SkyscraperCity banner

7481 - 7500 of 7513 Posts

·
Registered
315 Posts
Stuk beter geworden. Misschien een mooie discussie... welke winkels er in Emmen gesloopt kunnen worden voor appartementen of eventueel hoogbouw.

Dan ga ik ook meteen van start. Oude V&D pand totaal slopen, Ook H&M en stukje overdekte winkel gedeelte. Daar een plein van maken wat aansluit op het marktplein en plein voor de C&A. En daar tussen een flinke woontoren bouwen (zonder nieuwe winkels).

·
Registered
35 Posts
Het pand van de HEMA ziet er zwaar verouderd uit. En dat terwijl hij op de mooiste locatie van Emmen staat.
Nieuwbouw met een woontoren erboven zou prachtig zijn. Het pand tegenover de oude Rabobank (Sterrenkamp 1) ziet er ook heel gedateerd uit. Dat is ook een prachtige plek voor een woontoren.

·
Registered
315 Posts
De pand (sterrenkanp 1) is idd ook aan een sloopkogel toe. Een appartement van 20 tot 30 meter zou daar goed staan. Dij de hema zou makkelijk 50 tot 80 meter hoog mooi uitkomen.

In de oude dierentuin zouden gemakkelijk ook wat woontorens gebouwd kunnen worden. Andere doelen zouden de plank mis slaan (kunst en kultuur).

·
Talking monkey
3,588 Posts
Volgens mij moeten jullie eerst even de hoogbouwvisie van de gemeente lezen, voordat jullie steeds voorstellen overal maar lukraak torens neer te pleuren.

·
Registered
315 Posts
Nou en wat is het probleem. Plannen zijn er soms om te veranderen. De xl locaties zijn op als Peter van dijk gaat bouwen op de klokkenslag. Wordt er dan nooit meer wwen hoge woontoren gebouwd???? Op het raadhuisplein zou ook een toren komen xl locatie die ging niet door. Daar is nu een plein?? Stond niet in de plan? Toch nog een toren gekomen bij mediamarkt?? Het gaat dus alle kanten op.

·
Registered
315 Posts
Plan al vele malen ingekeken. Maar ik ben van mening dat het plan niet helemaal af is. Ik weet niet of je de laatste tijd nog in Emmen bent geweest, en zoals je dan kunt zien staan daar veel gebouwen die erg lelijk zijn of gewoon bouwvallen zijn. In de loop der jaren zijn er al veel van dit soort gebouwen gesloopt en er zijn daar nieuwe appartementen voor terug gekomen. Bijvoorbeeld de oude bever gebouw, de oude walrus enz enz. Deze zijn ook allemaal hier de revu gepasseerd. En daar is niets mis mee.

Nog maals ik snap niet waarom we daar hier niet over kunnen schrijven. Als je hier alleen maar om de hoogbouw visie mag praten die Emmen ergens in 2007 heeft gelanceerd dan zijn we hier snel uitgepraat. Alleen misschien de klokkenslag heeft dan een kans op hoogbouw. Verder is het stil...heel stil. Alleen een paar lage appartementen zijn nog in aanbouw.

Ik wil je er even aan herinneren dat er maar twee hoge gebouwen in Emmen staan van 50 meter of meer. Als je alleen maar daar over kan lullig dan kunnen we beter deze forum stoppen. Maar dat lijkt mij niet de bedoeling lijkt mij.

Verder nog een lelijk gebouwd die de sloop kogel verdiend en waar een mooie appartement geplaatst kan worden.

584582

·
-
3,483 Posts
Discussion Starter #7,495 (Edited)
Hoewel het natuurlijk altijd leuk is om na te denken en te discussiëren over stedelijke ontwikkelingen is het onderwerp van deze thread de geplande en in aanbouw zijnde projecten in Emmen. Het is geen plek voor wensdromen en fantasieën en ik betwijfel of de meeste mensen die deze thread bezoeken hierin geïnteresseerd zijn. Je kan niet een beetje rondlopen en gebouwen op de kaart omcirkelen waar je woontorens wilt neerplempen, enkel en alleen om je de bestaande bebouwing lelijk vindt. Veelal hebben deze gebouwen een functie waarin mensen nog wonen en/of werken, en waar je te maken hebt met eigendomsrechten en lopende huurcontracten – iets waar je helemaal geen rekening mee houdt.

