SkyscraperCity Forum banner
261 - 280 of 1,475 Posts
https://www.thisiseindhoven.com/nl/unfold/podcast/downtown-eindhoven-winy-maas

Even door z'n steenkolen Engels heen bijten. Hij teased in ieder geval dat er op korte termijn over de torens meer info komt. Over het VDMA, blijkbaar blijft de zusterflat behouden.


Interessant! Ik hoor het behouden van de zusterflat met hoogbouw erboven? En Een jaren 60 gebouw wat gerenoveerd wordt met een“wolk” erbovenop i.p.v. en hoge toren? Over welke locatie zou dit gaan? De v&d?
 
Best interessant. Ik hoop op n flinke toren voor t vdma. Minstens 120m.

Die wolk ben ik ook benieuwd naar, maar hij gaf aan dat de eigenaar hulp nodig had bij het tekenen ofZo??

Ik wacht met belangstelling de plannen af. Het lijkt in ieder geval best concreet te worden.
 
Ik ben meer nieuwsgierig naar andere locaties. Winy geeft aan dat de stad in tien jaar kan veranderen als je gelijktijdig 30-40 gebouwen onder handen neemt.
 
Interessant! Ik hoor het behouden van de zusterflat met hoogbouw erboven? En Een jaren 60 gebouw wat gerenoveerd wordt met een“wolk” erbovenop i.p.v. en hoge toren? Over welke locatie zou dit gaan? De v&d?
mss de v&d, ik sprak laatst met de uitbater van warehouse of innovation / cafe eindhoven en die wist me te vertellen dat ze maar tijdelijk in de v&d zitten tot september of oktober. Er staat dus wel iets op stapel al weet ik dan niet wat. Meer info is natuurlijk altijd welkom.
 
Thanks voor de link! Interessant interview, die wolk klinkt ook gaaf. Volgens Winy zijn we nu 3 jaar in een 7-jarig process. Ik hoop dat we binnenkort wat concretere plannen krijgen te zien, ik word iig wel enthousiast van de kijk van Maas op Eindhoven!
Ik ben ook zeer positief over z'n visie. Nu maar onderhand die plannen op tafel!
 
mss de v&d, ik sprak laatst met de uitbater van warehouse of innovation / cafe eindhoven en die wist me te vertellen dat ze maar tijdelijk in de v&d zitten tot september of oktober. Er staat dus wel iets op stapel al weet ik dan niet wat. Meer info is natuurlijk altijd welkom.

Denk dat ze in de podcast bij het ‘jaren 60 gebouw’ hadden over de V&D. Dus daar ook een toren of wolk, in het historisch centrum.
 
Afwachten om welk jaren 60 pand het gaat maar mocht het de voormalige V&D zijn...

om een gevoel te krijgen van de grote huidige bouwmassa wat overzicht foto's. Je hebt het niet snel door omdat vooral de kop van de V&D opvalt maar aan de Vrijstraat is het ook nu al echt een zeer groots gebouw in het historische centrum. Weet niet of je hier nog meer massa/hoogte moet gaan maken maar als dat zo is wordt het een samenspel qua schaal met Hooghuis, hoewel die wel aan de Keizersgracht staat, daar waar tot op heden de hoge gebouwen staan.



Anyway erg benieuwd naar het nieuwe plan de Wolk/Cloud!
 
Ook de HEMA is niet van de jaren 60 of 70 maar is een voor die tijd ultramodern pand uit de jaren 30. De achterkant is, zwaar verwaarloosd, origineel. Beelden van de originele voorkant staan op Eindhoveninbeeld. Vooral op de Rechtestraat zullen er nog wel meer panden zijn die achter een afschuwelijke jaren 60 gevel verstopt zitten
 
Goed gevonden. Dat er iets gebeurde op de achtergrond was duidelijk, maar goed dat we daar nu ook 'bewijs' van hebben. Na District-E is dit het meest toonaagevende project voor Eindhoven. Niet alleen de hoogte maar vooral ook de vormgeving en architectuur. Een keer wat anders dan een rechte toren. Dit wordt echt kolossaal maar ook weer verfijnd.
 
261 - 280 of 1,475 Posts
Top