SkyscraperCity banner

7501 - 7520 of 7533 Posts

·
Registered
315 Posts
Dit lijkt me geen strak plan. Een woontoren op die locatie zou afbreuk doen aan de rest van de omgeving en bovendien de terrassen volledig in de schaduw werpen.
Afbreuk??? Super lokatie voor een woontoren. Ps de zon komt in het oosten op dus smorgens vroeg schaduw, in de middag en avond dus niet. Dus de terras heeft er geen last van. En de hema is een wrat van een pand. Foei lelijk. En het gaat slecht met de hema al jaren. Dus dat zal niet lang meer duren voor dat dit bedrijf ook stuk is. Dus een raar idee is dit nog niet

·
Registered
43 Posts
Hier is idd een officiële plan voor bedacht net als de hoogbouw visie. Helaas heeft geen bedrijf zich hier voor gemeld. Behalve de terra college, maar die hebben ze afgeslagen.Het grond is dus niet verkocht. De gemeente heeft een grote kostenpost +/- 15 miljoen. Kunst en kultuur zijn er niet plan mislukt. Dus woontorens zijn dan helemaal zo gek nog niet. Er wil simpelweg geen bedrijf naar toe er zijn daar te veel regels voor gemaakt.
Nou volgens mij ben jij nog nooit in het Rensenpark geweest of uberhaupt op gegoogled? gewoon even eerlijk zijn nou :) En als ik het goed heb is het Rensenpark sowieso niet te koop aangezien het een strategische plek is en grotendeels al van Emmen was de afgelopen 20 jaar. Zelfde reden dat het Biochron niet te koop staat om iets nieuws te bouwen.

·
Registered
315 Posts
Nou volgens mij ben jij nog nooit in het Rensenpark geweest of uberhaupt op gegoogled? gewoon even eerlijk zijn nou :) En als ik het goed heb is het Rensenpark sowieso niet te koop aangezien het een strategische plek is en grotendeels al van Emmen was de afgelopen 20 jaar. Zelfde reden dat het Biochron niet te koop staat om iets nieuws te bouwen.
Zeker wel... dus snap jou niet. Lees zelf eff. Alles staat idd op Google. Ook dat het eerst een spa zou worden (door chineese inversteerders). Verder geen animo door ondernemers om te investeren. Alleen terra college. Dus lees zelf eerst eff Google door. Ps de biochron word snel afgebroken en wat daar voor in de plaats komt is dus niets. Toch als je de plannen zelf had gelezen mocht er alleen nieuw bouw komen op de bestaande gebouwen. En kunst en kultuur was de optie. Nu moeten die bedrijven er dus uit omdat de biochron wordt af gebroken??

Ps ik kom met regelmaat in het park. En het wordt er niet beter op helaas.

·
Registered
43 Posts
Zeker wel... dus snap jou niet. Lees zelf eff. Alles staat idd op Google. Ook dat het eerst een spa zou worden (door chineese inversteerders). Verder geen animo door ondernemers om te investeren. Alleen terra college. Dus lees zelf eerst eff Google door. Ps de biochron word snel afgebroken en wat daar voor in de plaats komt is dus niets. Toch als je de plannen zelf had gelezen mocht er alleen nieuw bouw komen op de bestaande gebouwen. En kunst en kultuur was de optie. Nu moeten die bedrijven er dus uit omdat de biochron wordt af gebroken??

Ps ik kom met regelmaat in het park. En het wordt er niet beter op helaas.
🤣nja heeeel toevallig werk ik in het Rensenpark. En dat over de Spa en Terra waren alleen gesprekken, er zijn nooit concrete plannen geweest. Ondernemers investeren behoorlijk wat.. voorbeeld Loods 13 met anderhalf ton voor het opknappen, of Teehuis Twessers met hun verbouwing. Wat dacht je van het kinderboerderij wat als opvang dient en door tal van ouders/opas, omas met kinderen elke dag bezocht word. Of het Tibetaans Museum/gallerij en Cho 50+ vereniging met allerlei activiteiten. en zo zijn er nog veel meer. vergeet niet de feesten en of festivals die hier georganiseerd worden. Mensen die ik spreek komen vaak zelfs vanuit Limburg of Rotterdam puur om Emmen te bekijken en een rondje Rensenpark te doen! En versteld dat ze zijn met wat voor mooi park wij hebben aan het centrum.

