SkyscraperCity Forum banner

Eindhoven: Effenaar

3286 Views 16 Replies 12 Participants Last post by  bobdebouwer
Met alle hoogbouw geweld wordt de bouw van o.a. de Effenaar wel eens naar het tweede plan verwezen.

De Effenaar nadert reeds voltooiing. Volgens mij is het de bedoeling dat het in de zomer wordt opgeleverd zodat ie in Okteber zijn deuren kan openen.

Hieronder een paar foto's van de status:

1 - 17 of 17 Posts
Is een flink stuk groter dan de oude!
ooit waren er plannen om er een 75m hoog bouwwerk neer te zetten in de vorm van een grote 'E', van eindhoven en effenaar natuurlijk. hoewel dit plan niet doorgaat, ben ik benieuwd hoe dit ding wordt.
QyRoZ said:
Is een flink stuk groter dan de oude!
Zekers. Nieuwe zaal wordt 1200 man, en er komt nog een kleine zaal voor 350 man bij. Wordt echt een cool ding! :)

De bedoeling is dattie in september open gaat voor publiek.
zeker heeel leuk gebouwtje :) mooi ontwerp en die trap vind ik ook goed. nee ben zeker tevreden voer wat hier komt en stukken btr dan dat vervallen bedrijfspandje!
Erg vet, de oude was ook zeker gezellig en ik heb alle vertrouwen dat deze ook gezellig gaat worden!
Ziet er lekker uit dit, ook goed zichtbaar vanuit de trein uit het zuiden. Die trap buiten vind ik ook leuk.
ik hoop dat de effebaar wel nog bands van naam kan trekken, want sinds 013 in tilburg bniet meer de grootste concertzaal is trekt alles naar die gruwlijke HMH, of het nog gruwelijkere gelredome. Tiklburg moet dus nu hebben van uitgerangeerde bands als Therapy? enz.
Tim B said:
ik hoop dat de effebaar wel nog bands van naam kan trekken, want sinds 013 in tilburg bniet meer de grootste concertzaal is trekt alles naar die gruwlijke HMH, of het nog gruwelijkere gelredome. Tiklburg moet dus nu hebben van uitgerangeerde bands als Therapy? enz.
Ik vind dat juist concertzalen als Effenaar en 013 x(en straks wellicht Dynamo weer) progressief moeten programmeren. Dus niet die reeds door het grote publiek geaccepteerde bands. (Dat is meer het HMH werk idd).

Met alternatievere en veelbelovende nieuwere bands kunnen deze zalen zich blijvend onderscheiden, en Tilburg en Eindhoven als Rock-steden op de kaart blijven zetten. De beoogde samenwerking tussen 013 en Effenaar zal hopelijk ook hieraan bijdragen.
2e en 4e foto zie ik niks :(
Ik ook niet....
Zal het eens even gaan fixen. Duurt misschien even, niet meteen gaan huilen he Lichtstad.

--edit--

leuke update gos! mooi om te zien dat ook deze gebouwtjes hun vormen krijgen en echt aanwezig zijn:)
Ahh das beter :)
Effenaar richt zich op hele andere dingen dan grote namen, bands uit het verleden zoals Pearl Jam of Joy division werden pas na hun optredens in de FNR bekend bij een groter publiek. Op deze manier krijg je wel, naar mijn mening, verrassendere concerten. Artiesten die er nog echt plezier in hebben ipv standaard alle nummers opdreunen.

Rock zal altijd blijven bestaan maar Eindhoven profileert zich ook steeds meer als underground dance stad. De stad telt talloze underground groepen die feesten geven en af en toe ook een legaal podium nodig hebben, de effenaar bied deze en speelt zo een belangrijke rol in de Dance cultuur. Het is niet voor niets dat Eindhoven op het gebied van Electronische muziek een pioniers rol vervult. Dat gaat denk ik met de nieuwe FNR alleen maar beter worden denk ik.

Heeft iemand overigens de flyer gezien in de vorm van een doosje tonijn? Echt werelds, jammer dat de opening nog lang op zich gaat laten wachten.
Check the inside met deze virtuele tour...

http://www.effenaar.nl/3d-tour/index.html
Van binnen ziet het er wel goed uit, maar over de buitenkant ben ik niet echt te spreken. Individueel is het een mooi pand, maar ik denk dat dit de variatie in bebouwing in Eindhoven niet echt ten goede komt. Iets gewaagder had ook wel gemogen.
1 - 17 of 17 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.