Nieuwbouw cq. renovatie van het verouderde winkelcentrum Prinsejagt, op de hoek Gerretsonlaan/Huizingalaan. Woontoren wordt 51,5 meter hoog.
In het definitieve ontwerp voor het winkelcentrum is voorzien in 2.571 vierkante meter winkelruimte, 98 appartementen en een parkeerkelder met ongeveer 100 parkeerplaatsen voor bewoners en bezoekers van de appartementen. Er zal onder meer een Jumbo supermarkt gevestigd worden. De sloop en herbouw van het winkelcentrum starten naar alle waarschijnlijkheid in de 1e helft van dit jaar.
HOOGTE: (woontoren) 51 m. VERDIEPINGEN: 15 START: oktober 2009 GEREED: 2011
Gemeentelijke aankondinging van 6 september (vandaag dus):
"Verleende vrijstellingen
Burgemeester en wethouders hebben bij besluit van 29 resp. 30 augustus 2006 vrijstelling verleend ex artikel 19, lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening van de bestemmingsplannen:
(...)
• ‘Prinsejagt 1983’ en ‘IV Prinsejagt 1983’ ten behoeve van de bouw van een nieuw winkelcentrum met 100 appartementen en parkeerkelder en de inrichting van de openbare ruimte. Het project is gelegen op de hoek Huizingalaan-Gerretsonlaan-Nijhofflaan.
De vrijstellingsbesluiten en de daarbij behorende stukken liggen vanaf 7 september 2006 tot en met 18 oktober 2006 voor eenieder ter inzage op werkdagen tijdens openingsuren bij de dienst Stedelijke Ontwikkeling en Beheer, sector Bouw- en Woningtoezicht in het gebouw van de Technische Diensten (4e etage) en in het KlantenContactCentrum van het Stadskantoor.
(...)"
Dat hoort hier thuis dus. Als ik de komende week tijd heb zal ik eens langs het stadskantoor gaan. Misschien zit er nog wel wat leuke informatie bij.
Misschien wachten ze totdat er zich weer wat detailisten hebben gemeld voor in de leegstaande panden. Maar goed, dan zouden ze ook wel wat meer ruchtbaarheid mogen geven over de aankomende verbouwing.
Nieuws! Het viel me tijdens m'n dagelijkse bus sightseeing op dat alle winkels in het winkelcentrum dicht zijn. De Super de Boer is opeens weg, en alle ramen en deuren zijn dichtgetimmerd met 'van die houtplaten'. Voor zover ik kon zien stond ook de friettent leeg en de naaispullenwinkel (jawel, die hebben ze) had dichtgetimmerde deuren. Goed nieuws dus, de verbouwing lijkt dichtbij!
This is an older thread, you may not receive a response, and could
be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
SkyscraperCity Forum
A forum community dedicated to skyscrapers, towers, highrises, construction, and city planning enthusiasts. Come join the discussion about structures, styles, reviews, scale, transportation, skylines, architecture, and more!