Enige echt negatief is dat er geen regie in het park is en dat de gemeente niet veel kan investeren op het moment... nja jammer dan en weer verder met leven zou ik zeggen :D

Biochron staat al op de planning van sloop al voor ze dicht gingen puur vanwegen de slechte bouw kwaliteit. Hier komt trouwens weer wat kleins voor terug met verder een grote vijver en meer groen zoals bomen enz.. werd mij dan verteld. Rest van de bebouwing in het park zullen de aankomende 5/10 jaar niet veranderen tenzij het echt niet anders kan.

maargoed wat weet ik er nou van.. :unsure:

·
Registered
36 Posts
Ik zag vandaag dat er een nieuwbouwprojectje bezig is aan het Noordeind, vlak naast makelaardij Vos. Heeft iemand een idee wat dat gaat worden?

·
-
3,494 Posts
Discussion Starter #7,508
Voor de liefhebbers: in de bibliotheek kan je gratis een exemplaar van het het boek 'Emmen - een metamorfose' ophalen. Het gaat vooral over de vernieuwing van het centrum dus misschien wel interessant voor de mensen hier!

·
klaz
122 Posts
Lefier1.jpg

Lefier begint volgend jaar in Klazienaveen met de bouw van 69 woningen/appartementen en enkele eensgezinswoningen. Een vrij onopvallend ontwerp, maar dat past ook wel op deze locatie.
Het betreft hier de locatie Meridiaan, tegenover de Jumbo.........

·
klaz
122 Posts
Lefier3.jpg

Vanuit een ander perspectief. Het voorste complex lijkt op oude pakhuizen. Dat is nog wel grappig. Maar de rest straalt een beetje jaren'50 '60 uit.

·
Talking monkey
3,596 Posts
Het gaat hier om een buitendorp met 12.000 inwoners op het platteland. Wat voor megavolumes verwacht je dan?

·
Talking monkey
3,596 Posts
Weet iemand hier wanneer er begonnen wordt met de ombouw van de aansluiting Emmerschans op de Rondweg naar ongelijkvloerse kruising? Het laatste wat ik kan vinden is dat deze eind dit jaar klaar zou moeten zijn, maar de werkzaamheden zijn vooralsnog niet eens gestart...

·
-
3,494 Posts
Discussion Starter #7,518
Het lijkt erop dat dit nog wel eventjes kan duren want de onteigeningsprocedures voor de benodigde stukken grond lopen nog. Volgens dit artikel op het DvhN uit februari verwacht de provincie "dat onteigening van in ieder geval één stuk grond noodzakelijk is om de aanpak van de rotonde bij Emmerschans te kunnen voltooien." Er zijn dus vier stukken grond nodig om de kruising aan te leggen, en die zijn van vier verschillende eigenaren. Blijkbaar komt de provincie "met één van hen er 'sowieso niet' uit.'" In dit al wat oudere statenstuk (PDF) staat geschreven dat "naar verwachting wordt de onteigening van de desbetreffende percelen voor maart 2022 uitgesproken." Misschien is er iets in tussentijd veranderd, maar ik kan geen recenter nieuws vinden dat duidelijk maakt dat alles nu juridisch afgehandeld is.

• Like
Reactions: Chasin' Dreams

·
Talking monkey
3,596 Posts
Bedankt voor je reactie. Maart 2022...dat is nog wel heel ver weg. Ik had gehoopt dat men tegen die tijd al zou beginnen met het ongelijkvloers maken van één van de resterende gelijkvloerse aansluitingen (bijv. Emmerhout of Klazienaveen).

·
Registered
43 Posts
Ik zag vandaag dat er een nieuwbouwprojectje bezig is aan het Noordeind, vlak naast makelaardij Vos. Heeft iemand een idee wat dat gaat worden?
Bedoel je vlakbij Het Proeflokaal? Hier stond vroeger een boerderij dat was afgebrand en stond leeg.. denk dat hier een nieuwe woning komt. (Nog een stuk verder heeft het Museum een mooie moderne uitbouw gekregen) althans ik vind het wel een leuke combo tussen oud en modern😝

7501 - 7520 of 7533 Posts