SkyscraperCity banner

7521 - 7540 of 7577 Posts

·
Registered
11,025 Posts
Het gaat hier om een buitendorp met 12.000 inwoners op het platteland. Wat voor megavolumes verwacht je dan?
Twee keer zoveel woningen met een slimmere openbare ruimte die niet allerlei mankemenken kent en er dorps uit ziet en ontmoeting stimuleert in plaats van een portiekflat uit 1960. Hoeft niet per se hoog, maar moet vooral slimmer ingericht worden. Huidig groen heeft 0 functionele waarde voor de buurt en is dus schaamgroen. De huidige opzet is een buurt waar niemand ooit van zal gaan houden. Er zit geen liefde in. Zet de gebouwen aan de rooilijn, cluster het groen zodat er een royale binnentuin c.q. parkje ontstaat en je creëert meer gemeenschap, geborgenheid, kwaliteitsgroen, sociale veiligheid, meer woningen.
691792

691800

En dan heb ik het nog bescheiden gehouden.

·
Talking monkey
3,638 Posts
Twee keer zoveel woningen met een slimmere openbare ruimte die niet allerlei mankemenken kent en er dorps uit ziet en ontmoeting stimuleert in plaats van een portiekflat uit 1960. Hoeft niet per se hoog, maar moet vooral slimmer ingericht worden. Huidig groen heeft 0 functionele waarde voor de buurt en is dus schaamgroen. De huidige opzet is een buurt waar niemand ooit van zal gaan houden. Er zit geen liefde in. Zet de gebouwen aan de rooilijn, cluster het groen zodat er een royale binnentuin c.q. parkje ontstaat en je creëert meer gemeenschap, geborgenheid, kwaliteitsgroen, sociale veiligheid, meer woningen.

Goed plan en goed onderbouwd. Niet zozeer de kwantiteit, maar wel voor de kwaliteit. Heb je die impressie nu gewoon zelf gemaakt? Knap werk.

·
klaz
123 Posts
View attachment 691792
View attachment 691800

Je hebt 100% gelijk. Complimenten voor je ontwerp. Het begrip schaamgroen geeft goed aan hoe deze groenzones er uit komen te zien. Ik snap eigenlijk niet dat de architect in opdracht van Lefier met zo'n beperkt en ondoordacht plan komt.
Er worden 2 lelijke jaren '60 flats gesloopt en er komt bijna hetzelfde voor terug. Ook van een gemeente mag je verwachten dat deze meedenkt en waar nodig corrigerend optreed.

·
Talking monkey
3,638 Posts
Interessant leesvoer over de projecten die op stapel staan om de bereikbaarheid van Emmen verder te verbeteren:

De planning is dat over 8 jaar de volledige Rondweg ongelijkvloers is en dat de weg Emmen-Klazienaveen verbeterde aansluitingen heeft en (deels) verdubbeld is.

·
Registered
120 Posts

·
klaz
123 Posts
Heeft iemand een idee wat er bij het project Trambrug Klazienaveen aan de hand is??? Voor mijn gevoel liggen de de sloopwerkzaamheden al 2 maanden stil.

·
-
3,587 Posts
Discussion Starter #7,530
Op de website van de projectontwikkelaar én aannemer staat geschreven: "Zodra de overdracht bij de notaris heeft plaatsgevonden gaan we starten met de sloop / bouw." Het wachten is dus op afhandeling door de notaris.

·
Registered
45 Posts

Dit is een mooi project en mooie locatie, gelukkig is die oude SNS eindelijk weg.

·
Registered
45 Posts
Wat wil je dan, nog meer winkels? Het centrum begint wat mij betreft pas vanaf de de halve cirkel Raadhuisplein, AH, Baander, Toscane, hoop dat ze nog wat leuks doen met het oude Rabobank gebouw.

·
Talking monkey
3,638 Posts
Hier had zoiets moeten staan als op de oude locatie van Bever Sport. Dit zijn gewoon rijtjeshuizen...

7521 - 7540 of 7577 Posts