Dat ligt absoluut niet aan jou.
DPG Media Privacy GateEINDHOVEN - En weer gaat een dor en droog stuk Eindhoven op de schop: de noordkant van het Stadhuisplein met een stukje Begijnenhof wordt gedeeltelijke gesloopt om er een 'iconisch' gebouw voor wonen, werken en recreëren terug te bouwen. Misschien wel in de vorm van een grote E of een soort tribune. Ook hier geldt de regel dat er zeker tien procent sociale woningbouw moet komen.
Dat ligt absoluut niet aan jou.Ligt het aan mij of is het voornamelijk de oude garde die bepaald?
Ik heb weinig tijd de laatste tijd, maar ik reageer toch even op de render waarnaar dit bericht verwijst.Wat gaaf ;-) Wie kan hier nu iets tegen hebben? Waar had je dit gevonden?
(Bron)Aan de Raad van de gemeente Eindhoven en het College van burgemeester en wethouders
Eindhoven, 1 juni 2021
Geachte raadsleden,Voor de raadsvergadering van hedenavond is er een zogeheten ‘vrije motie’ ingebracht door uw mederaads-lid Mary- Ann Schreurs.
De motie betreft het aanstellen van een onafhankelijke expert op het vlak van ‘Brede Welvaart’ die de ambitieuze plannen van het college inzake de verdichting van de historische Binnenstad van Eindhoven t.b.v. het bevorderen van de woongelegenheid in dit kleine gebied, moet gaan beoordelen op de basale criteria die deze brede welvaart bepalen.
Ten aanzien van de voorliggende motie adviseert Stichting Beter Eindhoven, mede gelet de inspraak van 18 mei jl. en uw mening vormende commissievergadering van 25 mei jl. om deze motie te steunen.
De Eindhovense bevolking zal u dat in dank (gaan) afnemen omdat u daarmee een duidelijk signaal afgeeft dat ons aller welzijn de hoogste prioriteit heeft. Regeren is vooruitzien, maar dan wel op basis van brede (goed gestructureerde) inspraak, brede (begrijpbare) kennisdeling en openheid in (reeds gemaakte) afspraken en verplichtingen.
Stichting Beter Eindhoven heeft goede hoop dat u dit signaal vanavond zult afgeven.
Met vriendelijke groet,
Namens Stichting Beter Eindhoven
Paul Henkemans
Voorzitter bestuur
Wel een mooie uitspraak als je bedenkt dat 95% van de bevolking niet eens weet dat dit speelt en waarschijnlijk nog geen mening heeft kunnen vormen.Dat SBE weet echt niet hoe ze moeten communiceren:
"De Eindhovense bevolking zal u dat in dank (gaan) afnemen omdat u daarmee een duidelijk signaal afgeeft dat ons aller welzijn de hoogste prioriteit heeft. Regeren is vooruitzien, maar dan wel op basis van brede (goed gestructureerde) inspraak, brede (begrijpbare) kennisdeling en openheid in (reeds gemaakte) afspraken en verplichtingen."
Met andere woorden, het welzijn van de Eindhovense bevolking heeft nu niet de hoogste prioriteit, de inspraak is nu niet goed en de kennisdeling en openheid is ook matig. Prima als ze dit voorstel steunen, op zich geen slecht voorstel, maar geef dan niet indirect weer een waardeoordeel af.
Precies dat ja, het is grappig om te zien dat zo’n DSE en een SBE op bijvoorbeeld Facebook hooguit enkele tientallen volgers hebben en hun berichten zelden tot nooit beantwoord of geliked worden. Ligt misschien ook wel aan hun achterbanHet blijft zo heerlijk hautain om voortdurend namens dé Eindhovense bevolking te spreken. Ze bestaan pas zes maanden, maar zijn nu al hard op weg zichzelf buitenspel te zetten door dat overdreven geroeptoeter. Drommels, drommels en nog eens drommels!
Precies dat ja, het is grappig om te zien dat zo’n DSE en een SBE op bijvoorbeeld Facebook hooguit enkele tientallen volgers hebben en hun berichten zelden tot nooit beantwoord of geliked worden. Ligt misschien ook wel aan hun achterban.
Of beter gezegd het gebrek daaraan. Zo’n SBE is echt niet veel meer dan hun oprichters. Praten daar zijn ze heel goed is. Ze weten de juiste woorden wel te kiezen. En het laten overkomen alsof ze door een grote achterban gesteund worden. Maar dat valt reuze mee vermoed ik.
Ik denk dat het RVB het niet op prijs stelt dat 1 van de accountmanagers zich als RVB-er identificeert in een publiek debat over ruimtelijke ontwikkeling. Tenzij hij natuurlijk het standpunt van het RVB uitdraagt, wat ik me niet kan voorstellen. Hoewel, ik heb vroeger weleens een interim klus gedaan bij de Rijksgebouwendienst (voorloper RVB) en verbaas me daarna nergens meer over als het over het RVB gaat..Maar om werk en privé gescheiden te houden had hij er wellicht verstandig aan gedaan om het te houden bij "accountmanager" inderdaad.
3 jaar, vanaf 1988, en als 'hoofd proces- en milieutechniek'. Dan houd je je dus bezig met dingen als luchtkokers en het afvalhok. Waarom dat er bij staat is inderdaad te onzinnig voor woorden. Áls je dan een authoriteitsargument gebruikt (overigens een bekende drogredenering), zorg er dan voor dat die wel fatsoenlijk onderlegd is.Vandaag weer zo'n zwets in het ED. Als je niet beter zou weten zou je denken dat het ED hier een activistische campagne voert terwijl we weten dat het ED toch echt wel een kwaliteitskrant is, toch..?
Plannen met grootstedelijke allure vermorzelen binnenstad; Eindhoven heeft teamspeler nodig
![]()
Plannen met grootstedelijke allure vermorzelen binnenstad; Eindhoven heeft teamspeler nodig
EINDHOVEN - Zoals Van den Broek en Bakema het in de lengte en breedte zochten, zoekt Winy Maas het in de hoogte. In beide gevallen niet passend bij Eindhoven en ze zouden de lieflijke Dommel degraderen tot boerenslootje.www.ed.nl
Mathieu snijders, volgens zijn Linkedin van 1988-1991 werkzaam geweest bij het architectenbureau van Philips en daar anno 2021 aan refererend bij ondertekening van een opinie, want relevant?