SkyscraperCity banner

41 - 60 of 7519 Posts

·
...
1,450 Posts
Ik noemde de Horst, maar dat is natuurlijk de Holdert. Ik weet niet op welke jij nu doelt :nuts:, maar de presentatie van het nieuwe dierenpark gaf dierentuindirecteur Hiddingh dat het nieuwe gebouw 'de ontmoeting' 30 meter hoog wordt. Daar voegde hij aan toe dat dat misschien hoog klinkt, maar dat de nieuwe Holdert hoger wordt. Met 9 lagen red je dat niet...
Sorry, ik bedoel de Holdert. Haal altijd deze 2 door elkaar :nuts: Laten we hopen dat meneer Hidding gelijk heeft ;)

Ps. ik zal hoogbouwtabel van Emmen eens voor je opzoeken. Daar staat 'bijna' alles in.:)

·
Talking monkey
3,591 Posts
Sorry, ik bedoel de Holdert. Haal altijd deze 2 door elkaar :nuts: Laten we hopen dat meneer Hidding gelijk heeft ;)
Haha, ik haal ook de Horst en de Holdert altijd door elkaar inderdaad :lol:

Ps. ik zal hoogbouwtabel van Emmen eens voor je opzoeken. Daar staat 'bijna' alles in.:)
Graag! Ben ik erg benieuwd naar.

·
Talking monkey
3,591 Posts
Nog weer wat kleine updates...

- De provincie stelt een half miljoen euro beschikbaar voor de renovatie van het winkelcentrum van de wijk Bargeres, ik verwacht dat de eerste artist-impressions niet lang op zich zullen laten wachten. In eerdere plannen was ook een woontoren van zeker een meter of 30 te zien, maar dit gaat waarschijnlijk geen realiteit worden. Vrijwel de hele wijk is tegen namelijk.
- Er zijn beginnende plannen/ideeën om het overdekte zwembad Aquarena te slopen. Er moet dan een nieuw zwembad komen op Sport- en Businesspark Meerdijk (bij het voetbalstadion).
- Op datzelfde sport/businesspark komt waarschijnlijk ook een school voor Sport- en Horecaopleidingen, deze kan de gebruik maken van de aanwezige facaliteiten (oa het stadion). Deze school bevindt zich nu in de wijk Angelslo en zal dan plaats maken voor woningbouw.
- Er wordt nu geopperd om het Oranjekanaal weer bevaarbaar te maken, dit kanaal loopt van Smilde tot aan Emmen. En ligt vlak bij het centrum, achter de 'nieuwe dierentuin'. Ik heb een sterk vermoeden dat de gemeente aast op de aanleg van een recreatiehaven op die plek. Dit is al eens ter sprake gebracht en het zou natuurlijk een geweldige toevoeging/extra dimensie voor het centrum zijn.
- Verder volgt de gemeente achter de schermen de ontwikkelingen rond Luchthaven Hoogeveen, deze wordt namelijk mogelijk gesloten/gesloopt. Wanneer dat gebeurd gaat Emmen haar uiterste best doen om deze naar Emmen te halen.

Mochten er meer details naar buiten komen over deze of andere projecten, dan hoort u nog van mij ;)

·
Talking monkey
3,591 Posts
Bezwaarschriften tegen bouw BigFun-flat van tafel

Gepubliceerd op 06 december 2007, 07:30

emmen - De bouw van een ruim zeventig meter hoge woontoren op de plek van de voormalige Emmer discotheek Big Fun is een stap dichterbij gekomen. Het college van burgemeester en wethouders heeft de ingediende bezwaren niet-ontvankelijk of ongegrond verklaard. "Ik ga ervan uit dat de bouw rond april 2008 kan beginnen", zegt wethouder Ton Sleeking (PvdA).

De bezwaarschriften van vier huishoudens in de nabijgelegen Myriade-flat werden te laat ingediend. Zij vrezen onder meer voor verminderd uitzicht en waardedaling van de woning. Het bezwaar dat ongegrond werd verklaard, kwam van Burger King. Dit bedrijf heeft een restaurant vlakbij de bouwlocatie en vreest onder meer voor een tijdelijk verlies van veel parkeerplaatsen.
:banana:
Mooi, de nimby's zijn aan de kant geschoven en over een paar maandjes wordt begonnen met bouwen.

