SkyscraperCity Forum banner

Eindhoven: Trudo Toren | 76m | opgeleverd

202936 Views 673 Replies 114 Participants Last post by  DeRop
Ontwikkelaar: Trudo
Architect: Stefano Boeri Architetti
Hoogte: 70 meter
Status: in aanbouw
Meer info

____

Gezien het resultaat in Milaan hou ik mijn hart enigszins vast voor dit project. Het gebouw in Milaan is heel "Trespa", nogal pover qua materialising, en heel rommelig. De centrale schreeuwerige gimmick van een blikkerige kantoorwijk. Maar wel heel populair op Instagram, dat dan weer wel.

Ik ben bang dat ik straks op het ketelhuisplein, tussen al die fantastische, doorleefde, tijdloze gebouwen op Strijp S, deze gigantische eye-catcher niet bepaald een verbetering ga vinden.

Maar goed, daar zeur ik nu 1 keer over, en nog een keer in 2020 als het af is. Of niet - wie weet.
See less See more
2
  • Like
Reactions: 5
1 - 20 of 674 Posts
Grappig. Niet meer dan dan, zou ook wel eens een herfstige of winterse impressie willen zien.

Jammer dat de onderste twee verdiepingen totaal geen aansluiting hebben op het stratenprofiel, weer een aantal winderige hoekjes zonder leven erbij.
  • Like
Reactions: 1
Ik ben er wel heel blij mee. Eyecatcher.

Wel mee eens dat de detaillering wel goed moet worden natuurlijk.

-edit mod: afbeelding in beginpost gezet-
Eindhoven: Trudotoren

Was dit nou eerst de Condotoren?
Yes, hier was ook een prijsvraag voor de inrichting voor als ik het me goed kan herinneren.

Ik vind het een tof project, ga me zeker inschrijven, misschien wel de moeite waard om te verhuizen.
Ik ben er wel heel blij mee. Eyecatcher.

Wel mee eens dat de detaillering wel goed moet worden natuurlijk.
wel veel bomen... ;)
See less See more
Jammer, Strijp-S leek op de goede weg met Blok 59-63, Blok S2, S-West, Toren-N etc. maar nu komt dit gedrocht er dus tussen. Ook stedenbouwkundig zeer slecht ingepast en een weinig aantrekkelijke plint zoals Gijs al aangeeft.

Trouwens voorjaar 2018? Hebben ze deze naar voren geschoven ten koste van Haasje Over (waar ik wel iets enthousiaster over was)?
See less See more
  • Like
Reactions: 2
Jammer, Strijp-S leek op de goede weg met Blok 59-63, Blok S2, S-West, Toren-N etc. maar nu komt dit gedrocht er dus tussen. Ook stedenbouwkundig zeer slecht ingepast en een weinig aantrekkelijke plint zoals Gijs al aangeeft.

Trouwens voorjaar 2018? Hebben ze deze naar voren geschoven ten koste van Haasje Over (waar ik wel iets enthousiaster over was)?
Ja, hoe langer ik het probeer te begrijpen, hoe minder ik ervan snap. Verreweg het minste project dat de komende jaren in aanbouw gaat nmm. Een volledig glazen plint, geen aansluiting, eerste twee verdiepingen volledig gesloten. En die bomen, tsja, ik denk dat CS een dergelijk gebouw goed betitelt als schreeuwerige gimmick.

Hopelijk niet het definitieve plan.
See less See more
  • Like
Nu ook een artikel in het ED:

Strijp-S Eindhoven krijgt een verticaal bos in groene toren

Nog wat interessante info uit het artikel:

Hock hoopt dit voorjaar al te gaan bouwen, zodat de oplevering van de 125 lofts met een hoogte van 3,5 meter en een oppervlak van 50 vierkante meter, in de zomer van 2019 plaats kan vinden. Ze worden verhuurd voor huren onder de huurtoeslaggrens van iets meer dan 590 euro. Op de begane grond komen winkels en horeca, op de eerste twee verdiepingen werkplekken en bergingen. Parkeren moeten de bewoners bij het Veemgebouw, verderop aan de Torenallee.
See less See more
Dit is niet de oude condo-toren. Condo toren bestaat nog steeds in de vorm van haasje over.

Ik vind het wel een cool project. Past wel in het hippe strijp-s natuurlijk. Alleen kijk ik wel met wat afgunst naar het veel betere en hogere plan:wonderwoods in Utrecht....
Maar goed, daar zeur ik nu 1 keer over, en nog een keer in 2020 als het af is. Of niet - wie weet.
Als dit als sneer naar mij bedoeld is, dit heb je ook al vaker gezegd.

Ohjee, de Bosco Verticale. Ik hou mijn hart vast.

