Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 107 Posts

·
Registered
504 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Het lijkt mij duidelijk dat Eindhoven de meeste potentie heeft om in de toekomst de design-stad van Nederland te worden...zouden er andere steden zijn???

·
Your advertisement here?
6,908 Posts
Groningen misschien... met één van de oudste kunstacademie's, en enorm veel talent, een redelijk grote underground, veel galerieën, architectenbureaus en natuurlijk het Groninger Museum en de Rijks Universiteit heeft Groningen behoorlijk wat ingrediënten in huis. Wat maakt Eindhoven zo'n designstad?

·
...
3,481 Posts
@Bobdebouwer

Design Academy (volgens o.a. de NY Times de beste van de wereld),TU/e Industrial Design, Philips Design, European Design Center, Week van het Ontwerp en nog een heleboel kleinere instellingen en evenementen.

Naast Eindhoven zou ik Rotterdam en Amsterdam noemen. Welke nu de designstad is kan je lang over discussieren, zeker omdat 'design' zo'n breed begrip is, maar Eindhoven verdient zeker een plaatsje bij de top. Zoek voor de gein is in Google op het trefwoord 'designstad'.

·
Registered
504 Posts
Discussion Starter · #5 ·
groningen moet het toch een beetje hebben van oude nostalgie, voor modern en innoverend lijkt mij eindhoven toch meer geschikt

·
Banned
7,693 Posts
Arnhem is wel degelijk een designstad. De allereerste vakbond is namelijk in Arnhem opgericht, door (Duitse) grafici (1860?). In Arnhem verschenen toen de eerste progressieve kranten en bladen. In het buitenland is voor de laatste stromingen eigenlijk alleen Rotterdam baanbrekend geweest. Door bureau's als Hard Werken o.a. Gemeten in omzet zal A'dam wel 'belangrijk' zijn, beoordeeld op invloed eerder Rotterdam. Onderwerp waarover je eindeloos kunt zeveren. Doet men vooral met witte wijn erbij.

·
Registered
504 Posts
Discussion Starter · #11 ·
En wat biedt Arnhem dan in de toekomst...zonder steeds terug te vallen op het verleden

·
Your advertisement here?
6,908 Posts
Op een rijk verleden kun je bouwen, voor iets moois in de toekomst in het geval van Groningen bedoel ik bijzondere architectuur, (Gasunie) musea, (Groninger Museum) en designgerelateerde bedrijven, zaken, winkels, scholen, universiteiten, etc. Misschien scoort Groningen wel wat beter op wetenschap, als ik kijk naar het Zerniketerrein, en de hoeveelheid IT-bedrijven die zich hier hebben gevestigd.

·
Registered
2,200 Posts
Eindhoven sucks ass, design academy of geen design academy. Als jij echt denkt dat Eindhoven de designhoofdstad van Nederland kan zijn, moet je eens in Amsterdam komen kijken. Daar wil iedereen die vier jaar in dat vervelende rotgat aan de Dommel heeft moeten studeren dolgraag naar toe.

·
Registered
504 Posts
Discussion Starter · #15 ·
wat is er dan zo speciaal design aan A'dam??? Ik zou nog niet bijna naar adam willen verhuizen...en ken er veel meer...dus beetje dom antwoord...

·
Your advertisement here?
6,908 Posts
Ik ben inderdaad nog niet eerder in Eindhoven geweest, ik geef alleen een opsomming waarom Groningen een goede designstad zou zijn. Hiermee zeg ik helemaal niet dat Groningen beter is als Eindhoven, of vice versa.

Als ik weer werk heb (en een inkomen om een retourtje Eindhoven te betalen) wil ik het zeker nog een keertje bezoeken. Eindhoven is qua architectuur alles wat Groningen niet is en daarom lijkt het me wel interessant.

·
Registered
504 Posts
Discussion Starter · #17 ·
ik denk dat het je positief zal bevallen...zorg dan wel dat je aan beide kanten een keer het station uit loopt!

·
Registered
504 Posts
Discussion Starter · #18 ·
ik zou zeggen het Evoluon in Einhoven, niet zo hoog, maar wel uniek, zowel van binnen en van buiten!

·
Registered
143 Posts
@Errik:
Met het verkeerde been uit bed gevallen? ;)

1 - 20 of 107 Posts