Ik snap de irritatie van Chasin Dreams dan ook wel, een paar jaar terug leek deze thread ook alleen maar te bestaan uit ongegronde en veelal niet-doordachte ideeën die geen enkele relatie hadden met de werkelijkheid. En alsof je overal zomaar woontorens kan wensen zonder enig moment na te denken over hun relatie met de omgeving, hoe ze in het straatbeeld passen en vooral of er überhaupt wel zoveel vraag is naar woontorens in het centrum. Dat het "heel stil" is met nieuwe projecten spreekt dan ook wel voor zich: zoveel vraag is er dus niet om de bouw van nieuwe woontorens te rechtvaardigen. En ja, dan is er maar wat minder om over te praten hier in het projectenoverzicht. Liever kwaliteit dan kwantiteit, en dat geldt voor zowel de nieuwe projecten als voor de posts hier. Emmen is uiteindelijk geen Hongkong of Dubai, en zelfs daar kom je lelijke bebouwing tegen tussen de nieuwe projecten.

Enkele punten waar ik nog verder op wil inhaken:
Dan ga ik ook meteen van start. Oude V&D pand totaal slopen, Ook H&M en stukje overdekte winkel gedeelte. Daar een plein van maken wat aansluit op het marktplein en plein voor de C&A. En daar tussen een flinke woontoren bouwen (zonder nieuwe winkels).
Dom idee, alsof we al niet genoeg pleinen en parken daar in de buurt hebben en alsof het daar buiten de winkeltijden al niet doods genoeg is. Je pleit ervoor om het centrum letterlijk doormidden te snijden en in tweeën te delen en al bestaande gebouwen, inclusief een appartementencomplex te slopen. Nu is de overgang van de Weijert naar de "oude centrum" redelijk bescheiden met het knusse kerkplein. Dat er op deze locatie iets moet gebeuren is wel duidelijk, want er is veel leegstand. Maar alles slopen doe je niet zomaar, en als er iets nieuws of aanvullends op deze plek gebouwd moet worden zal het een bijdrage moeten leveren aan de levendigheid en kwaliteit van het centrum – niet aan verdere leegte.

Dij de hema zou makkelijk 50 tot 80 meter hoog mooi uitkomen.
Dit lijkt me geen strak plan. Een woontoren op die locatie zou afbreuk doen aan de rest van de omgeving en bovendien de terrassen volledig in de schaduw werpen.

Nieuwbouw met een woontoren erboven zou prachtig zijn. Het pand tegenover de oude Rabobank (Sterrenkamp 1) ziet er ook heel gedateerd uit. Dat is ook een prachtige plek voor een woontoren.
Hier zou een woontoren wel passen, maar ook hier geldt dat als er echt zoveel behoefte zou zijn aan woontorens zouden er wel meer projecten in aanbouw zijn of in de planning staan.

In de oude dierentuin zouden gemakkelijk ook wat woontorens gebouwd kunnen worden. Andere doelen zouden de plank mis slaan (kunst en kultuur).
Kunst en cultuur slaan de plank dus helemaal niet mis, maar zijn een essentieel onderdeel van de oude dierentuin. Het Rensenpark is juist bedoeld als creatief park met ruimte voor kunst en cultuur waar mensen kunnen ontspannen. Daarin slaagt het park goed. Dit gebied volgooien met "wat woontorens" slaat juist de plank volledig mis.

·
Registered
35 Posts
Er werd gevraagd om wat wij zouden willen. Dan hoeft dat niet te stroken met officiële plannen of de werkelijkheid. Misschien is wat wij willen wel beter dan wat de gemeente ooit had kunnen bedenken.

