SkyscraperCity banner
1 - 15 of 15 Posts

·
Urbanist
3,280 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Na de korte fotoserie van het gebied rond Eindhoven Beukenlaan leek het me wel interessant om nog meer van het industriele en infrastructurele erfgoed van Eindhoven in beeld te brengen. Het rangeerterrein leek me wel een goede locatie. Het is verboden terrein, maar voor wat mooie shots moet je soms durven. Het duurde dus ook niet lang voordat de security mij in de kraag greep. Ze konden mijn verhaal wel waarderen en ik mocht in een beperkt gebiedje verder fotograferen. Dit is het resultaat.

1. Fuutlaan tunnel

2. Het trein- en autoverkeer dat zicht hier kruist

3. Buiten gebruik

4. Tijdelijk buiten gebruik

5. Hier stond de terreinsecurity ineens achter me

6.

7.

8. Tunnel voor de kereltjes die de treinen moeten schoonmaken.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

·
Registered
1,246 Posts
Prachtige serie man, het zwart-wit effect plus die lichten in combinatie met infrastructuur maakt het heel bijzonder :)
2, 5, 7 en 11 favo's !

·
Your advertisement here?
6,812 Posts
Ik was net op Flickr aan het kijken naar een prachtige serie over het rangeerterrein in Eindhoven, kom ik diezelfde serie hier ook tegen. Heel mooi werk, vooral de foto's in de schemering!

·
Urbanist
3,280 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Haha toevallig. Ik heb ze vanmiddag op Flicr geplaatst. Binnenkort zijn ze ook op mijn eigen webpagina te bewonderen ;)

·
Bas
14,376 Posts
Leuke serie. En met een verhaaltje kom je meestal wel goed weg. Als je verlaten rangeer-en opstelterreinen bezoekt, kun je beter in werkkleding op werkdagen gaan, dan wordt je meestal niet door bewaking weggestuurd. Een nep-cmr-vrachtbrief mee, camera even verbergen, en dan ben je als chauffeur op zoek naar adres in de buurt. Werkt altijd. En ondertussen maar stiekum foto`s maken.

Ach, wij zijn ook wel eens weggestuurd bij de NS. In Tilburg. `We kennen de wet`, zei die man toen nog. En wij weer terug :lol:

·
Registered
1,070 Posts
De foto's geven inderdaad een aparte sfeer! :eek:kay: En goed dat je er gewoon aan begonnen bent. Als fotograaf kún je je gewoon niet altijd strikt aan de regels houden. Want dan mis je de mooiste foto's...

·
Registered
1,488 Posts
Eén van de mooiste series die ik hier voorbij heb zien komen, geweldig vooral door het gebruik van zwart/wit. Lekker 'urban' ook, bedankt...

·
Registered
14,150 Posts
Hele mooie foto's! :)
Ook leuk dat de bewaking je gewoon je gang liet gaan. Die staan gelukkig nog met beide benen op de grond.

·
Moderator
16,916 Posts
Geweldige serie :) je moet er eens over na denken om eentje te plaatsen in het urban photo contest forum ;)

·
Urbanist
3,280 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Geweldige serie :) je moet er eens over na denken om eentje te plaatsen in het urban photo contest forum ;)
Dank je. Ik doe alleen al een tijdje niet meer mee met de UPC. De reden mag duidelijk zijn.

1 - 15 of 15 Posts