SkyscraperCity banner
1 - 20 of 20 Posts

·
...
173 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Gebouwen uit de 21e eeuw zijn anders dan die van de vorige eeuw. Aldus James Law van Cybertecture, geestelijk vader van de Egg Building in Mumbai. Dit kantoorgebouw moet in 2010 in de Indiase metropool verrijzen.

Behalve over beton, staal en glas gaat hedendaagse architectuur ook over ‘ongrijpbare materialen’ als technologisch, multimedia, kennis en interactiviteit. Volgens Law leidt toepassing hiervan tot ‘cybertecture’. In het eivormige gebouw draagt het bij aan een gezonde werkomgeving.

Zo wordt via een speciaal systeem in het toilet de bloeddruk en het gewicht van de werknemers in de gaten gehouden. De gegevens worden opgeslagen en zo nodig verstrekt aan een dokter. Ook kunnen de werknemers door middel van virtuele technieken het ‘uitzicht’ vanaf hun plek zelf bepalen.

artike http://www.architectenweb.nl/aweb/redactie/redactie_detail.asp?iNID=14412

·
Registered
106 Posts
Mijn god, wat een lelijk ding zeg. Ik ben best voor futuristische ontwerpen, maar dit ziet er gewoon lelijk uit. Ook niet echt eivormig, ik zou het tumorvormig noemen.

·
Registered
2,195 Posts
Fantastisch, ook het gebruik van virtuele technieken spreekt me erg aan!
Alleen de biometrie in het toilet is mij onduidelijk, worden er DNA-samples gehaald uit hetgeen je achterlaat...!?

·
Crooswijkert
5,785 Posts
Ik vind het er geweldig uitzien, zonder gewaagde architectuur geen vooruitgang in architectuur!

·
Captain
3,356 Posts
Het ziet er i.d.d. erg 'cyber' uit. En het is ook c'ker wel bijzonder. Of die plee niet de privacy aantast is nog maar de vraag. Ik weet zo net nog niet hoe ze daar in India over denken.

·
Just another user
4,936 Posts
Handig zo'n glazen gebouw in een stad waar het altijd bloed warm is. Vooral als de stroom ook nog eens regelmatig uitvalt...

·
Captain
3,356 Posts
^^Volgens mij gaat dat in de directe omgeving ook wel meevallen.

Al zullen ze er ongetwijfeld zijn.

·
Registered
712 Posts

Een omgevallen Swiss Re, wel zonder die lelijke paasei versiering (blauwe slingers eromheen), dat is wel een pluspunt ;)

·
Not much
11,090 Posts
En wat ligt ernaast, een leeg vlak, ik neem aan dat hier nog wat gaat komen?

En ik vind deze impressie niet echt mooi, lijkt meer alsof die scheef staat!

·
Registered
1,246 Posts
Bijzonder ontwerp, dat zeker
Lekker futuristisch. Op de laatste impressie ziet ie er tenminste wel uit als een ei ;)
Verder vind ik het niet mooi hoor.. een scheefdoorgesneden glazen ei met een gat aan de zijkant :poke:

Leuk experiment verder.

·
Illustrateur
13,092 Posts
Ik heb liever mijn eigen spiegelei.

Overigens een aparte manier om de ramp met de Hindenburg te herdenken.

@Eric O:
Ah, je bent niet de enige die dat ding in Londen zo verschrikkelijk vindt. :)

·
Moderator
16,916 Posts
Bah. dat lelijke struisvogel ei had in in het highrises forum ook al gezien, wat een lelijk gedrocht

1 - 20 of 20 Posts