Skyscraper City Forum banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Moderator
53,396 Posts
Graag. Als je in het buitenland rondrijdt zie je hoe verrekte handig deze urbane tunnels zijn voor de doorstroming. In Nederland sta je elke 100 meter bij een verkeerslicht te wachten. Dat kan efficienter.

·
Illustrateur
13,117 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Heeft Nederland nou eindelijk het Ei van Columbus of het wiel opnieuw uitgevonden? :sly:

Hopelijk volgen meer initiatieven. Overigens is dit nog maar een plan.

Ik heb liever dat ze het geld voor die minimaal 5 km lange tunnel bij Laerbeeck en die tunnel onder het Dommeldal door gaan steken in andere stukken op de ring en de traverses van de N69 om deze te ondertunnelen. Uiteraard enkel waar het echt een verbetering betekent voor al bovengenoemde zaken [leefbaarheid, doorstroming, meervuldig ruimtegebruik]. In de stad hebben meer mensen baat bij ondertunnelingen. Buiten de steden zijn er slimmere en goedkopere manieren om een weg in te passen.

·
Registered
1,041 Posts
Heeft Nederland nou eindelijk het Ei van Columbus of het wiel opnieuw uitgevonden? :sly:

Hopelijk volgen meer initiatieven. Overigens is dit nog maar een plan.

Ik heb liever dat ze het geld voor die minimaal 5 km lange tunnel bij Laerbeeck en die tunnel onder het Dommeldal door gaan steken in andere stukken op de ring en de traverses van de N69 om deze te ondertunnelen. Uiteraard enkel waar het echt een verbetering betekent voor al bovengenoemde zaken [leefbaarheid, doorstroming, meervuldig ruimtegebruik]. In de stad hebben meer mensen baat bij ondertunnelingen. Buiten de steden zijn er slimmere en goedkopere manieren om een weg in te passen.
Dat staat totaal los van waar het in dit artikel over gaat.
De Ring = de Rondweg midden in Eindhoven, iets anders dan de Randweg dus.
Die weg richting Laarbeek (niet Laerbeeck) zal er hoe dan ook moeten komen, want als het zo door blijft gaan ben je straks op de fiets sneller heel Zuid-Oost Brabant door, iets wat nu soms al het geval is.
De N69 staat ook weer los van alle andere plannen, dat daar ook iets aan moet gebeuren sta ik volkomen achter, maar dat moet niet ten koste gaan van andere dingen die óók nodig zijn.

·
Illustrateur
13,117 Posts
Discussion Starter · #7 ·
Nou, volgens mij is die weg aldaar prima langs het kanaal te bundelen. Een 5km lange tunnel is wat mij betreft absurd. Dat zou de een-na-langste tunnel van Nederland worden, terwijl er voor mij locaties zijn die van mij eerder een ondertunneld trace' verdienen. In de regio de bovengenoemde stukken dus.

Bovendien wordt er bij Laarbeek een tunnel als onderhandelingsmiddel gebruikt. Dat staat voor mij los van de noodzaak ervan. Geld kun je maar een keer uitgeven.

Natuurlijk staan al die projecten los van elkaar. Ik wilde enkel aangeven dat stadstunnels mijn voorkeur hebben boven tunnels onder weilanden door. Puur omdat er meer voordeel uit te halen valt of meerdere vliegen in een klap te slaan en er in buitengebieden prima alternatieven voor inpassing zijn. Welkom in Nederland zeg ik, die urbane tunnels!

·
Enjoy your freedom!
7,592 Posts
Als hier maar niet zo lang geluld over word als over A4 Midden Delfland.

@ [email protected]:

Het is én de N69 én de aanpak van de ring. Kost natuurlijk klauwen met geld, maar ja.... je krijgt er wat voor. Immers is doorstroming belangrijk voor de bedrijvigheid.

1 - 8 of 8 Posts