SkyscraperCity banner

7461 - 7480 of 7519 Posts

·
Talking monkey
3,591 Posts
Aan de Kapelstraat komt een derde woontoren. Helaas gaat het om een gebouw van dezelfde hoogte als de andere twee; 8 lagen dus. Teleurstellend, aangezien dit een L-locatie is...

·
-
3,486 Posts
Discussion Starter #7,464
Op de plek waar volgens Google Maps een "camperplaats" zou zijn. Volgens mij was altijd al het plan om drie van die torens te bouwen.

·
Registered
35 Posts
Bedankt voor de foto. Ik meende dat de derde toren ooit was gepland aan de overkant van de Kapelstraat, waar nu de vierkante flat staat.
Ik voorzie overigens een probleem met de huisnummers: de huizen ernaast gaan van 190 t/m 200. Dat wordt dan 188a/z?

·
-
3,486 Posts
Discussion Starter #7,466
Dat klopt, volgens het DvhN: De appartementen in het gebouw krijgen de nummers 136 tot en met 188, plus 188a, 188b en 188 c.

·
Registered
315 Posts
Wel idd jammer dat het maar de 3e toren de zelfde hoogte krijgt als de bestaande woontorens. Als het 3x zo hoog wordt gebouwd lijkt het nog mooier met die vorm.

·
Registered
315 Posts
Ja dat wordt ook tijd na 10 jaar leeg te hebben gestaan. Gelukkig worden er nu woningen van gemaakt. Dat lijkt mij ook verweg de beste keuze. Ik hoop dat stukje bij beetje alle winkels in de wilhelmienastraat plaats gaat maken voor woning bouw. En dat er woningen neer worden gezet tbv jonge gezinnen. En niet alleen maar voor ouderen. Zodat het meer levendiger gaat worden

·
Registered
35 Posts
Veel winkels aan de Wilhelminastraat worden omgebouwd tot woningen. Op de plek van het oude ING gebouw worden woningen gebouwd. De flat op de plek van voormalig Bever Sport is bijna klaar. Dus de Wilhelminastraat krijgt steeds meer een woonbestemming.

·
Registered
4,146 Posts
Afrikaans wildlife, ruige landschappen en hoogbouw in de verte, is dit Johannesburg of Nairobi?

Oh nee gewoon Emmen. Wel een grappige combi zo die prachtige dierentuin met op de achtergrond de hoogbouw.

Die nieuwe toren vind ik echt zeer geslaagd! Dit soort gave torentjes gun ik steden als Leeuwarden, Assen, Zwolle of Hengelo ook. Voor echte grote steden mogen er nog wel 15 verdiepingen bij, anders verdwijnen ze daar wat in het niet.

·
Registered
42 Posts
Verbouwing begonnen bij het Autorama pand. Ziet er naar uit dat Jumbo iets gaat uitbreiden. (foto 2 binnen bij ingang vanaf parkeerplaats)
Verder nergens iets kunnen terug vinden kwa informatie over eventuele plannen..
DSC_0196_1.JPG

Hier onder nieuwe deuren van de Jumbo.. zou het hele overdekte idee weg gaan?
460594

·
Talking monkey
3,591 Posts
De Hondsrugtoren heeft inmiddels het hoogste punt bereikt en is nu dus het hoogste gebouw van de provincie. Hopelijk wordt die titel snel weer afgestaan aan een nieuwe stadsgenoot, maar ik denk dat dat wensdenken is...

7461 - 7480 of 7519 Posts