Dat er nog geen plannen zijn voor meer woontorens, betekent niet dat ze er niet komen. Het voorbeeld van Sterrenkamp 1: ik zie geen lange houdbaarheid meer voor dat pand. Dus wie weet wat daar nog gaat komen?

Ik pleit trouwens tegen woningbouw in het Rensenpark. Dat moet vooral een park blijven.

·
Registered
42 Posts
Persoonlijk denk ik dat zoals de titel het zegt "Projectenoverzicht" we het daar voornamelijk bij moeten houden. Als we hele onderwerpen en paginas vol krijgen met fantasien, wensen en dromen.. dan raak je dat overzicht snel kwijt. Een discussie over waar een gebouw wel of niet zou moeten staan of dat het plein beter volgebouwd had kunnen worden. Dat past dan wel weer hier, en dat maakt het ook leuk om te lezen wat men vind en denkt.

Maargoed dat is mijn mening :p

(En voor all dat Corona gedoe was het forum aardig tot leven met updates over projecten en bouw statusen)! Hopen dat dat snel weer terug keert.

:coffee:(y)

·
Registered
315 Posts
909 je kunt het eens of oneens met mij zijn dat vind ik helemaal niet erg. Maar een project begint altijd met een idee. En wst de een dom bind vind de andere het juist een goed idee. En een forum is juist gemaakt om te discuseren. Soms is het leuk en soms niet leuk. Jammer dan. Maar als je alleen wil wachten op echte hoogbouw plannen in emmen wens ik jou veel succes. Ik ben bang dat er dan geen discussies meer komen.

·
Registered
315 Posts
Kunst en cultuur slaan de plank dus helemaal niet mis, maar zijn een essentieel onderdeel van de oude dierentuin. Het Rensenpark is juist bedoeld als creatief park met ruimte voor kunst en cultuur waar mensen kunnen ontspannen. Daarin slaagt het park goed. Dit gebied volgooien met "wat woontorens" slaat juist de plank volledig mis.
Hier is idd een officiële plan voor bedacht net als de hoogbouw visie. Helaas heeft geen bedrijf zich hier voor gemeld. Behalve de terra college, maar die hebben ze afgeslagen.Het grond is dus niet verkocht. De gemeente heeft een grote kostenpost +/- 15 miljoen. Kunst en kultuur zijn er niet plan mislukt. Dus woontorens zijn dan helemaal zo gek nog niet. Er wil simpelweg geen bedrijf naar toe er zijn daar te veel regels voor gemaakt.

·
Registered
315 Posts
Dom idee, alsof we al niet genoeg pleinen en parken daar in de buurt hebben en alsof het daar buiten de winkeltijden al niet doods genoeg is. Je pleit ervoor om het centrum letterlijk doormidden te snijden en in tweeën te delen en al bestaande gebouwen, inclusief een appartementencomplex te slopen. Nu is de overgang van de Weijert naar de "oude centrum" redelijk bescheiden met het knusse kerkplein. Dat er op deze locatie iets moet gebeuren is wel duidelijk, want er is veel leegstand. Maar alles slopen doe je niet zomaar, en als er iets nieuws of aanvullends op deze plek gebouwd moet worden zal het een bijdrage moeten leveren aan de levendigheid en kwaliteit van het centrum – niet aan verdere leegte.

Dom idee???? Door de marktplein is Emmen al in tweeen. Daarom ook de oude en nieuwe gedeelte. De appartementen blijfen gewoon staan, dus goed kijken. De v&d pand heeft geen toekomst. De stookkosten in de winter zijn zo hoog dat het gewoon niet rendabel is om daar te zitten. Ooit te lezen in dvhn dacht ik. De winkels staan leeg en daar komt niets voor terug. Dus slopen is dus wel een optie. En als je er een appartement op zet of woontoten is dat juist niet doods, maar breng je weer leven in de brouwerij. Dus leeg zal het dan niet worden.

7481 - 7500 of 7513 Posts