8 millimetertjes is de hoogte.

·
Urbanist
3,168 Posts
Ben benieuwd of deze ook met verzakking te maken krijgt. Het is een laaggelegen drassig gebied daar. De oude gracht is niet voor niks nodig geweest om het gebied af te wateren. Alle huizen staan daar ook op dikke heipalen. Ben ook benieuwd hoe het bij de Ranken gaat. De bungalows langs de gracht hebben vaak last van water in de kelder. Ben benieuwd of de parkeergarage droog blijft.

·
Registered
13 Posts
beste Woensel-South side:

we moesten inderdaad van de constructeur bijhouden hoeveel hij ongeveer zakte per bouwfase. Dit deden wij per 3 bouwlagen. En de verzakking liep op van respectievelijk 5 mm tot 10 mm aan het einde. Dus dat is minimaal.

Onder deze toren zitten ook palen van een zwaarder caliber dan gebruikelijk, namelijk Fundex-palen. Dit zijn stalen buizen die hydraulisch de grond in worden gedrukt. Daarna worden deze palen met beton en wapening over de volledige hoogte gevuld. De stalen buis wordt er vervolgens uitgetrokken.

Het voordeel van dit paalsysteem is dat er in een relatief zware grondslag (zand, klei, grind) heel lange palen kunnen worden gemaakt. De palen onder toren waren 28,8 meter, terwijl de boorpaaltjes onder de laagbouw maar 13 meter waren. De palen van de laagbouw konden namelijk op een minder dikke hoger gelegen zandlaag gedragen worden.
De palen onder liftkern staan op een 2meter hoge poer van circa 20 x 20 meter met een onderlinge afstand van circa een 1 meter.

ik hoop dat ik jouw vraag heb beantwoord,

namens De Bauers

·
Registered
312 Posts
beste Woensel-South side:

Onder deze toren zitten ook palen van een zwaarder caliber dan gebruikelijk, namelijk Fundex-palen. Dit zijn stalen buizen die hydraulisch de grond in worden gedrukt. Daarna worden deze palen met beton en wapening over de volledige hoogte gevuld. De stalen buis wordt er vervolgens uitgetrokken.

namens De Bauers
Hey dit is interessante info Bauer, erg leuk om te lezen. Alleen roept dit wel weer meteen enkele nieuwe vragen op. Want je zegt hydraulisch de grond ingedrukt, betekent dit dat er niet geheid wordt? En die buizen zijn die al hol van binnen - ik bedoel de punt, want ik vind het vreemd dat je ze vult met beton, ik neem aan dat de buis in eerste instantie nog gevuld is met zand. Verder, hoe krijg je het dan voor elkaar dat het beton en de stalen buis niet aan elkaar is gehecht als je die stalen buis weer uit de grond trekt. Dat beton heeft dan toch zeker een dag of wat de tijd gehad om te drogen? M.a.w. tell us more!! :)

·
Registered
21 Posts
bedankt

Zo, hier ben ik dan, ik ben een toekomstige bewoonster die daar straks in die super mooie toren mag gaan wonen. :banana:
Ik wil jullie allemaal hierbij bedanken voor de tot nu toe mooie foto's die jullie hebben gemaakt over "De Parade".

gr.

·
UP's and Downsss
2,085 Posts
Leuk hoor Niexke, dat is nog eens aardig :) Veel woonplezier in die nieuwe toren :eek:kay:
Leuke toevoeging trouwens onder je username: Geranium :lol:

De heren Bauers trouwens ook bedankt voor de inside info :eek:kay: :cheers1:
Misschien een idee om voortaan bij elk hoogbouwproject de bouwers te laten weten dat wij ze hier op de voet volgen. :)

·
Registered
21 Posts
Oma zal binnenkort zelf wat mooje fotoos maken vanuit elk raam, maar ik ben er nog niet achter hoe ik ze hier op skyscraper moet verzenden

·
UP's and Downsss
2,085 Posts
Niexke: imageShack Klik vervolgens op bladeren en kies de foto die je wilt uploaden. Let er wel op, dat het formaat niet te groot is max. 1,5 megabytes. Heb je een fotobewerkingsprogramma?
Dan kan je daarmee de foto verkleinen, 800x600 bijvoorbeeld.

Klik op "Host it"

Je krijgt dan de foto in klein formaat te zien.

Klik nu op "hotlink for forums" met je linker muisknop en vervolgens op Ctrl+ c op je toetsenbord. Je hebt dan de link gekopieerd.

Ga naar je reply hier op het forum en toets op Ctrl+v en voila, je hebt de foto geplaatst :banana:

Mocht dit allemaal niet lukken, dan wil ik het tzt ter plaatse best eens uitleggen, onder het genot van een bakske koffie :)

Succes!

1 - 20 of 109 Posts