Opdrachtgever is CRA vastgoed. Volgens mij is deze niet de eigenaar maar Certitudo. Dus vraag me af in hoeverre dit actueel is.
DPG Media Privacy GateEINDHOVEN - En weer gaat een dor en droog stuk Eindhoven op de schop: de noordkant van het Stadhuisplein met een stukje Begijnenhof wordt gedeeltelijke gesloopt om er een 'iconisch' gebouw voor wonen, werken en recreëren terug te bouwen. Misschien wel in de vorm van een grote E of een soort tribune. Ook hier geldt de regel dat er zeker tien procent sociale woningbouw moet komen.
Een interessante studie maar dit is inderdaad alweer achterhaald... Op 31 mei 2018 heeft Certitudo het stadskantoor verworven en niet in 2017 zoals het ED schrijft. https://www.instagram.com/p/BjcHpkeFObU/Opdrachtgever is CRA vastgoed. Volgens mij is deze niet de eigenaar maar Certitudo. Dus vraag me af in hoeverre dit actueel is.
Zo zie ik het ook, de historische binnenstad is de as Demer-Rechtestraat-Stratumseind en een paar zijstraten. Daarachter, zeg maar in de tweede lijn, past hoogbouw prima, zoals ook al gebeurd is met de Vestedatoren, Admirant, Regent en straks District-E.Twee leden hebben op 20 februari het overleg met gemeente en Winy Maas bijgewoond en zijn niet ontevreden over de uitkomsten. De visie van Winy Maas blijkt wel degelijk te combineren met het herkenbaar houden van de cultuurhistorie. Uitgangspunt blijft de historische structuur met de bestaande bebouwing als plint (de Eindhoven-laag), daarachter wordt soms fors de hoogte in gegaan.
De Bergen en rondom Wilhelminaplein ook meegerekend.Ook de Van Abbestichting lijkt zich erin te kunnen vinden:
Zo zie ik het ook, de historische binnenstad is de as Demer-Rechtestraat-Stratumseind en een paar zijstraten. Daarachter, zeg maar in de tweede lijn, past hoogbouw prima, zoals ook al gebeurd is met de Vestedatoren, Admirant, Regent en straks District-E.![]()
Ook de Van Abbestichting lijkt zich erin te kunnen vinden:
Zo zie ik het ook, de historische binnenstad is de as Demer-Rechtestraat-Stratumseind en een paar zijstraten. Daarachter, zeg maar in de tweede lijn, past hoogbouw prima, zoals ook al gebeurd is met de Vestedatoren, Admirant, Regent en straks District-E.![]()
Ik probeer je al tijden te begrijpen Ward maar ik zie echt niet waarom hoogbouw rondom het stadhuisplein verkeerd zou zijn....