SkyscraperCity banner

7441 - 7460 of 7512 Posts

·
klaz
118 Posts
Erg groot is het terrein niet, maar er stond een ruime woning met winkel en een aantal bijgebouwen. Een optimale opvulling, het is echt een enorme verbetering.
Een andere projectontwikkelaar had hier een grotere winkel, zonder apparetementen voor ogen. Het is te hopen dat er nog een aantal van dergelijke projecten bijkomen. Rotte kiezen zijn er nog genoeg. De grootste rotte kies is te vinden naast de ovonde. Daar staat al 20 jaar of nog langer een voormalig Esso tankstation op instorten. Geruchten zijn er al jarenlang..................
377646

·
Registered
315 Posts
Nu nog een dubbele spoor naar Zwolle, en de Nedersaksenlijn van Enschede naar Groningen via Emmen. Dat zou geweldig wezen.

Heeft iemand nog wat geruchten over nog nieuw te bouwen woontorens of hoogbouw in Emmen. Het is echt super stil.

·
Registered
4,850 Posts
@icarus emmen

Emmen heeft 2 hoogbouwlocaties? De hondsrugtoren loctie en de omgeving rond het van Wlllinkplein. Als je het mij vraagt, zal de oude dierentuin locatie ,de locatie zijn en worden waar toekomstige hoogbouw mogelijk is, wel in combinatie met de aanwezige parkstructuur.
(Notabene wie wil er nu niet een "verdwaalde aap" op de 15de verdieping kunnen spotten)

·
Registered
315 Posts
Dat is volgens mij ook een zeer goede en mooie plek om een paar woontorens neer te zetten. Scholen, horeca, winkels en kunst en cultuur gaat op die plek echt niet werken.

Gewoon een mooi park met bijvoorbeeld een stuk of 3/4 hoge woontorens zal echt prachtig staan. Wel hoger dan 50 meter natuurlijk.

·
Registered
35 Posts
Ik vind dat het park een park moet blijven. Ik ben al heel blij dat de Terra College er geen plek heeft gekregen. Ik ben geen voorstander van huizen of flats in het park.
Als er dan toch huizen of flats moeten komen, zou dat nog langs het spoor kunnen. Dan kan het verkeer afgehandeld worden via de Zuiderstraat.

·
Registered
42 Posts
Ik denk persoonlijk dat het park gewoon de functie 'park' moet behouden. Wat mij een mooi plan zou lijken is als ze de Hondsrugweg een beetje gaan zien als een soort main street met hoogbouw. Op het moment dat je van de Frieslandweg naar de kruising rijdt dat je dan een aantal mooi stevige gebuwen ziet. En de parkeerplaats aan de vreding mag nog steeds gebouwd worden. Daar zou eerder het gemeneetehuis komen.. Zou er dus nu een mooie toren neer zetten ±50 meter? En zo ook aan de langgraafweg dat voor sloop aangeschreven staat. Genoeg plek voor hoogbouw nu de vraag nog.. zou mooi zijn als we met Emmen naar de 110 duizend inwoners afstreven in plaats van de 95.. die word verwacht in 2040?

·
Registered
35 Posts
Hondsrugweg met hoogbouw. U vraagt, wij draaien:
Als ik dat zo zie, zijn er nog veel kansen voor de Hondsrugweg. Te beginnen met de bomen. Het zou mooi zijn als de Hondsrugweg een laan, of een promenade wordt. Nu is het ter hoogte van de Holdert een kale bedoening.

·
Registered
42 Posts
@Strak Plan Ik vind ze al aardig op weg met de stadsboulevard die er nu ligt en word uitgebreid naar de schimmerweg waar leuke apartementjes staan. Denk dat als de bouw van het Fletcher hotel af is dat daar ook nog wel een mooie invulling komt.

391942

·
Registered
35 Posts
Ik denk aan bomen in de middenberm en langs de weg. Ten zuiden van de Holdert heb je een kale parkeervlakte. Dat zou anders ingevuld kunnen worden. Die parkeerterreinen staan nooit vol. De situatie aan de Schimmerweg is flink verbeterd. Nummer 5 heeft eindelijk buren, waar hij zolang op had gehoopt.

·
Registered
35 Posts
Inderdaad, zoals in dat filmpje.

Ik kwam net langs de Hondsrugweg. Het blijkt dat er al bomen zijn aangeplant in de middenberm en langs de kant. Alleen zijn de bomen nog heel klein.

7441 - 7460 of 7512 Posts