Overigens loopt over ongeveer 2 weken de periode voor het inleveren van zienswijzen op de hoogbouwvisie af. Als er niet al te veel bezwaren zijn binnengekomen verwacht ik dat er dan nog het één en ander bekend wordt. Er zijn namelijk al (iets minder concrete) plannen voor nog 2 woontorens in het centrum.

·
Enjoy your freedom!
7,513 Posts
Erg slordig van de nimby's om hun bezwaarschrift in te dienen. Dan sta je juridisch nergens.

·
Talking monkey
3,591 Posts
Even een klein nieuwtje: in het centrumgebied van de wijk Angelslo komt een woontoren van ongeveer 45 meter hoog. Impressies zijn er helaas nog niet, maar ik verwacht niet dat het een erg bijzonder ontwerp zal worden.

Het huidige aanzicht van het centrum van Angelslo is dit:

Linksachter de voorste toren moet deze nieuwe komen. Er wordt daar zo toch wel een heel aardig 'midrise-clustertje' (45m, 43m, 39m) opgebouwd, voor een wijk van Emmen.

Verder komen bij het centrumgebied van de wijk Emmerhout (dus vlakbij de 55m hoge Emmerhoutflat) twee woongebouwen van 8 lagen.

·
Talking monkey
3,591 Posts
^^ Dit zal dan waarschijnlijk de studententoren worden van 14-hoog zoals beschreven in dit document. (o.a. blz.17) :)
Ja klopt, het gaat hierbij inderdaad om die studententoren, deze komt er dus definitief nu. Die in Emmermeer (10 lagen) is nu ook zeker. Nu maar hopen dat Emmen-Centrum zich ook gaat roeren binnenkort.

·
Talking monkey
3,591 Posts
Een impressie van de nieuwe 'Holdert' (IAA architecten)
Gadver, wat een lelijke kleuren zeg, ik hoop dat dit niet de definitieve versie is. Gebouw lijkt me een meter of 30 hoog. Erg teleurstellend ontwerp, op die plek had je iets echt moois kunnen (moeten!) neerzetten. :eek:hno:
Sowieso moeten ze niet meer van de IAA-dingen neerzetten in Emmen, zit nooit een bijzonder of gedurfd ontwerp bij. Altijd iets van 8 à 9 lagen en vierkant. :eek:hno:

·
Talking monkey
3,591 Posts
Ik heb ook even een update gemaakt voor de hoogbouwtabel van Emmen, het dikgedrukte is 'aangepast':

1 Schoorsteen NAM I chimney completed - - 100.00
2 Woontoren Noorderplein residential study - - 80.00
3 Schoorsteen NAM II chimney completed - - 75.00
4 Zenith residential development - 21 71.00
5 Woontoren Emmerhout residential completed 1971 18 55.00
6 Studententoren Angeslo residential development - 14 – 43.50
7 Landschapslaan residential completed 1965 13 43.50
8 In 't Holt residential completed 1968 12 39.00
9 De Myriade residential completed 2002 12 39.00
10 Monetpassage residential completed 1980 12 -
11 Kievitsval residential completed 1980 11 -
12 Statenhoek residential completed - 11 -
13 Stationade residential completed 2006 10 -
14 Houtweg residential completed - 10 -
15 Meerhoek residential completed - 10 -
16 Studententoren Emmermeer residential development - 10 -
17 Woontoren Emmermeer residential study - 10 -
18 Matissepassage residential completed 1980 - 9 -
19 Wilhelminahof residential completed - 9 -
20 Sopraan residential development - 9 -
21 Belastingkantoor office completed - 8 -
22 Westertoren office completed - 8 -
23 d' Zeijhuuv residential development - 8 -
24 Ten Kateflat residential completed - 8 -
25 De Nijenbrinksflat residential completed - 8 –

4 Hervormde Kerk Sleen churchtower completed - - 68.00 (deze staat niet in Emmen?)
7 Hoofdgebouw Scholtenszathe... residential study - 22 - (kan eruit, plan is afgeblazen)

·
Bas
13,672 Posts
Er staat toch altijd nog ten zuiden van Emtec een forse silo van Agrifirm, nabij de rondweg? Die is ook wel aardig `in het zicht`. Als `ie er nog staat kun je `m ook opnemen in de hoogbouwlijst.
O j, bedankt voor de update van Winkelcentrum Angelslo, in de linker 13-hoog flat ben ik wel eens geweest, ik ken de buurt goed.

41 - 60 of 7519 Posts