SkyscraperCity Forum banner

Eindhoven: Kloosterdreef

11687 Views 75 Replies 22 Participants Last post by  EuroMaster
Hallo iedereen,

dit project is gelegen aan de noordelijke eind van de Kloosterdreef in Eindhoven, aan de oostkant van de weg.

Op deze plek stond eerst een klooster (geen mooi klassiek klooster, dus niet getreurd), waarvan de sloopwerkzaamheden enkele maanden geleden zijn afgerond. De appartementen zijn bedoeld voor senioren en zijn daarmee een aanvulling op de al bestaande ouderenenclave ten oosten van de kloosterdreef.

Naar mijn mening geen architectonisch hoogstandje of hoge hoogbouw, maar wel een project waar we niet lang op hoeven te wachten en een bescheiden maar wellicht positieve aanvulling op de skyline, bijvoorbeeld vanaf het Catharina-Ziekenhuis gezien.
See less See more
1 - 20 of 76 Posts
Rood: nieuw project.
Blauw: bestaande De Greide flat.

See less See more
Waarschijnlijk is dit de 2e kraan in Woensel die Gijs opmerkte in Projectenoverzicht:

Het is een blauwe.
See less See more
Ah goed dat hier een topic over is gemaakt, toch weer een leuk project denk ik en zoals je zei een mooie aanvulling van de skyline al word deze niet zo hoog.
Mooie binnenkomer, [email protected] :eek:kay: Welkom! Heb je wat meer info over de site indien aanwezig?
Ik heb een site van Vesteda gevonden over het project:

http://www2.vesteda.nl/CP2006/web/WA_ComplexDetails.aspx?ComplexId=152220

Hierop is ook deze impressie te vinden:

Vooral op deze impressie vind ik het gebouw bepaald geen schoonheid.. Lijkt meer op een gevangenis ofzo.. Moet die bruine beplating met afdak een entree voorstellen? Ik vind dit eigenlijk Vesteda-onwaardig..

Op de site hebben ze het over 14 woonlagen maar ik tel er maar 12.. Ik zou zeggen een meter of 45.
See less See more
Dit project blinkt inderdaad niet uit in schoonheid als je in empressie's zo ziet, valt een beetje tegen van Vesteda:eek:hno: . Maar wie weet valt het in werkelijkheid mee.. (laten we het hopen)
Dit gaat volgens mij zo'n gebouw worden dat we over 20 jaar spuuglelijk vinden, zonde.
Ik denk dat het gebouw er in het echt nog best wel leuk uit kan gaan zien maar zoals er al is gezegt, nee het is niet speciaal. Maar goed het is alleen maar goed voor de verdichting:)

Ja de hoogte wil ik ook wel weten. Ik denk zo rond de 42 meter.
Dit gaat volgens mij zo'n gebouw worden dat we over 20 jaar spuuglelijk vinden, zonde.
Ik vind 't nu al lelijk. Waarom moeten grijze mensen vaak in dit soort grijze gribussen gestopt worden? En hoe kun je als architect nou zoiets ontwerpen?

Ik zag laatst trouwens dat de complete fundering al af is.
Naast dit gebouw komt nog een 13 verdiepingen tellend complex met 69 zorgappartementen te staan (hoek kloosterdreef/europalaan).
Het wordt een wokkel beginnend met 3 lagen, langzaamoplopend tot 5 lagen en uiteindelijk een torentje van 13 aan de zijde msg swinkelstraat.
Heb hier plaatje voor me van Odeon Architecten. Gebruiker wordt Palisium, zo staat in toelichtende tekst. Deze bericht ook:
`Er wordt ingezet op een hoge kwaliteit. Mede door het beoogde materiaalgebruik (een sjieke baksteen, natuursteen ijsten en een zinken ombouw) zal een ingetoge en residentiele architectuur ontstaan.´

Klinkt behoorlijk concreet. Heb zelf geen idee van bouwtijd en planning.
Dus hurk als ik je goed begrijp komen er 2 torentjes op die plek? Kloosterdreef en op de hoek?
4
Och jee, onze freunden van Odeon zijn natuurlijk weer aan het fantaseren geslagen. Het lijkt me niet echt een realistisch plan, en bovendien staat er al een gebouw op die locatie. Het is trouwens wél leuk dat ze zo betrokken zijn bij de stad! Dit zijn trouwens de impressies:

Van de Odeon Architecten site gehaald. Die overigens niet goed werkt met FireFox.
See less See more
Zou het toch graag willen zien op die hoek ja, maar ben bang dat het niet gaat gebeuren de komende tijd. Un maat van me loopt daar stage (Iets met ICT daar geloof ik) en die heb ik nog nie horen zegge dah die mischien weg zou moeten of naar een andere locatie moet.
@Effes

Mij lijkt het wel een serieus plan. Ik kwam de plannen al vorig jaar tegen op het stadskantoor en in daarin werd vermeld dat er niet één maar twee toren(tje)s gepland waren. Dat heb ik een maand of vier geleden ook eens vermeld in het projectenoverzicht:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=11077829&postcount=230

Dit lijkt mij dan dus de tweede toren. Daarnaast is Palisium een concrete gebruiker en doen de impressies + toelichting (voor mij persoonlijk) niet aan als een fantasieprojectje.
Ah, dennol, wat ben ik blij met een ware insider als jij. Goed om te horen!
ja
Komen jullie wel es buiten? Deze zooi is al in aanbouw.
Komen jullie wel es buiten? Deze zooi is al in aanbouw.
Klopt ja:cheers:
1 - 20 of 76 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.