SkyscraperCity Forum banner

Eindhoven: omgeving Stadhuisplein | visie

198191 Views 1208 Replies 89 Participants Last post by  Lempke
EINDHOVEN - En weer gaat een dor en droog stuk Eindhoven op de schop: de noordkant van het Stadhuisplein met een stukje Begijnenhof wordt gedeeltelijke gesloopt om er een 'iconisch' gebouw voor wonen, werken en recreëren terug te bouwen. Misschien wel in de vorm van een grote E of een soort tribune. Ook hier geldt de regel dat er zeker tien procent sociale woningbouw moet komen.
DPG Media Privacy Gate

See less See more
2
  • Like
Reactions: 3
761 - 780 of 1209 Posts
Als je je verveelt kan je ook de 19 pagina's tellende klankbordgroepverslagen door gaan lezen, dan kom je dit soort sappige dingen tegen

1388225

See less See more
  • Like
Reactions: 5
Goed om te lezen hoe de wederopbouwstichting tegen democratische processen aankijkt. Zullen ze nog beseffen waar die wederopbouw betrekking op had?
  • Like
Reactions: 1
Dat is grappig. TGE had de link namelijk ook op hun facebook-pagina staan (met nét iets minder volgers dan EHVXL). Ze waren zelfs een kwartier eerder met het verspreiden daarvan.
  • Like
Reactions: 2
Haha. Geweldige reactie dit: "Door ehvxl wordt gereageerd dat de uitkomst blijkbaar niet bevalt en dat je ook de vraag kunt stellen wiens belangen de organisaties eigenlijk behartigen als er blijkbaar zo weinig achterban te mobiliseren is." :LOL:

Go Zerfox!
  • Like
Reactions: 5
Haha dat waren niet mijn woorden, maar van een van de andere EHVXL'ers in de klankbordgroep ;)
  • Like
Ik vind het opvallend dat veel jongere mensen duidelijk anders kijken naar de plannen. Dat is echt wel iets om rekening mee te houden. Zij zijn de toekomstige inwoners en bewoners van de stad. Statistisch gezien is een flink aantal oudere tegenstanders niet meer 'onder ons' tegen de tijd dat de eventuele torens worden opgeleverd. En bovendien, wie heeft er nu echt last van die hoogbouw? Bewoners van de appartementen op de Paradijslaan hebben hun balkons allemaal aan de kant van de Paradijslaan en verder kan ik het niet bedenken want verder wonen er nauwelijks mensen in de buurt (alleen de appartementen op het Begijnenhof gaan misschien minder zonuren ervaren). Ik snap op deze locatie de weerstand niet zo goed.
See less See more
  • Like
Daarnaast, wat is de definitie van ouderen vs jongeren? Wanneer behoor je tot wat? Ik beschouw mezelf niet als oudere. Al zou een jongere mij een ouwe zak vinden. Of ben ik gewoon een jongere omdat ik voorstander ben?
  • Like
Je bent gewoon een oudere jongere (voor de ouderen onder ons ;)). Ik ook overigens.
  • Like
Daarnaast, wat is de definitie van ouderen vs jongeren? Wanneer behoor je tot wat? Ik beschouw mezelf niet als oudere. Al zou een jongere mij een ouwe zak vinden. Of ben ik gewoon een jongere omdat ik voorstander ben?
Uit de enquête kwam naar voren dat enkel bij de leeftijdsgroep "50+'ers" er een meerderheid tegen XXL op het Stadhuisplein was.
See less See more
  • Like
Uit de enquête kwam naar voren dat enkel bij de leeftijdsgroep "50+'ers" er een meerderheid tegen XXL op het Stadhuisplein was.
Aan mij lag het niet.
  • Like
Wat is de leeftijdssamenstelling van de gemeenteraad?
Interessant die voorstellen, ik zou zeggen gewoon maximaal voor 1500 woningen! En laat ze eens stoppen met eeuwig doodstaren op hoogtes, kijk naar verhoudingen.. 160m is geen doel maar wat varianten tussen de 100-160m is gewoon prima.

Overigens ook raar dat men uit is gekomen op 105m.. waarom heeft de gemeente dat overgenomen van de van abbestichting? De admirant is heilig verklaard..
See less See more
  • Like
Reactions: 4
Ja dat uitgerekend de lelijkste toren van Eindhoven als soort van hoogbouwbaken is bekroond verbaast mij ook elke keer weer.
Heeft dat niet gewoon te maken met het feit dat de Admirant de hoogste is en ze dat daarom als maximale hoogtegrens willen houden. Tot hier en niet verder. Als de hoogste toren 95 was geweest, was dat de grens geworden.
Wat is de leeftijdssamenstelling van de gemeenteraad?
Dat getal is een goed bewaard geheim, maar er zitten er volgens mij bij die hun onderwijs nog in het Latijn genoten hebben!
Dat getal is een goed bewaard geheim, maar er zitten er volgens mij bij die hun onderwijs nog in het Latijn genoten hebben!
Soms lijkt het wel eens alsof een aantal geen onderwijs genoten heeft....

Maar de discussie over hoogte is inderdaad ridicuul. Het moet gaan over kwaliteit, over beleving, over inbedding in de omgeving etc. Hoogte is niet zo belangrijk.
See less See more
Heeft dat niet gewoon te maken met het feit dat de Admirant de hoogste is en ze dat daarom als maximale hoogtegrens willen houden. Tot hier en niet verder. Als de hoogste toren 95 was geweest, was dat de grens geworden.
Uiteraard is dat de beweegreden van de van abbestichting.. maar ik snap niet waar in het proces de gemeente dit over heeft genomen.. XL is 105m, waarom niet 100m of 110m?

3 torens in 040 gaan we iig niet terug zien op het stadhuisplein, zag net op het Tilburg forum dat Winy daar zijn idee voor elkaar heeft met 013 torens.. het concept leek me niet heel serieus, maar op zich ziet het er wel leuk uit. Misschien dat hij daar straks ook een kerk op gaat tillen ;)
See less See more
  • Like

Focus niet op hoogte...... maar wel maximaal 85 meter.
Daarnaast vraag ik mij af, als je het hebt over schaduw en of wind, maakt 85, 105 of 160 dan nog zo'n groot verschil?
See less See more
  • Like
761 - 780 of 1209 Posts