SkyscraperCity banner

1 - 20 of 704 Posts

·
Registered
497 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Enschede: Overzicht der Projecten

Projectenoverzicht Enschede

1. Nieuwbouw Medisch Spectrum Twente
Architect: IAA Architecten
Status: in uitvoering
Omschrijving: Op meerdere momenten heeft het MST aangegeven de ambitie te hebben een geheel nieuw ziekenhuis te bouwen aan de Haaksbergerstraat. Dit nieuwe ziekenhuis moet vanzelfsprekend voldoen aan alle moderne eisen en architectonisch een voorbeeld
zijn. Door de nieuwbouw zal in ruimtelijk opzicht veel meer een eenheid ontstaan met de binnenstad van Enschede.
De gemeente Enschede ondersteunt de plannen van MST. Allereerst vanwege de betekenis van een nieuw ziekenhuis als topvoorziening voor stad en regio. Maar ook als een bijdrage in de realisering van de ambities van de gemeenteraad tot vergroting en versterking van het centrum van Enschede.
Het MST gaat van 2 vestigingen naar 1, waarbij locatie Ariënsplein komt te vervallen. Aan de Haaksbergerstraat gaat men nieuw bouwen in de richting van het centrum.

2. Roombeek
Architect: Meerdere
Status: In uitvoering
Omschrijving: Op Roombeek zijn nog steeds tal van bouwactiviteiten gaande. Onder andere het Balengebouw en rond de CeeCee.

3. Boddenkamp
Status: In aanbouw
Omschrijving: Het project Boddenkamp bouwt voort op het succes van Roombeek. Kavels worden uitgegeven voor particulier opdrachtgeverschap.

4. Cobercoterrein, Melkhal
Architect: MVRDV
Status: In ontwikkeling

5. Willem Wilminkplein
Architect: Dick van Gameren - Onix architecten
Omschrijving: Het Willem Wilminkplein is één van de deelprojecten uit de Spoorzone. Eén van de aspecten is om de entree van het centrum uitnodigender te maken. De totstandkoming van het Willem Wilminkplein is daarin een belangrijke stap voor de noordelijke entree van de binnenstad. De kale vlakte wordt vervangen door een aantrekkelijk plein met aanliggend een nieuw te bouwen appartementencomplex, een hotel- en kantoorcomplex en het reeds gerealiseerde Willem Wilminktheater.

6. Zuiderval
Architect: Meerdere
Omschrijving: De Zuiderval is een zuidelijke verbindings-as naar het centrum van Enschede. Langs deze as lagen lange tijd grote stukken grond braak. Deze grond is de afgelopen jaren ontwikkeld tot een gebied met een woon- en werkfunctie. Veel woningbouw is reeds gerealiseerd, maar er staan nog steeds projecten op tafel, zoals het van der Valk hotel.

7. Overige Projecten
- Airport Twente, Zuidkamp &
- Opwaardering N18
- Noordelijke Ontsluitingsweg Enschede - Kennispark (Aansluiting op A1)
- Voormalige Polaroid Fabriek
- De Meubelboulevard
- Uitbreiding Saxion Hogescholen
- Nieuwbouw Kalanderstraat
- Herontwikkeling Boswinkel
- Mokee Kuipersdijk

·
Registered
497 Posts
Discussion Starter #2 (Edited)
Ik zal langzaam maar zeker het projectoverzicht completeren, nu heb ik er niet genoeg tijd voor..

Tips, aanvullingen en correcties zijn altijd welkom!

·
D’r is mor ain Stad!
3,393 Posts
Ziet er goed uit! Hier ga ik zeker regelmatig een kijkje nemen. :)

·
Registered
497 Posts
Discussion Starter #13
Update nieuwbouw Rabobank Zuiderval

28 november (met dank aan Arie)

Update nieuwbouw Miro

27 november (met dank aan Hermen)

·
Civieler
1,174 Posts
Tjonge, mag ik niet eens de eigen topictitel hiervoor bepalen..:nuts:
:pet:

Ik wist niet dat de Rabobank ging verhuizen. De huidige plek vind ik veel mooier, hoewel ik hun overwegingen om te verhuizen wel snap.

Binnenkort maar eens een updaterondje inplannen.

·
Registered
497 Posts
Discussion Starter #15
Update 04-12-2011

Er wordt driftig gesloopt bij het ziekenhuis:

Hier wordt een verbinding gemaakt met de ondergrondse Van Heekgarage

·
Registered
497 Posts
Discussion Starter #16 (Edited)
Update 04-12-2011
Vordering van WKC Miro:

Achter op het terrein wordt gewerkt aan de fundering van het nieuwe AH XL pand. (Met dank aan Hermen)

·
Registered
329 Posts
Plaatje lijkt helaas niet werken RR1991 :( Fietste er vandaag langs en was verrast hoe snel het is gegaan de laatste dagen! Kom er morgen weer langs, eens kijken of ik dan een paar foto's kan maken :)

(overigens wat laat, maar hulde voor dit topic!! 0-) )

1 - 20 of 704 Posts