Ik vind toch dat ik hier, gezien mijn post in het cafe, even op moet reageren.
Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje een misplaatste reactie. Ja, ze hebben een andere mening dan jij.
Dat ze een andere ‘mening’ hebben interesseert me helemaal niets, graag zelfs. Bovendien gaat het met name over dit stukje, eerder ben ik het regelmatig met ze eens geweest.
Hoewel ik de uitspraak "Niemand ziet zo'n hoge toren op het Stadhuisplein zitten" inderdaad wel erg stellig vind en ze niet met bewijs voor die stelling lijken te komen, kan ik me best indenken dat er veel mensen zijn die het bouwen van zo'n hele hoge toren op die plek niet zien zitten.
Prima, maar dat is dus een totaal onbruikbaar argument.
Ze wegzetten als een infantiel 'clubje oude grijze mannen, die moeite hebben met verandering', vind ik echt behoorlijk arrogant! Om te beginnen, ik ben zelf 26, en ik ben het volledig met ze eens. Ben ik nu een oude grijze zuurpruim die niet met verandering kan omgaan? Nee, ik vind een megatoren op die plek, met er achter een woonwijk met wat appartementencomplexen en rijtjeshuizen en verder alleen maar laagbouw gewoon niet zomaar een goed idee. Ben ik er zonder meer tegen? Ook niet, als er een goed plan is voor het hele gebied, met mooie, sfeervolle architectuur ben ik helemaal mee.
Volgens mij begrijp je het verkeerd, en je gaat daarbij ook niet op de inhoud in. Het is een club van voornamelijk oude mannen (daar is niets aan gelogen — infantiel heb je er zelf bij verzonnen) die denkt de hele stad te (moeten) (re)presenteren en daarbij op een vreemde manier macht naar zich toetrekt. Ze zijn losgezongen van waar de stichting eigenlijk voor bedoeld is en, ironisch genoeg, net zo ondoorzichtig en ontoegankelijk (behalve dan die ene website, maar door wie wordt die gecontroleerd?) als ze een supervisor toedichten.
Ze zijn allesbehalve aanjagers geweest van die zgn. wende en die stukjes zij dermate slecht onderbouwd, dat mijn conclusie inderdaad is dag het vooral een zuur clubje aan het worden is. Wat jammer is, want een écht ‘waakhond’ kun je er goed bij hebben.
Wees blij dat er een groep is die ook wat tegengas durft te geven, als iedereen zo nonchalant was geweest in de jaren '60 hadden we nu helemaal niks meer gehad om trots op te zijn in de stad, dan was de hele binnenstad een soort Koopgoot 2.0 geweest, een betonnen bak waar de muizen zich nog niet durven wagen.
Dit is een behoorlijke stropop en bovendien onjuist. Moet ik hier echt op ingaan?
Leuk om kritische nieuwe leden bij te hebben hier, trouwens!

Ik snap dan ook niet goed waarom je juist dat tendentieuze verhaaltje van Ward wél waardeert en niet arrogant vindt. Omdat ‘ie geen andere ‘mening’ heeft?
Deze discussie was overigens niet voor niets naar het café verplaatst.