SkyscraperCity banner
1 - 20 of 29 Posts

·
The only way is up
86,574 Posts
Stond zaterdag ook uitgebreid in het AD. Ik vind het vooral byzonder dat hij in iets meer dan 1 jaar op hoogte was, met bouwsnelheden tot 4 verdiepingen per week.

·
Registered
348 Posts
Eric Offereins said:
Stond zaterdag ook uitgebreid in het AD. Ik vind het vooral byzonder dat hij in iets meer dan 1 jaar op hoogte was, met bouwsnelheden tot 4 verdiepingen per week.
Mooie vergelijking met de Euromast inderdaad, daar kunnen ze bij SSP nog een puntje aan zuigen. Echt een kolos :)

34,876 Posts
Ja mooi, en een jaar geleden was hij nog oranje voor Beatrix, ik was toen alleen statief vergeten dus heb geen fatsoenlijke foto kunnen maken.

Wel andere foto's:

En het Duiftzicht:

Het blijft een fantastische toren.

·
Bas
14,375 Posts
Joehoe,wat leuk. De moeder aller reuze-wolkenkrabbers is jarig. Er zijn heel wat HollandHoogbouwForumers die `m hebben bezocht. Een must bij een bezoek aan The First City. Ik heb ook ruim 3,5 uur van het uitzicht mogen genieten op het Observation Deck, prachtig! :)

·
Banned
6,813 Posts
Die 2e foto van Tim is echt geweldig! Die derde mag er ook zeker zijn, die kende ik al;)

Gefeliciteerd Rijks Staatsgebouw!:cheers:

Nog wat uitzichten van het ESB:

·
Registered
4,206 Posts
In 1945 was er een vliegtuig tegenaan gevlogen
In 1979 wou een vrouw zelfmoord plegen, ze sprong van 86ste verdieping maar door de harde wind belandde ze op de 85ste verdiepin

Stond in de AD :D

·
Registered
405 Posts
Nee dat meen je niet! Echt waar?Das te gek! Heeft ze daarna nog gelukkig geleefd? Geweldig verhaal!
Misschien een broodje aap verhaal maar misschien ook wel waar met harde rukwinden tussen de gebouwen.

·
a hacked brain
837 Posts
effe gegoogled :

On December 22, 1977, a 26-year-old male artist named Thomas Helms jumped from the observatory on the 86th floor. Because he didn't jump far enough out from the building, he fell only about 20 feet onto a 3' x 4' ledge on the 85th floor and was not seriously hurt. After lying stunned for half an hour, he opened a window and entered an office.

On December 2, 1979, 29-year-old Elvita Adams jumped from the same level. She jumped further outward but was saved by a strong gust of wind that also blew here onto the 85th floor ledge. She escaped with a broken hip.

Ik ben benieuwd wat de verlichting wordt ter ere van het 75-jarige bestaan!

·
Needs more Tokyo!
1,159 Posts
Wat is dat zwarte blok op Dubai's tweede foto toch volop lelijk tussen al die mooie oude witte gebouwen... :(

·
fastshooter
1,118 Posts
Mijn favoriete NYC-scraper!

hoogbouw010 said:
Het gebouw heette origineel 'Empire State', dus zonder 'Building'.
In de beginjaren (tijdens de Great Depression) was er veel onverhuurde kantoorruimte in het gebouw dat toen ook wel 'Empty State Building' werd genoemd.

NegaSado said:
Wat is dat zwarte blok op Dubai's tweede foto toch volop lelijk tussen al die mooie oude witte gebouwen
Zeg dat wel!
Dat half zichtbare gebouw direct achter het zwarte blok met al die setbacks vind ik mooi. Weet iemand misschien welk gebouw dat is?

·
Registered
23 Posts
ESB

Namens Hoogbouw in Haren (1 kerktoren en een bejaardenflat) of wel Peter wil ik ESB van harte feliciteren met haar 75-jarig bestaan.

kongratulatsjons ESB!

1 - 20 of 29 Posts