Dat hoogbouw gelijk achter Stratumseind misschien niet het meest fraaie is kan ik je nog wel gelijk in geven. Het is één van de weinige straten in het centrum waar zoveel aaneengesloten historische bebouwing te vinden is.
Ik snap alleen niet waarom Rotterdam steeds met Maas wordt verbonden, en waarom Rotterdam per se als slecht voorbeeld moet dienen hier. Maas komt zelf uit Schijndel, en heeft projecten over de hele wereld, en is niet alleen maar verbonden met Rotterdam. Verder, Rotterdam heeft ontzettend veel mooie oude wijken met vaak statige bebouwing, veel meer dan Eindhoven. Als het was platgewalst voor hoogbouw gaf ik je gelijk, maar die wijken (Euromast tot Erasmusbrug, tot CS, en Noordereiland) zijn nog vrijwel intact. Daar bevindt zich met enkele uitzonderingen amper hoogbouw. Alle hoogbouw is juist geconcentreerd in de driehoek, en dat is nou net de plek waar het prima kon aangezien er toch vrijwel niks meer was door het bombardement. Verder heb je nog de Wilhelminapier. Als ze die oude vervallen fabriekshallen en het karakter wilden behouden en moderne hoogbouw daardoor niet toe zouden staan, had Rotterdam ws. of iig de omgeving een heel ander karakter gehad; het is nu het decor van een hoop evenementen en het krijgt veel aandacht op Social media, tijdschriften, etc. En dat hoogbouw nou net te zien is achter de historische bebouwing, nouja jammer, dat is nou eenmaal. Of nouja het geeft Rotterdam juist dat gave karakter waarbij het beeld van oud en nieuw elkaar versterkt, waarbij Rotterdam vaak als vibrant en vooruitstrevend gezien tov andere Nederlandse (en Europese) steden.
Verder ben ik wel benieuwd waarom je ideeën ineens zijn veranderd nu Maas naar buiten kwam (hoge toren op de plek bij de oude rechtbank en groot opvallend icoon dichtbij de kerk, bv dat gebouw van E-District) en je zo fel reageert over zijn ideeën terwijl jouw ideeën hierboven vrijwel identiek waren en je toen nog wel positief was