Ik vond die Milanese torens nogal teleurstellend. In de werkelijkheid valt vooral op dat hiet in feite gewoon goedkope Trespa-architectuur is, opgeleukt met planten op het balkon.
Net als de opmerkingen hierboven over plinten en straatprofielen etc. al vele keren eerder voorbij gekomen zijn. Is dat erg? Nee, daar is een discussieforum voor. En niemand dwingt je om het te lezen.

Ik ben het er niet mee eens, maar iedereen zijn smaak. Hoewel het een gedrocht noemen wel ver gaat.

wel veel bomen... ;)
Wat ik juist steeds wil laten zien is dat het allemaal locatie-afhankelijk is. Een beetje groen midden op Strijp S is prima. :)
See less See more
Het is een toren, maar niet 1 die luxe of kwaliteit uitstraalt. Snap dat dat lastiger is binnen het budget en de doelgroep.

Weet niet echt wat ik er van moet denken, hopelijk is de uitvoering ditmaal beter dan de render.

Edit: moet wel zeggen dat het voor sociale woningen best bijzonder is. En lofts met een hoogte van 3,5m is best gaaf.

Het ontwerp laat alleen te wensen over, waardoor het meest storende aan dit project de locatie is, daar had toch wel iets mooiers gemogen!

Tevens is wel duidelijk dat we van Trudo geen hoge torens mogen verwachten, alles zit rond die 60m/70m.
See less See more
Als dit als sneer naar mij bedoeld is, dit heb je ook al vaker gezegd.
Kunnen we dit misschien niet doen en vooral over de inhoud van het project discussiëren. Daarover: wat vind jij er zo goed?
  • Like
Een volledig glazen plint, geen aansluiting, eerste twee verdiepingen volledig gesloten.
Op deze impressie valt niet te zien of die verdiepingen aan de Philitelaan en busbaan ook volledig gesloten zijn. Maar het vermoeden wordt wel gewekt.

Het kleine driehoekige plantsoen op de hoek met de busbaan kan ik nog wel enigzins waarderen. Incidenteel kan zo'n hoekoplossing best goed werken, mits de directe omgeving dichtbebouwd is/wordt. Ook vanuit oogpunt van verkeersveiligheid valt er wel iets voor te zeggen om hier iets meer zichtruimte te willen.

Het grote grasveld op de voorgrond is echt de grote misser. Toegegeven dit kan in de toekomst alsnog bebouwd worden met een klein verbindingsstraatje tussen de leidingstraat en Philitelaan. Maar of dat gaat gebeuren?

Verder ben ik geen fan van het ontwerp. Zie liever gewoon een mooie strakke stedelijke toren en meer investeren in kwalitatief groen elders in de stad.
See less See more
Mwa, ik keek wel uit naar dit project, maar vind de render niet echt top. Materiaal van de toren lijkt wel goedkope grindsteen. De eerste twee verdiepingen helemaal dicht lijken me ook niks. Zeer benieuwd naar het resultaat, maar ik ben voorlopig geen fan. Dat kan ook komen omdat ik groot fan ben van goede bakstenen torens zoals hopelijk toren Nico.

Topic naam mag wat mij betreft veranderd worden in 'Trudo toren', zo noemt Trudo de toren zelf op hun site.
See less See more
Grappig. Niet meer dan dan, zou ook wel eens een herfstige of winterse impressie willen zien.
Uit het artikel van het ED: "Met bomenkweker Van den Berk in Sint-Oedenrode en tuininrichter Du Pré uit Helmond is een keuze gemaakt uit bomen van diverse kleuren, exemplaren die bloeien, die verkleuren in de de herfst en die 's winters groen blijven. Zo ontstaat in elk jaargetijde een apart gevelbeeld."
See less See more
Weer een nieuw topic? Waarom niet in Strijp S? Net als BLOK, Space S etc....
Tja, wat moet ik ervan vinden...

Enerzijds; niet heel hoog voor de locatie en weinig spannend op de render.
Anderzijds: met een BG die hoog en openbaar genoeg is qua functies zou het z'n aansluiting bij de omgeving wel kunnen vinden. Daarnaast is de uiteindelijke waardering wmb, net als bij iedere toren, erg afhankelijk van de materiaalkeuze van de gevel. Met voldoende glas en de juiste (natuur-?) steen die deze render impliceert zou het nog best aardig kunnen worden.

Gelukkig is het geen 100+, dus de impact van het pand zal ook weer niet zó groot zijn. Is over 2/3 jaar één van de 4 70m torentjes. Goed voor de dichtheid.

Topnaam trouwens; hebben ze flink over zitten bomen daar bovenin de Apparatenfabriek...
See less See more
1 - 20 of 674 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.