SkyscraperCity banner

7561 - 7580 of 7599 Posts

·
Moderator
45,960 Posts
Dank Raven_Emmen voor de info over de oplevering.

Hierdoor zal de toren waarschijnlijk wel pas meedingen met de HHF Award 2021, maar dat gaan we over enkele dagen zien of deze toch nog dit jaar wordt bijgevoegd (met een grotere kans dat die wat hoger zal eindigen aangezien er dit jaar geen echt duidelijke kanshebbers zijn voor de award).

·
Talking monkey
3,643 Posts

Zo komt de derde "woontoren" aan de Kapelstraat eruit te zien. Qua hoogte aan de ene kant wel teleurstellend, aangezien het om een hoogbouw L-locatie gaat. Aan de andere kant vind ik dit een prima gebouw voor deze niet heel prominente plek.

·
-
3,627 Posts
Discussion Starter #7,564
Twee maanden vertraging voor de Hondsrugtoren:

• Like
Reactions: yasuhi

·
Registered
316 Posts
De oude belastingkantoor wordt idd erg mooi en indrukwekkend.

Daar word ik een stuk blijer van dan de 3e ronde woontorentje van 5 verdiepingen. Die is naar mijn mening veel te laag. Daar kunnen gerust nog wel 10 lagen bij op.

·
-
3,627 Posts
Discussion Starter #7,570
Het is een afgevallen ontwerp. Hier zijn nog twee impressies:

955154

955158

• Like
Reactions: Its_ 038-zwolle

·
Registered
Artist & Designer
51 Posts
Jumbo aan WeerdingeStraat is 2 of 3 weken dicht voor verbouwing. Word kompleet vernieuwd. Verder hier onder een update van het gebouw. Zijn nu voornamelijk binnen en aan de linkerkant bezig. Vind het zelf wel modern en tijdloos uitzien maar aan de andere kant had er van mij wel wat meer expressionisme in gemogen. Ben trouwens benieuwd wat voor winkels er nog meer intrekken. Boven is een aardig grote oppervlakte.
974289

·
Registered
Artist & Designer
51 Posts
Kwamen er op de verdieping geen appartementen?
Kan alleen terug vinden dat dat plannen waren van een mede investeerder uit Utrecht. Die is inmiddels niet meer mede eigenaar is.
Zo te lezen word het compacter maar blijft er wel plek voor nieuwe huurders. Ben benieuwd.. aangezien BCC daar in de eerste instantie niet weg wilde gaan en uiteindelijk het contract niet verlengd is door de verhuurder. (misschien dat ze als nog terug komen) :D
https://www.dvhn.nl/drenthe/Autoramapand-Emmen-Kleiner-moderner-en-meer-parkeerplekken-25977557.html

·
Registered
124 Posts
Van het weekend een stukje gelopen in Emmen en daarbij even langs het nieuwe gebouw van het Esdal College gewees.

Esdal vakcollege Oosterstraat
by Thijs Dekker, on Flickr

Op de plek waar de trap in bovenstaande en onderstaande foto uitkomt zou als het goed is de theaterzaal in het gebouw zitten. Toch een nieuwe zaal op de plek van de Muzeval.

En als laatste een kleine bonus, een van de weinige aandenkens die er nog te vinden zijn ter herinnering aan de Muzeval.

·
Talking monkey
3,643 Posts
Ik kwam het onderstaande impressiefilmpje tegen van de herinrichting van de openbare ruimte in Het Oude Centrum... ik ben zeer blij verrast!

7561 - 7580 of 7599 Posts