SkyscraperCity Forum banner

Eindhoven: Kruidenbuurt

9038 Views 57 Replies 23 Participants Last post by  HvM
Nu de grote jongens bijna klaar zijn kunnen we wat meer aandacht besteden aan de kleintjes. Als eerste de woontoren in de Kruidenbuurt.

Het plan:

Updates 12-4-06

Schiet nog niet echt op (een verdieping per maand ofzo):

See less See more
4
1 - 20 of 58 Posts
Bedankt hiervoor Dennol!
Inderdaad bedankt, ik had nog geen update foto's eerder voorbij zien komen geloof ik. :cheers:

Zal van andere midrises ook gelijk wat threads aanmaken.
sorry, maar hier wordt ik niet warm of koud van :( :

De gevelbekleding is ook hier te weinig sprekend en eentonig, evenals de kozijnen...
Niet mijn smaak.
See less See more
sorry, maar hier wordt ik niet warm of koud van :( :

De gevelbekleding is ook hier te weinig sprekend en eentonig, evenals de kozijnen...
Niet mijn smaak.
Nou, voor de stedelijke verdichting is dit niet slecht!
See less See more
Mwa, ik vind het ook wel meevallen. Voor een torentje van maar 42 meter vind ik 'm zeker niet slecht!
Ik vind hem ook niet supermooi. De bestaande omgeving is ook apart: strokenbouw van 5-6 hoog, maar ook rijtjeshuizen en zelfs tweekappers. Heel die Kruidenbuurt is een mix tussen stedelijke bebouwing zoals in A'dam, R'dam, Den Haag en dorpsheid...
hiervoor stond een van de meest criminele buurten van Nederland, dus alles beter dan dat, en dit torentje vind ik zo slecht nog niet mooi rood is niet lelijk zeg ik altijd maar!
Ik ben vanavond maar weer eens de Kruidenbuurt in gefietst. De laatste update was al weer bijna twee maanden geleden. De bouw lijkt iets sneller te gaan sinds het lagere blok van 5-hoog het hoogste punt heeft bereikt, maar echt supersnel gaat het nog steeds niet. Ter vergelijking:

12 april:

7 juni:

Dat was dat brede zijde, nog vijf lagen te gaan. De onderste vijf verdiepingen zijn trouwens nog breder:

De slanke zijde op de hoek Floralaan/Heezerweg wordt denk ik wat leuker om aan te zien, ook dankzij de balkonnetjes:

Toch wel een behoorlijk appartementencomplex:

De kleur van de bakstenen is trouwens een stuk roder dan op de impressies, bijna Regentekwartier-rood. Dat vind ik persoonlijk ook mooier. :)
See less See more
6
Leuk dat er iemand langs is geweest voor een update. Bedankt :cheers:
Vind het wel een leuk ding worden, voor een buitenwijk tenminste...

Dank voor de update!
Nog 1 verdieping? Het is best een massief blok. Ik reed er gisteren nog langs en omdat het maaiveld zo laag kun je het gebouw vanaf een afstandje al zien.
De vele ramen maken het nog aardig stedelijk ook.
Een maand voor één verdieping? Hm, ja, dan zou 'ie zo onderhand bijna af zijn. Voor de oplevering duurt 't natuurlijk nog wel even.
Hoogste punt is bereikt, maar ze moeten ook nog wat rode baksteentjes metselen, ramen plaatsen etc. Af is ie dus zeker nog niet. Oplevering is ergens in 2007 ofzo.

Vanaf het GGD-gebouw:

See less See more
^ Nee, het gaat over dat gebouw in de achtergrond! ;)
De kwaliteit van deze 'foto' is beter dan de foto's die ik tegenwoordig met de camera van mijn vader kan maken. Die doet het nog wel, maar daar is ook alles mee gezegd. Dat is dus gelijk de reden waarom ik de laatste maanden geen updates en fotoseries meer gemaakt heb. ;)
1 - 20 of 58 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.