SkyscraperCity Forum banner

EU | Autosnelwegen / Autoroutes

10871 Views 47 Replies 19 Participants Last post by  Meurisse
Ik las een tijdje terug in de GvA een artikel over een geplande (of gefantaseerde) brug over de Straat van Messina, dus tussen het eiland Sicilië en de Italiaanse "laars". In het Internationaal Bruggenforum van SSC bestond de thread ook al, dus daar haal ik nu even m'n info vandaan.

Kennelijk gaat deze brug de langste brug ter wereld worden, met een lengte van in totaal 3666 meter. Er zouden 6 rijstroken komen, 2 dienststroken en een dubbelsporige spoorweg op komen.
Per dag zouden er 6000 voertuigen en 200 treinen per dag over rijden. (theoretische capaciteit).
Bovendien zou de ganse brug op amper 2 pijlers rusten!!!
Afbeeldingen (van de andere thread):
1. (de vooropgestelde locatie)

2.

3. (referentie)

3bis

Het lijkt echter een promotie stunt van Berlusconi... lijkt...:eek:hno:
En hoogstwaarschijnlijk is dit project veel te duur voor Italië... maar ik hou het proper...
originele thread: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=268204
See less See more
4
1 - 20 of 48 Posts
Dat stond al in een boek over bruggen in de tijd dat ik in Delft studeerde, dus 5 jaar geleden. Ik dacht dat die ondertussen al lang af was.
Langere bruggen bestonden toen al, ook als tuibrug, maar op 1 mei (een week geleden dus) is in China een brug van 36 km geopend.
Ik ben nu geen ingenieur maar eigenlijk lijkt het me geen sterk idee om zo'n brug vlakbij een vulkaan te zetten in een gebied dat doorheen de geschiedenis bekend staat voor zijn allesverwoestende aardbevingen.
ƒƒ;20492677 said:
Dat stond al in een boek over bruggen in de tijd dat ik in Delft studeerde, dus 5 jaar geleden. Ik dacht dat die ondertussen al lang af was.
Langere bruggen bestonden toen al, ook als tuibrug, maar op 1 mei (een week geleden dus) is in China een brug van 36 km geopend.
Toen Berlusconi paar jaar terug president was, was dit zijn paradepaardje, een mogelijke manier om welvaart naar het arme Sicilië te krijgen. Toen kwam Prodi, project direct in de koelkast. Nu is Berlusconi terug :bash:, dus direct dit project terug bovengehaald.

Het zou idd de langste HANGbrug worden, met de langste overspanning (in tegenstelling tot die in China: gewone brug met een stukje tuibrug)

Of dit project er komt zal van de centen afhangen. Het meeste zou geloof ik gefinancierd worden door verdachte firma's (mafia...)
See less See more
Ik zie hierboven nochtans tuien, verkeerde referentie dan.

(btw, lees je PM eens ;) )
ƒƒ;20512845 said:
Ik zie hierboven nochtans tuien, verkeerde referentie dan.

(btw, lees je PM eens ;) )
ik weet niet welke bruggen dat zijn :)

btw, krijg errors wanneer ik PM probeer terug te sturen.

maar het antwoord is "OK" ^^
See less See more
Ik dacht dat de algemene teneur in Sicilië er een was contra deze brug, omdat men de afstand met het vasteland wil bewaren, die symbool staat voor een stuk eigenheid en zelfstandigheid. Idem voor Groot-Britannië.
Ondertussen ook al bijgevoegd in de startpost:
Bovendien zou de ganse brug op amper 2 pijlers rusten!!!
Dit moet een geldverslindend project zijn die me eigenlijk nogal overbodig lijkt
Overbodig misschien niet. Er wordt naar het schijnt redelijk veel gependeld van Calabrië naar Sicilië (naar Catania vooral). Nu gebeurt dat met overzetboten. Ik kan mij inbeelden dat het voor veel mensen aangenamer en praktischer is als ze het zonder die boot kunnen, of gewoon de trein zouden kunnen nemen...
See less See more
Ik ben nu geen ingenieur maar eigenlijk lijkt het me geen sterk idee om zo'n brug vlakbij een vulkaan te zetten in een gebied dat doorheen de geschiedenis bekend staat voor zijn allesverwoestende aardbevingen.
Het heeft niet verhinderd dat men in San Francisco ook enkele wonderlijke stukjes ingenieurskunst heeft gebouwd - nochtans ligt het pal op een breuklijn. Turkije is ook zeer gevoelig aan aardbevingen, maar in Istanbul heeft men toch ook bruggen en tunnels over de Bosphorus gebouwd. In Japan, dat zowat integraal risicogebied is, bouwt men toch ook lange bruggen, wolkenkrabbers, etc.

Allez, ik denk niet dat de aanwezigheid van een vulkaan of van tectonische activiteit zo'n project moet weerhouden.
See less See more
Naar het schijnt zijn de overzetboten oververzadigd en staan er alle dagen monsterfiles in de havenstadjes.
Nieuw in de thread op het bruggenforum:
MESSNA STRAIT VIADUCT: PROJECT RESUMED NOW !! THE BUILDING CONSORPTIUM HAS BEEN RESTARTED AFTER IT WAS FROZEN BY PRODI IN OCTOBER 2007 !!
THEY PLANNED TO APPROVE THE FINAL PROJECT ON JANUARY 2009 OR ON A SIMILAR DATE, AND START TO BUILD IT INTO 2010.
Ik zou toch ook liever zien dat er geen brug komt. Laat die eilanden hun eigenheid bewaren. Wat gaat de volgende stap zijn? Een brug naar Sardinie? Ok ik overdrijf maar laat eilanden eilanden wezen. En als het er economisch niet goed kunnen de mensen nog altijd naar het vaste land.

Aan overheidsprojecten zit altijd een corrupt geurtje. Hoe groter, hoe corrupter. Dit moet volgens mij heel corrupt zijn.
See less See more
Aan overheidsprojecten zit altijd een corrupt geurtje. Hoe groter, hoe corrupter. Dit moet volgens mij heel corrupt zijn.
Tja als je weet dat Silvio Berlusconi aan de macht is in Italië kan je daar moeilijk van verschieten eh :eek:hno:
Ik heb onlangs nog met een Italiaan gesproken, en die was tegen de brug om verschillende redenen. Ten eerste omdat het vooral de (Siciliaanse) maffia is die achter dit project staat. Een brug is een zegen voor de maffia en het effect op de economie zou maar beperkt zijn. Berlusconi heeft trouwens in Sicilië gewonnen door zijn belofte de brug te bouwen. Op die manier kreeg hij de steun van de maffia achter zich die druk kon uitoefenen op de Siciliaanse bevolking. Vervolgens zouden de meeste ingenieurs tegen de brug zijn omwille van de geologische situatie.
See less See more
Waarom zou de maffia er zoveel beter van worden?
Waarom zou de maffia er zoveel beter van worden?
Geld makkelijker kunnen doorsluizen zeker :dunno:.
Zoals de maffia op alle terreinen thuis is in Italië (huisvuil bev. :)) zijn er vast en zeker ook wel maffiabonzen die aan het hoofd staan van grote bouwmaatschappijen. En je raad al wie dat miljardencontract toebedeeld gaat krijgen...
1 - 20 of 48 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.